Gå til innhold

Gravid etter ma?

Anbefalte innlegg

Jeg var gravid med vårt tredje barn i uke 13, å var på kontroll hos legen, der de ikke fant hjertelyden, noe vi hadde vært å sjekka i uke 8, men ting gikk ikke som vi ville, de mente at hjerte sluttet å dunke i uke 9 hos den lille. Veldig trist dag for oss, dette skjedde den 21.mai lurte så kan det vær muligt å vær gravid igjen nå? Eller er det mest sannsynligt hormoner så henger igjen? Har tatt to tester, den ene med sånn uke, der det sto 1-2 å en der det bare står gravid. Håper jo at det betyr en liten til på vei

Anonymous poster hash: 7e384...c8c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144148846-gravid-etter-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var gravid med vårt tredje barn i uke 13, å var på kontroll hos legen, der de ikke fant hjertelyden, noe vi hadde vært å sjekka i uke 8, men ting gikk ikke som vi ville, de mente at hjerte sluttet å dunke i uke 9 hos den lille. Veldig trist dag for oss, dette skjedde den 21.mai lurte så kan det vær muligt å vær gravid igjen nå? Eller er det mest sannsynligt hormoner så henger igjen? Har tatt to tester, den ene med sånn uke, der det sto 1-2 å en der det bare står gravid. Håper jo at det betyr en liten til på vei Anonymous poster hash: 7e384...c8c

Hei og beklager det som har skjedd, utrolig trist!

Vi er igjennom en MA nå, fikk vite i uke 11 at hjertet stoppet i uke 6 :-( ønsker å bli ferdig med aborten, slik at vi kan prøve igjen, vi er førstegangs!

Kan jeg få spørre deg om du opplevde etterrier etter aborten, eller hadde du bare vanlige mensensmerter??

Over til det du spør om, så vet jeg at hormonenene kan gi utslag på g test 3-4 uker etter aborten, det står i skrivet jeg fikk fra sykehuset! Men det er jo vanskelig å vite, du må nesten bare se de neste ukene an, og om nye tester slår ut, eller om mensen kommer! Håper for deres del at dere er velsignet med en ny spire alt :-)

Anonymous poster hash: 3c74d...76d

Off så trist for dere også, det er ikke mye kjekt dette her har selv tatt det veldig tungt, har to barn på 1 og 3 år så hadde likt å fått ett til søsken, vertfall han eldste:) føler sånn med deg, det er ikke mye kjekt. :/. Jeg hadde en del etterrier etter denne MA, å de var veldig vonde, varte ett par dager på meg de her. Jeg blødde bare litt over en uke, så var det ikke noe blødning på meg, var på etter kontroll der alt såg bra ut, hadde kansje litt rester igjen å d tror jeg fikk komt ut de to neste dagene. Så nå i begynnelsen av uken så begynte jeg med veldig oppblåst mage, sånn jeg må ligge i foster stilling for det er veldig ubehageligt, dette har jeg bare hatt når jeg har vært gravid, så har jeg begynt å ha behov for å kvile på dagen, er ganske trøtt, å d va da jeg tenkte kan jeg virkeligt være gravid igjen, reiste å kjøpte test å var forberedt på den skulle bli negativ, å til nå har jeg bar fått positive. Er forberedt på at det kan ver mer igjen hormon fra den lille, håper sefølgelig at det ikke er, bare veldig vanskeligt å vente. Det er ikke mye kjekt :/

Anonymous poster hash: 7e384...c8c

Off så trist for dere også, det er ikke mye kjekt dette her har selv tatt det veldig tungt, har to barn på 1 og 3 år så hadde likt å fått ett til søsken, vertfall han eldste:) føler sånn med deg, det er ikke mye kjekt. :/. Jeg hadde en del etterrier etter denne MA, å de var veldig vonde, varte ett par dager på meg de her. Jeg blødde bare litt over en uke, så var det ikke noe blødning på meg, var på etter kontroll der alt såg bra ut, hadde kansje litt rester igjen å d tror jeg fikk komt ut de to neste dagene. Så nå i begynnelsen av uken så begynte jeg med veldig oppblåst mage, sånn jeg må ligge i foster stilling for det er veldig ubehageligt, dette har jeg bare hatt når jeg har vært gravid, så har jeg begynt å ha behov for å kvile på dagen, er ganske trøtt, å d va da jeg tenkte kan jeg virkeligt være gravid igjen, reiste å kjøpte test å var forberedt på den skulle bli negativ, å til nå har jeg bar fått positive. Er forberedt på at det kan ver mer igjen hormon fra den lille, håper sefølgelig at det ikke er, bare veldig vanskeligt å vente. Det er ikke mye kjekt :/Anonymous poster hash: 7e384...c8c

Javisst er det trist når man har et så sterkt ønske om barn, også går det gale :-( jeg syntes selve aborten gikk greit på fredag, var jo smertelindret i forkant. Det jeg IKKE var informert om, eller visste, var at man kunne få etterrier. Jeg har hatt det 3 ganger etter aborten, senest i natt og jeg trodde regelrett at jeg skulle dø.jeg mistet følelsene i bena, og skalv som bare det :-( nei fysj, jeg håper virkelig at jeg ikke må igjenom dette igjen :-( takk Gud for at smertestillende og muskelavslappende tok de verste toppene!!!

Men du? Så herlig lesning at du kanskje er gravid allerede, visker et bittelite gratulerer!det siers jo at man kan bli fort gravid igjen etter abort! Jeg håper det blir tilfelle med oss også, men denne gangen har vi bestemt oss for å ha en mye mer avslappet holdning til det hele.

Så utrolig lik historie vi har, jeg hadde og en MA i uke 13 i slutten av mai,fosteret ble målt til 9+5, var på første UL 9+1, men da i uke 13 fikk jeg en ekkel følelse av noe var galt, å det var det jo desverre

Jeg var dagpasient på sus å fikk cytotex, ingen fortalte meg heller om etterrier, så noen dager etterpå så fikk jeg noen sinnsyke smerter, knakk helt sammen i føttene, helt følelsesløs, klarte kravle meg over gulvet til soverommet hvor jeg fant noe smertestillende, jeg var livredd, ante jo ikke hva det var, heldigvis har jeg svigerforeldrene mine vegg i vegg, så jeg kravla meg ned der, for å ha noen i nærheten, ringte sus, å der sa di at det var nok bare etterrier, jeg tenker at det er jo litt greit at de advarer mot det

Nå tenker vi å prøve igjen, å satser på at jeg er en av de som blir gravid fort, til tross for lavt stoffskifte og pco :-) veldig spent på om mens snart dukker opp eller hva den gjør :-)

Men jeg er litt forvirra i forhold til hcg etter en MA, man kan jo ta tester å se om strekene blir svakere å svakere, men sett at man blir gravid før testene blir negative, da får en jo ikke negativ test, da kan man jo faktisk ikke vite om man er gravid på ny, eller om det bare er etter MA-en?? Man får jo ikke akuratt UL i hytt å pine for å se om det er noe der eller ei :-) erfaringer noen? :-)

Ts her :-)

Off, de etterrier er ikke noe gode nei, håper for din del at det snart blir en liten spire på deg.. Krysser fingrene. De sier jo at man kan lett bli gravid, får håpe det stemmer. Tusen takk for det, klare ikke å glede meg over at det kansje kan være liten spire på ny her. Off:/ vet godt det kan henge igjen fra den andre, men når du prøver å får positiv test så er det vanskeligt å kansje tro det kan ver noe på gang. Jeg har hatt litt brun/rødt utflod i dag, bare litt, ikke snakk om mye, men har tatt ny billig test, å den viser svakt gravid. Alle jeg har tatt til nå har vært gravid. Billig testene har vist svakt og clear bluen har vist gravid. Klarer jo ikke å la ver heller. Krysser krysser krysser fingrene. :)

Gladoghåpfull- så trist:( hadde det veldig likt deg. Ikke mye kjekt. Jeg og samboer grein veldig den dagen der, i tillegg til alle de neste dagene. Det va veldig trist, tung dag rett å slett:( de etterrier kan være fæle, jeg syns etterrier etter fødselen er verre, men disse tok godt tak i beina mine også, jeg sa til samboeren at det føles som om du får støtt nedover i beina i tillegg til jeg ikke klarte å sitte på rumpa, det gjore så utroligt vondt, heldigvis for at de gir seg etter verdt. Syns det er utroligt dårligt at sykehusene ikke har informert om dette, det bør de jo.

Det å bli gravid etter en ma er ikke lett, spesielt når du ikke vet når mensen/ eggløysnigen er, så får du kansje positivt på test, men så kan hormoner henge i lenge, så det blir litt sånn vente til testen viser negativt eller vente på mensen! Veldig laaaaaaang ventetid :( Det er ikke mye kjekt :(

Annonse

Hei igjen! En oppsummering fra meg: fikk cytotec onsdag for 1 uke siden,ingen virkning! Ny dose fredag med virkning men ul nå på mandag viste rester. Tenkte at disse ville komme ut av seg selv, men jeg har siden fredag hatt enorme rier ved 4 anledninger.jeg trodde jeg skulle dø mandag kveld, rett og slett. Riene var mye verre enn dem jeg hadde da jeg tok cytotec! Fikk komme inn på sykehuset igjen til en sjekk sent mandag kveld, da jeg forlangte utskraping. Ble innlagt kl 15 i går, men pga fullt på føden med mange hastekeisersnitt så ble jeg ikke operert i går likevel, da hadde jeg fastet i 14 timer!!! I dag kl 18.30 kom jeg endelig til, og nå er det hele over! Er vel hjemme igjen, sliten, tom men glad det hele er over :-) så NÅ kan vi se framover, endelig :-)

Off, så trist. *trøstepå* hvordan går det med deg? Det hørtes ikke mye kjekt ut. Ikke nok med at du/ vi mister spirene vår å vil bare bli ferdig med den prosessen, så skal du oppleve det også:( så utroligt dumt:( masse god bedring til deg. :-)

Jo takk, det går bra nå, men det var kjipt og ligge på sykehuset og bare vente og vente! Men når jeg først kom til på operasjonsbordet, så skjedde alt så fort og plutselig var jeg bare våken igjen ;-)

Jeg er så spent på disse testene dine , det er jo stor sjans for at du har en liten spire der igjen :-)

Takk :)

Off, så trist. *trøstepå* hvordan går det med deg? Det hørtes ikke mye kjekt ut. Ikke nok med at du/ vi mister spirene vår å vil bare bli ferdig med den prosessen, så skal du oppleve det også:( så utroligt dumt:( masse god bedring til deg. :-)

Hei igjen! En oppsummering fra meg: fikk cytotec onsdag for 1 uke siden,ingen virkning! Ny dose fredag med virkning men ul nå på mandag viste rester. Tenkte at disse ville komme ut av seg selv, men jeg har siden fredag hatt enorme rier ved 4 anledninger.jeg trodde jeg skulle dø mandag kveld, rett og slett. Riene var mye verre enn dem jeg hadde da jeg tok cytotec! Fikk komme inn på sykehuset igjen til en sjekk sent mandag kveld, da jeg forlangte utskraping. Ble innlagt kl 15 i går, men pga fullt på føden med mange hastekeisersnitt så ble jeg ikke operert i går likevel, da hadde jeg fastet i 14 timer!!! I dag kl 18.30 kom jeg endelig til, og nå er det hele over! Er vel hjemme igjen, sliten, tom men glad det hele er over :-) så NÅ kan vi se framover, endelig :-) Anonymous poster hash: 3c74d...76d

Og nå er jeg endelig ferdig med å blø, så nå blir det spennende tid framover :-)

Grugleder meg til å sette i gang igjen :-)

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...