Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Vi reiser med bobil og har 2 barn på 5 og 7 år. Ønsker basseng (og kanskje innendørs også), strand og store lekeplasser. Vi har sykler med, så korte avstander til spiseplasser er et pluss! Noen erfarne campere her? Anonymous poster hash: 522c2...c2d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Boden. Innendørs badeland tilknyttet utendørs basseng, fine strender, gangavstand til sentrum, nært mange severdigheter. Anonymous poster hash: c95db...a52
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Hehe, ja (jmf den andre tråden om harry bobilliv ;-) ) Med så små barn foretrekker jeg Jokkmokk. Det er en liten, trivelig camping med god oversikt og fine fasiliteter for de små. Fint og rent, bra lekeplass og fint badeanlegg. Ikke innendørs da. Ligger like ved elven og man kan (om man liker smeltevann, brrr) også bade der. Selve tettstedet er ikke så stort, men de har en håndfull gode restauranter, ettpar tre matbutikker, museum (samisk kultur), fine parker og en liten men ok handlegate. Grei avstand til Gällivare eller Boden for dagsturer med shopping, badeland, boda borg og ellers det man måtte ønske. Mange herfra sverger til Piteå, Boden eller Luleå, men jeg syns campingene der blir for store og uoversiktlige, spesielt om man har barn som ikke er store nok til å ivareta seg selv. Men de tre nevnte er flotte steder, med flere fasiliteter, større byer i nærheten og jevnt over mer å gjøre og se (vi har vært der de senere årene, etter at våre ble 10-12 år). Men som sagt, da må man være innstilt på en del trasking, og ett og annet nervepirrende øyeblikk i vill panisk leiting etter unger som har gått i feil retning fra do til vogn/telt/bil, og en del festing. Unngå for all del Piteå under Dansar och ler-uken, og sjekk også opp om det er andre festivaler og lignende som skjer der dere skal være.
♥Nemi♥ Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Jeg likte godt Skellefteås camping da jeg var yngre. Tror de har utvidet en del nå, da.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Reis heller til Oulo i Finland. Der har vi campert i flere år nå. En stor campingplass med flere lekeplasser. Stranda helt i nærheten, langgrunt. Om regnværsdag har man et lite badeland på hotellet rett bortfor. Det er i sykkelavstand til byen, og det er veldig tilrettelagt for sykkling. Oulo er en storby. De har et kjempe bra vitensenter bl.a. I Svergie ville jeg ha valgt Boden som noen nevner eller Byske (den store campingen). I Byske har man en relativt nyoppusset camping. Der er utendørs basseng pluss strand. Men ikke så mye utenom. Styr for all del unna Luleå, som er gammel og slitt og ikke noe koselig. Anonymous poster hash: 0d7e3...e63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå