Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Hen begynner å vokse ut av sin bakovervendte stol, og isoporen er også skadet. Må derfor kjøpe ny. Ville dere hoppet rett på beltestol? Han er over 15 kilo... Anonymous poster hash: 23ddb...db7
Gjest flykræsj Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Hadde definitivt kjøpt beltestol, han er stor nok til det (vekt/høyde). Drøyt å spenne flere tusen på et sete som brukes noen få måneder.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 I teorien hadde jeg nok kjøpt et nytt bakovervendt sete som er pluss godkjent og hadde plass til jr bakovervendt til han var 5-6 år. I praksis hadde jeg lagt pengene i en skikkelig god beltestol. F eks Cybex Solution med iso fix fester :-) Anonymous poster hash: 6aca3...52c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Jeg hadde nok kjøpt en god beltestol ja med mindre han er lav eller liten for alderen. Det gjorde jeg med begge mine barn når de ikke lenger passet det bakovervendte setet selv om de ikke var 4 år. Men jeg har barn som er store for alderen, både lengde og vekt. Anonymous poster hash: bb01d...5a0
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Vi tror vi kjøper Cybex pallas 2-fix til datteren vår som er 3,5 år når hun må snus. Noen med erfaring med dette? Står det er anbefalt når barn må snus før 4 år, med isofix og 5 punkt sele. Anonymous poster hash: 42bd8...329
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Vi tror vi kjøper Cybex pallas 2-fix til datteren vår som er 3,5 år når hun må snus. Noen med erfaring med dette? Står det er anbefalt når barn må snus før 4 år, med isofix og 5 punkt sele. Anonymous poster hash: 42bd8...329 For barn over 15 kg, så er det tryggeste å bruke bilens egen sele, ikke 5 punktsele, så det ville jeg ikke kjøpt. Rent teoretisk ville jeg også kjøpt et nytt bakovervendt sete, men i praksis hadde jeg nok kjøpt en beltestol. Vi måtte ha barn nummer to over i sete nummer to da eldste var 3år og 9 mnd, da hadde vi valget å kjøpe ny beltestol til han og at nr 2 overtok setet han brukte, eller vi kunne kjøpt et bakovervendt til, vi valgte det første. Andremann har sittet bakover til han var godt over 4 år. Anonymous poster hash: c3198...afb
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Ja ok, takk for info, hadde ikke sjekka ut setet no særlig enn det jeg leste på nettet og heller ikke anbefalinger ift kroppsvekt! Da blir det beltestol etterhvert når minste må over i sete Nr 2! Anonymous poster hash: 42bd8...329
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Ja ok, takk for info, hadde ikke sjekka ut setet no særlig enn det jeg leste på nettet og heller ikke anbefalinger ift kroppsvekt! Da blir det beltestol etterhvert når minste må over i sete Nr 2! Anonymous poster hash: 42bd8...329
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Så noen her skrev at det bør være beltestol med isofix? Spurte om dette i butikken, (barnas hus) og de sa at for barnets trygghet var det like trygt med beltestol uten isofix enn med. Isofix var kun nødvendig dersom barnet ikke sitter i stolen, i forhold til resten av bilens sikkerhet ved krasj. Men da kan man jo feste stolen med belte? Anonymous poster hash: 47dce...828
Serepta Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Joda, klart man kan feste stolen med belte. Men det blir garantert ikke gjort. For oss har det ihvertfall vært et poeng med beltestoler som har iso fix, og ellers er vi nøye på hvordan vi laster bilen. Ikke løse ipader etc i baksetet av samme grunn.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 Jeg hadde samme dilemma som deg for en stund siden, men valgte faktisk bakovervendt. Her står sikkerheten sterkt, og jeg sier ikke at beltestol ikke er sikkert, det er jo det. Men det ble bakovervendt, så lenge tuppa ikke er høyere og passer stolen (og ikke klager på plassen). Anonymous poster hash: 38d28...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå