Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Reglene sier: "Innlegg som sporer av debatten kan bli slettet"

Her ønsker jeg at dere oftere sletter påpekning og krangel om skrivefeil(er) som ofte gjør at tråden sporer helt av. Det er utrolig trøttende at diskusjon(er) om skrivefeil tar opp plass i trådene og gjør at det sporer helt av.

Jeg har rapporter inn flere slike avporinger, men ingenting blir slettet. Kan dere bli bedre på det eller gi en forklaring på hvorfor avporing om skrivefeil er utenfor reglene?

Anonymous poster hash: 79276...1ab
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144148537-avsporing-av-tr%C3%A5der/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bim og Dib er forum hvor det ønskes at det skal være ganske "høyt under taket", og hvor brukermoderatorenes retningslinjer for sletting og moderering av innlegg er at det kun skal gjøres der det er helt nødvendig. Som en hovedregel modererer vi etter "Du kan ikke poste innlegg som inneholder..." reglene. Regelen om at innlegg som sporer av debatten kan slettes brukes svært sjelden, og kun i tilfeller der avsporingen tar en svært negativ og ødeleggende vending.

Vi har absolutt forståelse for at det skaper irritasjon og at man kan føle seg såret når rettskrivingspolitiet her inne drar i gang, men sett i forhold til hvor høy terskelen er før vi sletter andre typer innlegg, så henger det ikke helt på greip om vi sletter et innlegg som påpeker manglende komma, mens "Kjendis Kjendisen har den styggeste ungen jeg har sett", får bli stående.

Vi kommer derfor ikke til å moderere rettskrivningsinnlegg, slik det er i dag, så lenge de ikke bryter med andre regler i tillegg.

Himmel og hav

Brukermoderator

Så det å avspore en tråd og ødelegge den med hang-ups på skrivingen er helt greit? Keg snakker ikke om når 1 bruker påpeker noe, men når tråden utvikler seg til å bare handle om skrivefeil og kjefting på de som påpeker skrivefeiler.

"....så henger det ikke helt på greip om vi sletter et innlegg som påpeker manglende komma, mens "Kjendis Kjendisen har den styggeste ungen jeg har sett", får bli stående."

Det ene utelukker vel ikke det andre?

Hva skal til for at dere anser en tråd som avsporet? Jeg ser at på KG er det flinke til å slette innlegg som avporer tråder og det er veldig bra. Da får man iallfall tråder som omhandler det trådstarter ønsker at tråden skal handle om.

Hvor setter dere grensen?

Er det ikke sånn det er i virkeligheten også da?  Man begynner å snakke om en ting og ender opp med noe annet?  Synes den høye terskelen for sletting av innlegg er helt topp.

De færreste hakker og kverulerer i det virkelige liv. Men mulig at det er normalen?

Er kanskje bare jeg som er lei av at debatter avsporer i rettskrivingsmodus/skittkasting og når Klikk har satt en regel som sier at "Innlegg som sporer av debatten kan bli slettet" så er det rart at de ikke benytter seg av den regelen når debatter sporer av.

Greit med høy terskel, men akkurat det at skrivefeil og rettskriving tar over debatter burde gjøres noe med. det tilfører ingenting konstruktivt til debatten trådstarter la opp til. Eller?

Gjest ronja røverdatter

Neida, det fører ikke så mye konstruktivt med seg, men det er mange andre ting som er viktigere å slette enn retting av skrivefeil på et forum som dette og som jeg synes at det er mye viktigere for moderatorene å konsentrere seg om.  

Nei, man snakker (heldigvis) ikke sånn til hverandre i den virkelige verden, men sånn er det på enkelte nettsider, bl.a her inne.  

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...