Gå til innhold

Urinveisinfeksjon uten symptomer

Anbefalte innlegg

Jordmor ringte i dag. Jeg har hatt høye utslag av Leutcytter i urinen de siste kontrollene og forrige gang ble den sendt til dyrkning. Det viser seg at jeg har en urinveisinfeksjon og det er viktig at jeg starter med behandling med en gang. Så jeg må ta kontakt med lege for å få resept... Problemet er at jeg tåler ikke disse medisinene. I første svangerskap slo den meg helt ut så fødselen ble rett og slett helt forferdelig. Da var jeg også 36 uker på vei slik jeg er nå. Det gikk skikkelig på magen og jeg gikk ned 4 kilo i løpet av halvannen uke. Og da kuttet jeg de ut etter et par dager også fordi jeg var så dårlig.

Skjønner jeg må ta medisiner, for i verste fall kan det utvikle seg til nyrebekkenbetennelses eller infeksjon i fosterhinnen fikk jeg beskjed om, men så gjelder det å finne riktig type medisin denne gangen da, som jeg ikke reagerer på.

Noen flere som har hatt urinveisinfeksjon uten symptomer?

Noen tips til hva jeg kan drikke/spise som kan hjelpe?

Fikk tips om tranebærjuice, stemmer det?

Anonymous poster hash: 4204c...b5a
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144148486-urinveisinfeksjon-uten-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til legen i dag og forklar situasjonen, da vil han kunne gi deg en annen type medisin enn du fikk sist (har han dyrkningssvarene så er det lettere å medisinere med riktig medikament som tar akkurat de bakteriene som er hos deg). Medisinen har som regel rask virkning :-)

Dess raskere du får begynt behandlingen, dess raskere blir du frisk igjen. Du har jo antakeligvis enda noen uker til fødsel.

Ellers er gode råd mot uvi å drikke mye vann og appelsinjuice, hold deg unna sukker for sukker gjør at bakteriene trives ekstra godt og gjerne bidrar til bakterievekst. Pass på å ikke frys på føttene, gå hyppig på do og hold deg tørr der nede.

Tranebærjuice skal også ha effekt, men ikke sikker på om det er tranebærkapsler som ikke bør tas under graviditet?

Kontakt legen din og forhør deg. God bedring!

Føler med deg. Fikk samme diagnose (uten symptomer) forleden dag her, og har siden jeg begynte på kuren vært kvalm og uvel. Håper det gir seg snart. Er i uke 35 straks, og så sliten og lei som jeg aldri har vært før.. :'(

God bedring til deg.

Mvh Leia81

Jeg har gått på antibiotika omtrent hele svangerskapet på grunn av tilbakevendende uvi, endte opp med å bli iinnlagt med begynnende nyrebekkenbetennelse.. 

Tranebærjuice ble anbefalt før (men etter nyere forskning er det like effektivt som vann hvis du ser bort fra c vitaminene) drikk syrlige ting, appelsin og eplejuice, men hold deg unna sukker og hvete.. :) Men dra til lege, de hjelper deg å få riktig medisin.

Anonymous poster hash: 05311...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...