Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Jeg er hjemme i ulønnet permisjon nå med min yngste og har brukt tiden bla til å skaffe meg ny jobb i bostedskommunen (KS) Oppstart er satt til 1. august, men da barnet har fått plass i barnehage fra 4/8 må jeg utsette det noen dager. Tenker at jeg tar tilvenning i barnehagen mandag og tirsdag og mannen kan ta onsdagen. Men, vet noen om jeg har rett på velferdspermisjon med lønn disse to dagene når jeg er nyansatt? Anonymous poster hash: 8f945...16d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Nei, det tror jeg ikke. Må vel ha jobbet 4 eller 8 uker? Kanskje jeg blander det med noe annet. La mannen ta alle dagene. Anonymous poster hash: 1266a...f4c
Håpet ble virkelighet! Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 Vet at man må jobbe i 3 måneder for å ha rett til å bruke egenmelding og tenker vel at det samme gjelder permisjoner. Har hatt 7 måneder uten lønn nå så om jeg overlever et par dager til. Evt kan jeg ta dag 1 og mannen dag 2 og 3, får høre med han hva som passer for han og hans jobb. HI
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Står ingenting om at man må ha vært i arbeid så så lenge http://lovdata.no/dokument/SPH/sph-2014/kap7#kap7.3.22 Anonymous poster hash: ba83b...580
Håpet ble virkelighet! Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Nei, kom ikke frem noe der! Jeg søker uansett jeg og blir veldig glad om jeg endelig får litt lønn og om ikke er det ikke så farlig! Takk for link!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Ring barnehagen og forhør deg om muligheten til å få oppstart fra 1. august og la mannen ta tilvenningen. Det er ikke noen god start på en ny jobb å begynne med å ikke ha barnepass og deretter skulle ha tilvenning. Anonymous poster hash: e14cf...067
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 Jeg synes uansett det er frekt å spørre om å begynne med betalt fri. Ville prøvd å få mannen til å ta tilvenning så du kan begynne som planlagt, evt be om å begynne noen dager senere uten å få betalt for de dagene du ikke er der. Anonymous poster hash: b6584...470
Nimas Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 Jeg lurte på det samme når min første skulle ha barnehagetilvenning, jeg begynte så og si samtidig i ny jobb. Løste det ved at mannen tok tilvenningen i sin helhet, det gikk kjempefint
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 Skikkelig dårlig førsteinntrykk å starte en ansettelse med å søke fri, blir fort sånn at folk tenker at her kommer det ei som har fokus på rettighetene sine gitt.. Jeg ville latt mannen ta innkjøring i barnehagen. Anonymous poster hash: 7e174...d67
Håpet ble virkelighet! Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 Nå skal jeg begynne som pedagogisk leder i en samarbeidsbarnehage i samme kommune, 10 minutter unna så tror ikke førsteinntrykket er i fare her. Alle de ansatte vet jeg er hjemme med min lille og jeg har snakket med styrer og medarbeidere på avdelingen. Det var jo ikke spørsmålet mitt heller, men takk for alle ærlige tilbakemeldinger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå