Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er en sykdom som rammer barn, men smitter også voksne. Det smitter på forhånd og det er sjelden man blir smittet når de først har blitt syke. Jeg tror ikke det er farlig for deg eller babyen hvis du skulle bli smittet, men jeg ville vel ha oppsøkt lege hvis jeg ble smittet.

Hehe, kjenner meg igjen :) Jeg var på besøk hos et vennepar da gutten deres hadde dette. Hun sa det ikke før det hadde gått en stund og jeg lekte med han hele tiden vi var der. Må innrømme at jeg måtte forhøre meg litt etterpå i forhold til smitte, da var jeg 19 uker på vei :) 

Ikke farlig. Her hadde sønn og samboer det skikkelig kraftig. Jeg fikk bare lette forkjølelsessymptomer og så vidt under føttene som var litt ubehagelig i 2 dager. 

Det kan foreløpe seg veldig forskjellig. I min sønns barnehage fikk noen bare noen få prikker på hender og ansikt og var aldri hjemme ifra barnehagen. Min sønn fikk fulle hender, føtter, munn, hals og ansikt som i ansiktet ble en del brennkopper og i tillegg utslett på hele kroppen. Han måtte være hjemme ifra barnehagen over 1 uke. Samboer fikk også skikkelig under fotbladene og i munn og hals. 

5.barnesykdom er vel eneste ikke-vaksinerende barnesykdom som kan være skadelig for fosteren da mens før uke 20. Og høy feber på mor over lengre tid. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...