Gå til innhold

nå har min store frykt skjedd...ang vår nydelige valp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange som reagerer mer på valper enn på voksne hunder, så jeg tror ikke jeg ville gitt opp helt enda. :-)

En liten periode med ekstra tiltak, så kan det hende det går bra.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men vet av flere som har holdt ut valpeperioden... og at allergikeren ikke reagerer når hunden vokser til.

Hilsen oppdretter!

Anonymous poster hash: 7518d...915

Skrevet

Det er mange som reagerer mer på valper enn på voksne hunder, så jeg tror ikke jeg ville gitt opp helt enda. :-)

En liten periode med ekstra tiltak, så kan det hende det går bra.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men vet av flere som har holdt ut valpeperioden... og at allergikeren ikke reagerer når hunden vokser til.

Hilsen oppdretter!

Anonymous poster hash: 7518d...915

Så er det mange der det er helt motsatt, fordi voksne hunder ofte skiller ut flere allergener fra huden enn valper. Så det er ikke så lurt å oppfordre noen til dette. Dessuten, det er et lite barn det er snakk om, de skal slippe å holde ut en periode på denne måten.

Anonymous poster hash: f5e06...398

Skrevet

Hadde dette vært bare meg, så hadde jeg stappet i meg medisiner, og holdt ut.Men pga mitt barn så vet jeg selvsagt hva jeg skal gjøre. Skal snakke med oppdretter og sette en plan. Og jo jeg elsker han. men setter han heller ikke foran mitt eget barn. Selvfølgelig ikke!

Anonymous poster hash: a1da2...7bf
Skrevet

Er det en seriøs oppdretter tar de hunden tilbake og betaler tilbake pengene. Så jeg ville ringt de først så ordner det seg nok ganske bra.

En seriøs oppdretter hjelper vedkommende å finne et nytt hjem til hunden. Det er jo ikke oppdretters feil at de som kjøpte hunden ikke kan ha den lenger.

Oppdretter har kanskje allerede brukt mye tid på å bli kjent med familien som kjøpte hunden, og må bruke tid på å finne en ny seriøs familie. Det er jo viktig at valpen ikke omplasseres flere ganger.

Synes det er merkelig at hver gang det er snakk om å omplassere en hund så skal det være penger med i bildet. Man dør av sorg, men vil gjerne ha penger, og aller helst det man kjøpte hunden for...

Derimot bør det stå klart og tydelig i kontrakten til en oppdretter hva man gjør om kjøper ikke kan ha hunden lenger. Om den skal leveres tilbake til oppdretter, om man får penger igjen eller ikke, om man kan selge den til hvem som helst selv, om oppdretter vil ha beskjed om hunden skifter hjem osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...