katrinemh Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Hei! Fikk for en ukes tid siden vite at datteren min har "Sagittal Synotosis", også kalt "båtskalle". Det vil si at den ene sømmen som går fra fontanellen har lukket seg for tidlig. I vårt tilfelle så er det den sømmen som går fra fontanellen og bakover som har lukket seg, å hodet til datteren min vokser kun i lengden å ikke i bredden. Dvs at uten operasjon så vil hodet til datteren min se ut som kjølen på en båt. Så i dag fikk jeg telefon ifra legen på sykehuset, å hun har fått time til operasjon på mandag (torsdag i dag), å jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg så mye. Er veldig spent på å se resultatet når operasjon er ferdig, å jeg vet jo at hun får alt av smertestillende hun trenger for ikke å ha vondt. Men er man mamma, så er man mamma, eller? Vi gjør det jo for hennes egen skyld da, så hun skal få slippe å bli mobbet for noe som verken hun eller vi kan noe for. Det siste jeg vil er at jentungen skal komme hjem fra bhg eller skole med tårer i øynene, for så å få spørsmålet "HVORFOR GJORDE DERE INGENTING!?" slengt i trynet. Så det jeg egentlig lurer på er om det er noen her som har erfaring med dette? Som vet hvordan det blir etter operasjon, om ungen forandrer væremåte, tips til hva man bør ha med på sykehuset da vi blir liggende bortimot 1 ukes tid, osv? Har lagt med ett par bilder som jeg fant på google. Venstre: Normal hodeform med åpne sømmer. Høyre: Båtskalle med lukket sømm. Før og etter operasjon. Operasjonsarr. Hilsen fortvilt mamma.
Birben Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Ingen erfaring, men det går nok helt bra. Lykke til😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå