Gå til innhold

Syklus etter fjerning av spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg fjernet min spiral i begynnelsen av mai og har ikke fått mensen enda og jeg er ikke gravid. Jeg hadde den ikke i det hele tatt med hormonspiralen.

Hva er din erfaring? Eventuelt har du hørt om noens erfaring? Når kan jeg forvente å være i syklus igjen? Kan jeg bli gravid selv om mensen ikke kommer? Føler meg så rådvill og forvirret, vil bare ha orden i syklusen... Takk for at du vil lese og kanskje svare :-)

Skrevet

Ingen med erfaring fra å bli gravid/komme i syklus etter å ha fjernet spiralen? :-)

Skrevet

Jeg tok ut spiralen i slutten av mars og fikk første mensen tre uker etter. Jeg har i utgangspunktet veldig uregelmessig syklus, så forventet at det skulle ta lang tid. Hadde du regelmessig syklus før? Jeg har ikke blitt gravid enda, men er jo bare på andre mnd. Den kommer senest i løpet av juli vil jeg tro, men kan være forskjellig fra person til person det, altså. Noen bruker flere mnd på å komme i vanlig syklus igjen, mens andre er på med en gang. Du må nok vente på mensen for å kunne få eggløsning vil jeg tro. 

Du kan også prøve å google "gravid etter hormonspiral", så kommer masse greier opp ;)

Skrevet

Takk for svar :-) Jeg har alltid hatt helt regelmessig syklus frem til jeg satt inn spiral første gang for 7 år siden, med spiral har jeg ikke hat mens i det hele tatt! Så er jo ikke rart kroppen er litt på "trynet" :-) Må bare smøre meg med tolmodighet... Sukk.

Skrevet

Sånn er det med meg også. Jeg prøver bare å ikke ha noe fokus på det. Bare la kroppen ordne seg selv. Det samme med prøvingen. Orker ikke ha så mye fokus på det, og teste i hytt og pine og bli skuffet hver gang. Lykke til! :)

Skrevet

Hei :)

Jeg tok ut spiralen 5 mai og fikk kraftig men 5 dager etter. om syklusen min var normal nå altså 28 dagers er jeg 6 dager over tiden  dag. Ikke gravid.

Så sitter her og venter jeg og, og har googla alt jeg finner om emnet. Tydelig at det varierer i stor grad.

Jeg hadde litt mens under sprialoppholdet på 2år, altså ikke mye blod men varte 7 dager.

Her sitter jeg og er frustrert og har hatt en mens, men du ikke har sett den.

Jeg tviler på at det vil ta mange mnd... men kansje opp mot 3. Det sa min lege vertfall.

Jeg vil også tro at det er stor mulighet for å bli gravid selv om du ikke ser mensen først. Vi har jo eggløsning mens vi har spiral. Den hindrer jo bare egget i og feste seg. så jeg vil tro at kroppen din jobber med å få bygget opp slimhinnene igjen. Om du skjønner hva jeg mener :) du vet jo hva som skjer inni det før svangerskap og i hvilken rekkefølge :)

Tålmodighet gitt.. det sku jeg hatt ;)

Skrevet

Tolmodighet skulle vi hatt ja :-) Men når man først har bestemt seg for å prøve å få et barn til så håper en jo at det skal gå fort! Med mine to første ble jeg gravid på første forsøk, så er nok litt "bortskjemt" på den fronten... Har sett litt på nettet og ser jo at det varierer veldig når syklusen er på plass igjen, men føler det er sånn at enten blir man det med en gang ellers går det gjerne ett år?! Krysser fingrene for at det blir som dere tror, innen juli eller 3 mnd til. Lykke til jenter :-)

Skrevet (endret)

Erfaringen min er blødning og eggløsning rett etter uttak, og blødde i ca 1 uke, deretter fikk jeg mensen etter ca 3 uker og ble gravid etter det :0) så alt i alt ca 6- 7 uker etter uttak av spiralen satt spiren! Det var dog med sex hver dag...og Grapefruktjuice !

Lykke til den sitter nok snart HI ! 😀

Endret av Vips77
Skrevet

Så heldig du var vips77 :-) Takk for lykkeønskninger!!

Noen andre med erfaring? Nå er det 7 uker siden jeg fjernet spiralen, fortsatt ingen mens... *vente vente*

Skrevet

Jippi, jeg har fått TR!!! :-) Aldri blitt så glad for det før som nå! Hehe. Nå håper jeg å være i rute igjen og være skikkelig prøver! God sommer damer :)

Skrevet

Jippi, jeg har fått TR!!! :-) Aldri blitt så glad for det før som nå! Hehe. Nå håper jeg å være i rute igjen og være skikkelig prøver! God sommer damer :)

Grattis med TR!! Kjør på nå, så skal dere se det blir en bitteliten som finner sin plass!!

Lykke til nok en gang.

Skrevet

Hei igjen, jeg glemte å fylle inn ;) jeg fikk mensen 17 juni og var ferdig 22, så da er vi i gang, satser på normal syklus nå :D Masse lykke til :D Lets hanky panky og ha det kjempe gøy underveis ;)

Gjest Angelstath
Skrevet

2 fikk mens uken ettet fjernet spiral slik legen sa. Ble jaggu gravid på første eggløsningen... Jeg fjernet spiralen pga problemer med den....IKKE for å bli gravid...men sånn ble det..

Skrevet

Vi har nå bestemt oss for og ta ut horomonspiralen for og bli gravide.
Jeg har aldri født barn før, fikk hormonspiral fordi jeg er allergisk mot for mye østrogen, og hormonspiral er prevensjonsmiddlet som inneholder minst østrogen.

Jeg er 23 år, og hadde ikke regelmessig mens før spiralen, men det kan også ha vært fordi jeg prøvde frem og tilbake mellom alle prevensjonsmiddlene som fantes, for og finne en som fungerte.

Hvordan var selve fjerningsprosessen for dere? Har hatt min i 5 år nå i høst.

Kjempe glad for og lese at det gikk i orden for dere ikke lenge etter den var ute :)

Skrevet

Det var verre å sette den inn enn å ta den ut synes jeg, merket bare et lite knepp så var det over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...