Gå til innhold

Hvordan er formen til dere på 10 uker?

Anbefalte innlegg

Jeg er 10 uker i mrg. Kvalmen har sluppet ganske taket syntes jeg og matlysten er kommet tilbake. Hvertfall fra klokken 12:00.

Men, jeg MÅ ha en hvil på ettermiddagen om jeg skal holde lenger enn til 20 på kvelden... Så søvnbehovet er fortsatt stort..

Syntes humøret og lunten har holdt seg ekstremt bra denne gangen, og det er veldig deilig!! Plagsomt å ikke kunne kjenne igjen og holde styr på sitt eget lynne..

Ingen spesielle diller, men magen er blitt såå stor ( oppblåst ) at jeg sliter med å holde dette hemmelig i 2 uker til... Får kle meg deretter, men i denne varmen må man jo gå med minst mulig og tynnest mulig klær...

Anonymous poster hash: 2f331...38c

Fortsetter under...

Jeg er 10 uker i dag :)

Har vært halvt sykmeldt noen uker nå, og videre fram til første kontroll time.

Er kjempetrøtt for tiden, og blir sliten av ingenting. Går gjerne å legger meg for å sove en time midt på dagen...

Kvalmen kommer litt nå og da, spesielt på morgenen, når jeg står opp tidlig, da sliter jeg med å få i meg mat, men går over utover dagen og matlysten kommer tilbake :)

Skulle gjerne hatt litt flere tynne løse topper jeg også, folk på jobb begynner å lure, på hvorfor jeg er sykmeldt, spesielt ei som er veldig nyskjerrig ;) også har jeg lagt på meg noen kg på magen :P

Åh, jeg merker jeg gleder meg til å få fortalt det til folk.. Strevsomt å skulle holde hemmelig. Skal på UL den 27. ( fredag om to uker ) da er jeg 12+1, så ikke lenge igjen å vente nå heldigvis :D

HI

Jeg skal på ul på tirsdag neste uke ^^ Hvis alt er fint og ser bra ut da, tenker jeg å fortelle det til resten på jobb som ikke vet det og fb ;)

Skal da være 10+6, men tror jeg muligens blir satt fram noen dager :)

Endret av Twiiie

Da kan du jo så absolutt si det om du da er 11+! Heldiggris som har så få dager igjen til UL! Tiden snegler seg bare mer og mer jo nærmere man kommer syntes jeg... Heldigvis er det masse på tapetet nå rett før ferien da :)

HI

Annonse

Gjest Babyfin:)

Er på 10+2 i dag og formen har kommet seg bra de siste 2 dagene:) Endelig litt matlyst å sult følelse, oppblåstheten er noe borte og noe mer energi til å gjøre husarbeid. Ikke veldig kvalm men stort sett uggen hele tiden:) Skal til legen på mandag, det skal bli så spennende:)

Godt å høre at formen er oppadstigende for mange etter å ha bikket uke 10!!

Kunne ønske min oppblåsthet kunne gitt seg noe også.. Slitsomt når man prøver å skjule..

Hva skal du hos legen på mandag da?

Gjest Babyfin:)

Plutselig så blir den borte:) ja veldig slitsomt, men bare to uker igjen så kan vi strutte så fint atte:) hmm.. hvis det er som sist så skal jeg ta alle blodprøver, legen kjenner på magen å hører etter hjertelyden:) Krysser fingrene for at alt er som det skal da:)

10 uker i morgen, og formen er ikke bra! Synes bare den blir verre og verre, kaster opp mange ganger daglig, og er mer eller mindre konstant kvalm. Har vært ekstremt trøtt da jeg har tatt noen kvalmestillende som hadde dette som bivirkning, men har kuttet de nå (følte ikke de hjalp mot kvalmen), og er bare normal trett nå tror jeg. Jeg håper dette er toppen, og at det fra nå av blir bedre, men med mine 2 tidligere svangerskap har jeg vel nådd toppen rundt uke 12-13 tror jeg...ugg.... Men, men. Jeg har i alle fall ikke lagt på meg et gram, så om ikke annet er jo det noe :fnise:

I følge hcg tabellen så skal jo toppen være nådd i uke 13 og gå drastisk ned etter det.. Så i verste fall så holder det på i 3 uker til for vår del... Det er jo ikke allverden i det store bildet selvom jeg skjønner det må være forferdelig å kaste opp HVER dag!! Herregud... Stakkars!!!!

Åh, det skal bli så deilig!!!! Slippe å gå og drømme om sengen hele dagen...

Formen er helt elendig dessverre. Er 9+ 5 i dag. Superkvalm hele døgnet, men aller verst fra rundt kl 18 til leggetid. I tillegg er jeg kjemeptrett og i dårlig humør.

Har lest flere steder at HCG nivået har sin topp mellom uke 8-10, og at det deretter faller (ganske raskt) til et stabilt og ganske lavt nivå for resten av svangerskapet. Dette kan passe med mine to forrige graviditeter da jeg følte kvalmen gav seg et sted mellom uke 10-12.

Håper virkelig dette gjelder denne gangen også, da vi reiser til Sicilia om 12 dager - hjelp!!

Saken er bare at jeg er myyyyyye dårligere denne gangen enn de to forrige.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...