Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Fikk en solid steinsprut skade i frontruta mi på bilen. Den er ca 5cm i diameter. Leser på diverse nettsider at noen firmaer tilbyr å bytte ruta gratis. Gjelder dette "rose" skader også eller må jeg bytte hele ruta da? Har egentlig ikke råd til ny frontrute, koster 2000kr i egenandel. Noen med erfaring? ruta er ikke knust på innsiden av bilen. Anonymous poster hash: 9dfa9...178
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Det koster ingenting å la de se på skaden hos f.eks Hurtigruta, men om det "stråler" ut fra skaden kan det godt hende den må byttes altså.. Har fikset stensprutskader gratis, men da er det bare det ene hakket som de fyller igjen, er vel ikke så lett å fylle igjen om det er sprekker som stråler ut fra der stenen traff? Du må jo uansett gjøre det før vinteren. Mamma gjorde ikke det og en morgen når hun satte varmeapparatet på i bilen gikk hele ruta. Det er når de store temperaturforskjellene kommer i glasset til vinteren skaden kan bli farlig... Anonymous poster hash: 50241...b4e
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Er rosen direkte i synsfeltet ditt er det ikke lov å reparere den. Er orden på sidene kan de forsøke å reparere. Anonymous poster hash: ae731...d90
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 I vår forsikring får vi byttet frontrute gratis. Hadde en bitteliten stensprutskade som var rett foran føreren. Da fikk vi beskjed om at den må byttes. Anonymous poster hash: d7aae...926
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Tusen takk for svar. Skaden sitter ikke i synsfeltet. Den sitter nederst i ruta, midt i mellom fører og passasjer. Så ikke til hinder for noen. Skal jeg ringe forsikringsselskapet først? Eller vente til noen har sett på skaden? Sendt melding til riisbilglass nå, så ringer de meg når de åpner i morgen så de får sett på dette Absolutt. Må ordne det for vinteren. Jeg opplevde det samme som mammaen din med den første bilen jeg hadde som 18åring. Så må definitivt gjøre noe:-) Hi Anonymous poster hash: aaa42...ec2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå