Gå til innhold

150 cm - er det for lite for en dobbeltseng?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en seng som skal stå i en ferieleilighet. Det ene soverommet er ikke så stort, kanskje 13-15 kvm. Vurderer derfor å kjøpe seng i 150 fremfor 180. Erfaringer og tanker? Er det for lite for to voksne?

Anonymous poster hash: f4e4e...b94

Fortsetter under...

Det er lite ja. Men om det kun skal brukes i forbindelse med ferier så må det da være ok? Vi har og små senger på hytta vår. Både på lengden og bredda. Pga små soverom. Funker helt fint de gangene vi er der (som er stort sett hver helg og halve sommeren :) )

Anonymous poster hash: ce334...386

Annonse

Jeg har ikke direkte mål på soverommet, men jeg synes ikke det er så stort. Skal også stå to kommoder der inne. Garderobeskapet er innebygd. Har sett litt på sengen som heter Mandal fra IKEA (den er 160) og vurdert å kjøpe madrasser fra en annen butikk eventuelt. Men 160 blir vel kanskje også for lite da?

Hi

Jeg har ikke direkte mål på soverommet, men jeg synes ikke det er så stort. Skal også stå to kommoder der inne. Garderobeskapet er innebygd. Har sett litt på sengen som heter Mandal fra IKEA (den er 160) og vurdert å kjøpe madrasser fra en annen butikk eventuelt. Men 160 blir vel kanskje også for lite da?

Hi

Jeg syns det er lite, men 10 cm ekstra hjelper.

Vi har vært sammen i 11 år og sover fremdeles i 150 seng... selv etter å ha fått to små som av og til kryper oppi.. men har snakket om å kjøpe ny seng en stund nå, får somle oss til det snart, hadde vært deilig med litt bedre plass. Men det går helt fint, og vi er ikke de tynneste heller.. :)

Anonymous poster hash: ccdac...70d

Hi

Hvis du tenker på at 120 nå er standard enkeltseng for voksne så er det snaut altså. Men 160 går til nød.

Anonymous poster hash: 3efa6...151

Annonse

Vi sover i 140 til daglig, og det går bra. For min del er alt fra 140 og opp ok for to voksne. Litt intimt om det er av typen venninneoveratting, men med mannen er det hvertfall ikke et problem.

Selvfølgelig godt å breie seg ut i stor seng i ferien, men for meg er det viktigere at senga ikke er under 2 meter lang enn at den er over 140 bred. Alt for mange hytter som har korte senger ;)

Liker egentlig heller ikke å ligge tett. Jeg får tenke litt på det. Komfort er tross alt viktigere enn utseende. Er ikke en leilighet som brukes så mye da, og ikke alltid vi vil være to hvis den brukes. Går i tenkeboksen.

Hi

Vi har 2 meter bred dobbeltseng, og synes det er helt passe, så 1,50 må være for de som liker å ligge tett og omslynget. Jeg hadde syntes det var veldig smalt, og ville heller hatt køyeseng enn så smal "dobbeltseng".

På hytta sover jeg og mannen i 1,20 seng, det er trangt, men koselig. Jeg klarte tilogmed å nattamme mini oppi der uten å vekke mannen. Hjemme har vi 1,80 seng og glad det er såpass plass i den sengen vi bruker mest. Gjestedobbeltsenga på hytta er 1,50 forresten :)

Anonymous poster hash: 319a1...a28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...