Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #26 Skrevet 11. juni 2014 Jeg jobber i hjemmetjenesten og vi må ha inn vikar når noen er syke. Når jeg tar i mot fraværsmelding er det værste jeg vet disse damene som skal legge ut i det vie og det breie om hvor syke de eller barna er osv. Jeg vil bare legge på og begynne arbeidet med å få inn folk. Jeg driter i hvorfor folk er vekke, men forventer at de er voksne nok til å avgjøre det selv!! Anonymous poster hash: a2125...6c6
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #27 Skrevet 11. juni 2014 Dere vet jo ikke om mor også er syk! Her måtte far ta syk barnepass mens jeg var i permisjon fordi jeg slet med så forferdelig svangerskapskvalme at jeg lå på do og spøy hele dagen og var på nippet til å bli lagt inn. Klarte ikke ta meg av en baby på 4 mnd. samtidig Anonymous poster hash: ace16...5f4
Kronesis Skrevet 11. juni 2014 #28 Skrevet 11. juni 2014 Jeg er hjemme og får arbeidsavklaringspenger. Mannen min har vært hjemme med sykt barn et par ganger. Jeg får skikkelig dårlig samvittighet, men noen ganger er jeg så syk at jeg ikke klarer å ta meg av barnet mitt. Trist hvis mannens kollegaer slarver i lunsjen om at jeg har lat og mannen arbeidsky..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #29 Skrevet 11. juni 2014 Hvis kona hans var syk, hadde det ikke vært naturlig, og ikke minst fornuftig av ham, å påpeke nettopp det? At han er hjemme på grunn av barnepassers sykdom? Jeg hadde syntes det var dritpinlig å melde fravær pga sykt barn hvis mannen min var hjemme uansett. Hadde han vært syk, så hadde jeg virkelig sørget for å få frem det! Anonymous poster hash: 218d1...908 Det er ikke all sykdom man like gjerne bretter ut om. Men selvfølgelig - bedre for deg å slippe å føle det er pinlig enn å la være å røpe informasjon mannen din ikke ønsker skal bli kjent på din arbeidsplass... Anonymous poster hash: 472e2...831
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #30 Skrevet 11. juni 2014 Kan jo hende hun ligger rett ut og er syk selv. Ikke så lett å ta vre på et barn da. Vi har vært i samme situasjon selv et par ganger. Kan ikke skjønne at andre skal bry seg sånn uten at de vet hva som ligger bak. Megge! Anonymous poster hash: 9f4bf...a77 Hvis kona hans var syk, hadde det ikke vært naturlig, og ikke minst fornuftig av ham, å påpeke nettopp det? At han er hjemme på grunn av barnepassers sykdom? Jeg hadde syntes det var dritpinlig å melde fravær pga sykt barn hvis mannen min var hjemme uansett. Hadde han vært syk, så hadde jeg virkelig sørget for å få frem det! Anonymous poster hash: 218d1...908 Han har da for svarten ingen opplysningsplikt overfor deg som sitter i skranken om hvorfor han er borte! Kanskje kona hans ble uplanlagt gravid og spontanaborterte/tok abort som gjør at man har store smerter og ikke er egnet til å passe barnet? Kanskje hun har svært sterke menssmerter som gjør henne sengeliggende? Andre pinlige plager? HVORFOR bryr du deg? Anonymous poster hash: 5115a...017
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #31 Skrevet 11. juni 2014 Dersom tilstanden hjemme hos dem er som du beskriver: Frisk mor og lett forkjølet barn, så har du helt rett. Det er faktisk ikke lovlig å ta ut omsorgspengedager for far i en slik situasjon. Men det kan selvsagt hende din kollega synes du er en slarvesnipe og derfor lyver om årsaken til fraværet til deg og tar det direkte med sjefen senere. Anonymous poster hash: cfe1a...a85
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #32 Skrevet 11. juni 2014 Jeg jobber i hjemmetjenesten og vi må ha inn vikar når noen er syke. Når jeg tar i mot fraværsmelding er det værste jeg vet disse damene som skal legge ut i det vie og det breie om hvor syke de eller barna er osv. Jeg vil bare legge på og begynne arbeidet med å få inn folk. Jeg driter i hvorfor folk er vekke, men forventer at de er voksne nok til å avgjøre det selv!! Anonymous poster hash: a2125...6c6 Der er nok folk forskjellige. For noen kan det være greit å fortelle hvorfor de er hjemme. Selv om du egentlig ikke har tid til å høre på det. Personlig synes jeg det er slapt å bare si "jeg kommer ikke i dag, jeg er syk" og nærmest bare legge på. Det trenger ikke være en lang avhandling, bare "jeg må bli hjemme i dag, for barnet mitt er sykt" eller " jeg kan ikke komme på jobb i dag, for jeg har feber og ligger til sengs". Anonymous poster hash: 7b039...c17
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #33 Skrevet 11. juni 2014 Hvis kona hans var syk, hadde det ikke vært naturlig, og ikke minst fornuftig av ham, å påpeke nettopp det? At han er hjemme på grunn av barnepassers sykdom? Jeg hadde syntes det var dritpinlig å melde fravær pga sykt barn hvis mannen min var hjemme uansett. Hadde han vært syk, så hadde jeg virkelig sørget for å få frem det! Anonymous poster hash: 218d1...908 Det er ikke all sykdom man like gjerne bretter ut om. Men selvfølgelig - bedre for deg å slippe å føle det er pinlig enn å la være å røpe informasjon mannen din ikke ønsker skal bli kjent på din arbeidsplass... Anonymous poster hash: 472e2...831 "Jeg blir fraværende i dag på grunn av sykt barn". "Jeg blir fraværende i dag på grunn av barnepassers sykdom". HVA er problemet med det? Er det virkelig å "brette ut" om sykdom? Jeg trodde faktisk man var forpliktet til å oppgi grunn for fraværet sitt? Man kan liksom ikke bare si "jeg blir borte fra jobb i dag jeg, men jeg vil ikke si hvorfor for da føler jeg at jeg bretter ut om private ting". Forresten så kan jeg garantere deg at min mann ikke er så fintfølende at han hadde hatt problemer med at jeg oppga hans sykdom som årsak til at jeg måtte være hjemme med sykt barn. Anonymous poster hash: 218d1...908
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #34 Skrevet 11. juni 2014 Hvis kona hans var syk, hadde det ikke vært naturlig, og ikke minst fornuftig av ham, å påpeke nettopp det? At han er hjemme på grunn av barnepassers sykdom? Jeg hadde syntes det var dritpinlig å melde fravær pga sykt barn hvis mannen min var hjemme uansett. Hadde han vært syk, så hadde jeg virkelig sørget for å få frem det! Anonymous poster hash: 218d1...908 Det er ikke all sykdom man like gjerne bretter ut om. Men selvfølgelig - bedre for deg å slippe å føle det er pinlig enn å la være å røpe informasjon mannen din ikke ønsker skal bli kjent på din arbeidsplass... Anonymous poster hash: 472e2...831 "Jeg blir fraværende i dag på grunn av sykt barn". "Jeg blir fraværende i dag på grunn av barnepassers sykdom". HVA er problemet med det? Er det virkelig å "brette ut" om sykdom? Jeg trodde faktisk man var forpliktet til å oppgi grunn for fraværet sitt? Man kan liksom ikke bare si "jeg blir borte fra jobb i dag jeg, men jeg vil ikke si hvorfor for da føler jeg at jeg bretter ut om private ting". Forresten så kan jeg garantere deg at min mann ikke er så fintfølende at han hadde hatt problemer med at jeg oppga hans sykdom som årsak til at jeg måtte være hjemme med sykt barn. Anonymous poster hash: 218d1...908 På en egenmelding skal det krysses av for om man er hjemme pga egen sykdom eller barns sykdom, siden dette går av forskjellige kvoter. Men barns sykdom og barnepassers sykdom går under samme kvote og man trenger ikke oppgi hvilken av disse som er grunnen til fraværet, man har 10 dager til sammen i løpet av året uansett om det er barnepasser eller barnet selv som er sykt. Men jeg er i utgangspunktet enig da, jeg har vært hjemme en gang pga mannens sykdom (da han hadde permisjon). Han var matforgiftet og virkelig elendig dårlig, helt ute av stand til å ta seg av barnet. Jeg utleverte han ikke på jobb, men sa at mannen var skikkelig syk så jeg var nødt til å være hjemme med barnet. Jeg synes jo det er greit å fortelle omtrentlig grunn til fravær av flere grunner, de dagene jeg var hjemme den gangen gikk jeg jo på matbutikken med barnet i vogna f.eks, det hadde jo sett litt rart ut for en kollega om jeg hadde oppgitt fravær pga barnet. Men siden jeg hadde oppgitt fars sykdom som fraværsgrunn var det ikke rart at jeg forlot huset litt med babyen så pappaen fikk hvile seg i fred hjemme... Anonymous poster hash: 8af2c...1e3
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #35 Skrevet 11. juni 2014 Hvis kona hans var syk, hadde det ikke vært naturlig, og ikke minst fornuftig av ham, å påpeke nettopp det? At han er hjemme på grunn av barnepassers sykdom? Jeg hadde syntes det var dritpinlig å melde fravær pga sykt barn hvis mannen min var hjemme uansett. Hadde han vært syk, så hadde jeg virkelig sørget for å få frem det! Anonymous poster hash: 218d1...908 Det er ikke all sykdom man like gjerne bretter ut om. Men selvfølgelig - bedre for deg å slippe å føle det er pinlig enn å la være å røpe informasjon mannen din ikke ønsker skal bli kjent på din arbeidsplass... Anonymous poster hash: 472e2...831 "Jeg blir fraværende i dag på grunn av sykt barn". "Jeg blir fraværende i dag på grunn av barnepassers sykdom". HVA er problemet med det? Er det virkelig å "brette ut" om sykdom? Jeg trodde faktisk man var forpliktet til å oppgi grunn for fraværet sitt? Man kan liksom ikke bare si "jeg blir borte fra jobb i dag jeg, men jeg vil ikke si hvorfor for da føler jeg at jeg bretter ut om private ting". Forresten så kan jeg garantere deg at min mann ikke er så fintfølende at han hadde hatt problemer med at jeg oppga hans sykdom som årsak til at jeg måtte være hjemme med sykt barn. Anonymous poster hash: 218d1...908 På en egenmelding skal det krysses av for om man er hjemme pga egen sykdom eller barns sykdom, siden dette går av forskjellige kvoter. Men barns sykdom og barnepassers sykdom går under samme kvote og man trenger ikke oppgi hvilken av disse som er grunnen til fraværet, man har 10 dager til sammen i løpet av året uansett om det er barnepasser eller barnet selv som er sykt. Men jeg er i utgangspunktet enig da, jeg har vært hjemme en gang pga mannens sykdom (da han hadde permisjon). Han var matforgiftet og virkelig elendig dårlig, helt ute av stand til å ta seg av barnet. Jeg utleverte han ikke på jobb, men sa at mannen var skikkelig syk så jeg var nødt til å være hjemme med barnet. Jeg synes jo det er greit å fortelle omtrentlig grunn til fravær av flere grunner, de dagene jeg var hjemme den gangen gikk jeg jo på matbutikken med barnet i vogna f.eks, det hadde jo sett litt rart ut for en kollega om jeg hadde oppgitt fravær pga barnet. Men siden jeg hadde oppgitt fars sykdom som fraværsgrunn var det ikke rart at jeg forlot huset litt med babyen så pappaen fikk hvile seg i fred hjemme... Anonymous poster hash: 8af2c...1e3
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #36 Skrevet 11. juni 2014 Morsomt å se hvordan en tråd lever sitt eget liv en stund. Jeg er absolutt ingen sladrekjerring, og det tror jeg han vet. Det betyr ikke at jeg ikke kan irritere meg over en slik lettvint løsning. Jeg har flere barn, og kun om den voksne er syk har vi vært hjemme begge to. Men det var ikke mor som var syk. Det var barnet. Er bare 4 mnd, så de er sikkert engstelige. Likevel burde terskelen for å melde seg borte fra jobb være noe høyere. Nordmenn er forvente, sytete og har meget lav terskel for å være hjemme fra jobb. Anonymous poster hash: 84852...efb
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #37 Skrevet 11. juni 2014 Kanskje hun ikke hadde sovet hele natten? Mannen min til sykt barn/barnepasser fordi jeg skadet meg for en stund siden. Sjefen hans ble sur fordi jeg var i permisjon, men jeg var faktisk ikke i stand til å ta meg av barnet... Anonymous poster hash: 6d2a4...be1
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #38 Skrevet 11. juni 2014 Jeg tenker at det kan ligge mer bak, man bør være forsiktig. Mannen min måtte være hjemme litt pga min fødselsdepresjon, men det sa han neppe til arbeidsgiver, tok av sykt barn/ barnepasser dagene sine, Anonymous poster hash: 81198...5a7
magica fra tryll Skrevet 11. juni 2014 #39 Skrevet 11. juni 2014 Man kan jo noen ganger få inntrykk av at sykedager er lovfesta fridager det er om og gjøre å få tatt ut iløpet av året.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå