Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Må man ha det i kofferten som man sjekker inn eller kan man ha det i håndbagasjen? Og i så fall må man ha det i de rette boksene med navn og slikt på? Er jo litt krise om de ligger i kofferten og den forsvinner. Anonymous poster hash: 31afb...93d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Du går på apoteket å får de til å skrive et skriv til deg som du tar med. Alt må være i originalemballasjen og i håndbagasjen. Har dog putta mye i kofferten, og det går jo alltid greit. Har ikke lagt de der for å skjule de, men har egentlig ikke tenkt over at det ikke var greit Anonymous poster hash: 5ab82...999
Soon to be mum Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Ta dem med i håndbagasjen. Jeg har hatt med sprøyter med blodfortynnende medisiner (jepp, sprøyter med flytende medisin) i håndbagasjen flere ganger. Aldri møtt på problemer i sikkerhetskontrollen. De har ikke en gang kommentert det.
Sjødronning Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Ta de i håndbagasjen, så vet du hele tiden hvor de er samt du har de tilgjengelig ved behov. Men husk å ta med resepten eller et brev fra legen eller apoteket Burde nok være i riktig emballasje ja, vil jeg tro! Jeg har reist med medisin i håndbagasjen, og de sa ingenting Så spørs nok hva du har med deg og mengde, men få tak i et slikt brev for sikkerhets skyld dersom de stopper deg slik at de ikke tar fra deg medisinen Evt les på siden til det flyselskapet du skal reise med, det kan hende det står noe om det der også God tur!
Giss Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har astma og reiser alltid med en del medisiner og utstyr i håndbagasjen. Noen gange har de kontrollert det i sikkerhetskontrollen men så snart de ser hva det er er det greit. Jeg sørger for å ha det i originalembalasjen. Jeg har alltid ekstra medisiner i kofferten, og det er aldri blitt spørsmål omkring det.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har astma og reiser alltid med en del medisiner og utstyr i håndbagasjen. Noen gange har de kontrollert det i sikkerhetskontrollen men så snart de ser hva det er er det greit. Jeg sørger for å ha det i originalembalasjen. Jeg har alltid ekstra medisiner i kofferten, og det er aldri blitt spørsmål omkring det. Jeg har også astma og har ventoline pulver med meg i håndbagasjen. Siden jeg enkelte dager har flere anfall daglig kan jeg ikke gamble og putte medisinen i bagasjen som skal sjekkes inn, lite kult å kveles av anfall på fly fordi man ikke har medisin for hånden. Aldri blitt sjekket, og har bare den boksen uten emballasjen. Anonymous poster hash: 77c0a...23b
Giss Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har astma og reiser alltid med en del medisiner og utstyr i håndbagasjen. Noen gange har de kontrollert det i sikkerhetskontrollen men så snart de ser hva det er er det greit. Jeg sørger for å ha det i originalembalasjen. Jeg har alltid ekstra medisiner i kofferten, og det er aldri blitt spørsmål omkring det. Jeg har også astma og har ventoline pulver med meg i håndbagasjen. Siden jeg enkelte dager har flere anfall daglig kan jeg ikke gamble og putte medisinen i bagasjen som skal sjekkes inn, lite kult å kveles av anfall på fly fordi man ikke har medisin for hånden. Aldri blitt sjekket, og har bare den boksen uten emballasjen. Anonymous poster hash: 77c0a...23b Jeg tror at astmamedisinene er ganske vanlige i sikkerhetskontrollene. Vi er mange som har det og man er jo bare nødt til å ha det på seg...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Ok takk for svar alle sammen Anonymous poster hash: 31afb...93d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Det avhenger av hva slags medisin det er. Som hovedregel skal medisiner ligge i originalemballasje med etikett fra apoteket på. Er det i tillegg et A- eller B-preparat, trenger du en Schengenattest hvis du reiser til et Schengenland, eller et "to hwom it may concern"-skjema utenfor Schengenland. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Det avhenger av hva slags medisin det er. Som hovedregel skal medisiner ligge i originalemballasje med etikett fra apoteket på. Er det i tillegg et A- eller B-preparat, trenger du en Schengenattest hvis du reiser til et Schengenland, eller et "to hwom it may concern"-skjema utenfor Schengenland. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099 Det er snakk om paracet 1 grams tabletter, naproxen e 250 mg tabletter, sarotex 10mg tabletter, paralgin forte og p-piller. Anonymous poster hash: 31afb...93d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Det avhenger av hva slags medisin det er. Som hovedregel skal medisiner ligge i originalemballasje med etikett fra apoteket på. Er det i tillegg et A- eller B-preparat, trenger du en Schengenattest hvis du reiser til et Schengenland, eller et "to hwom it may concern"-skjema utenfor Schengenland. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099 Det er snakk om paracet 1 grams tabletter, naproxen e 250 mg tabletter, sarotex 10mg tabletter, paralgin forte og p-piller. Anonymous poster hash: 31afb...93d Da trenger du attest/skjema på paralgin forte, for det er et vanedannende preparat. Du må ta med passet ditt på apoteket og få utstedt denne. Det koster ca 75 kr. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Det avhenger av hva slags medisin det er. Som hovedregel skal medisiner ligge i originalemballasje med etikett fra apoteket på. Er det i tillegg et A- eller B-preparat, trenger du en Schengenattest hvis du reiser til et Schengenland, eller et "to hwom it may concern"-skjema utenfor Schengenland. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099 Det er snakk om paracet 1 grams tabletter, naproxen e 250 mg tabletter, sarotex 10mg tabletter, paralgin forte og p-piller. Anonymous poster hash: 31afb...93d Da trenger du attest/skjema på paralgin forte, for det er et vanedannende preparat. Du må ta med passet ditt på apoteket og få utstedt denne. Det koster ca 75 kr. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099 Kan jeg bare ha paralgin forte i kofferten og resten i håndbagasjen uten papirer på det? Anonymous poster hash: 31afb...93d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Det avhenger av hva slags medisin det er. Som hovedregel skal medisiner ligge i originalemballasje med etikett fra apoteket på. Er det i tillegg et A- eller B-preparat, trenger du en Schengenattest hvis du reiser til et Schengenland, eller et "to hwom it may concern"-skjema utenfor Schengenland. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099 Det er snakk om paracet 1 grams tabletter, naproxen e 250 mg tabletter, sarotex 10mg tabletter, paralgin forte og p-piller. Anonymous poster hash: 31afb...93d Da trenger du attest/skjema på paralgin forte, for det er et vanedannende preparat. Du må ta med passet ditt på apoteket og få utstedt denne. Det koster ca 75 kr. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099 Kan jeg bare ha paralgin forte i kofferten og resten i håndbagasjen uten papirer på det? Anonymous poster hash: 31afb...93d Nei. Anonymous poster hash: 41bff...099
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 Det avhenger av hva slags medisin det er. Som hovedregel skal medisiner ligge i originalemballasje med etikett fra apoteket på. Er det i tillegg et A- eller B-preparat, trenger du en Schengenattest hvis du reiser til et Schengenland, eller et "to hwom it may concern"-skjema utenfor Schengenland. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099 Jeg hadde tenkt å lage et eget innlegg om dette selv fordi jeg lurte på noe om dette, men kupper HI sin tråd litt og spør her. Vi skal ha med Ritalin og Melatonin, hvordan går vi fram da? Anonymous poster hash: f4ac7...d30
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #15 Skrevet 11. juni 2014 For å være på den sikre siden er det greit med et brev fra legen som bekrefter (på engelsk) hvilke medisiner. Jeg har reist mye og bare en gang har det blitt litt krøll med sprøytene. Dama var oppkavet og spurte om jeg virkelig trengte å ha det med på flyet osv. Jeg ga henne brevet og hun sjekket og sjekket med andre. Og så sa hun "ohh is it for medical purpose"? og så gikk det greit! (var på en flyplass hvor det var "partysteder" i nærheten. Ikke skjønner jeg at hun trodde det var noe annet der jeg sto godt voksen og med mann og barn i ordentlige klær...... Anonymous poster hash: 52416...e1a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #16 Skrevet 11. juni 2014 Det avhenger av hva slags medisin det er. Som hovedregel skal medisiner ligge i originalemballasje med etikett fra apoteket på. Er det i tillegg et A- eller B-preparat, trenger du en Schengenattest hvis du reiser til et Schengenland, eller et "to hwom it may concern"-skjema utenfor Schengenland. Hilsen farmasøyt Anonymous poster hash: 41bff...099 Jeg hadde tenkt å lage et eget innlegg om dette selv fordi jeg lurte på noe om dette, men kupper HI sin tråd litt og spør her. Vi skal ha med Ritalin og Melatonin, hvordan går vi fram da? Anonymous poster hash: f4ac7...d30 På akkurat samme måte. Ritalin er narkotika (A-preparat), så det kreves dokumentasjon på at det er til lovlig medisinsk bruk. Anonymous poster hash: 41bff...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå