Gå til innhold

Pris bryllupsgave? Til venninne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å legge i en gave? Vi studerte sammen, og møtes vel 2-3 ganger i mnd 😃

Anonymous poster hash: 6cf8c...f8f

Skrevet

Jeg kjøper gaver som jeg tror de vil få bruk for, evt noe jeg forbinder med de/den som skal få gaven. Sjeldent jeg bruker mer enn 500 kr.

Anonymous poster hash: 80aac...757

Skrevet

Kjøper for ca. 1000 kr til venninner.

Skrevet

Jeg kjøper gaver som jeg tror de vil få bruk for, evt noe jeg forbinder med de/den som skal få gaven. Sjeldent jeg bruker mer enn 500 kr.

Anonymous poster hash: 80aac...757

de har lagt ut ønskeliste da:)

Anonymous poster hash: 6cf8c...f8f

Skrevet

Jeg er forlover, samboeren min er også invitert. Vi tenker å gi ca 1500,-. Men aner virkelig ikke hva som er vanlig, dette er det første bryllupet vi har vært i ;) Så jeg får følge med litt i tråden her.

Anonymous poster hash: e48c5...e85
Skrevet

Vi gav ca 1400kr da jeg var forlover, og rundt 800kr da vi var i bryllupet til et vennepar hvor vi i tillegg måtte reise langt og betale mye i reise/opphold.

Anonymous poster hash: 32653...012

Skrevet

Vi har normalt gitt gave for rundt 1000 kr, men da har det vært i nærheten og vi har ikke brukt penger på reise/overnatting. Nå skal vi i et bryllup som har vært med på å bestemme hvor vi skal bruke hele ferien vår på + mye penger, så usikker på hva vi kommer til å gjøre nå.

Anonymous poster hash: 9105b...852
Skrevet

Jeg er forlover, samboeren min er også invitert. Vi tenker å gi ca 1500,-. Men aner virkelig ikke hva som er vanlig, dette er det første bryllupet vi har vært i ;) Så jeg får følge med litt i tråden her.

Vi må forresten betale flere tusenlapper for i det hele tatt å komme oss i bryllupet, så da er kanskje 1500 litt for mye? Vi må bo på hotell og ordne oss med taxi etc. Har regnet ut at vi kommer til å bruke 5000 kr på bryllupet dersom vi gir en gave på 1500.  

Skrevet

Mener jeg har lest ett sted at det er vanlig å gi "kuvert pris" i gave . I vårt bryllup tror jeg kuvertprisen var ca 700 kr , allså burde da ett par som kom gitt en gave på 1400 kr . Men hvor vidt det praktiseres , vet jeg ikke . Men selv har vi kjøpt for rundt 1500 til venner . Og 2500 di to gangene vi har vert forlovere .

Men dette har vert bryllup i nærheten .

Skrevet

Mener jeg har lest ett sted at det er vanlig å gi "kuvert pris" i gave . I vårt bryllup tror jeg kuvertprisen var ca 700 kr , allså burde da ett par som kom gitt en gave på 1400 kr . Men hvor vidt det praktiseres , vet jeg ikke . Men selv har vi kjøpt for rundt 1500 til venner . Og 2500 di to gangene vi har vert forlovere .

Men dette har vert bryllup i nærheten .

Skal man spørre brudeparet hvor mye penger de har brukt pr. gjest da? :P

Skrevet

Labre å bruke sunn fornuft det da , di fleste vet jo hva ting koster sånn ca 😄

Skrevet

Labre faktisk , her får det unna gitt . Bare skulle det selvf stå ;)

Skrevet

Hadde nok ikke brukt mer enn ca 7-800,-. Her er det ikke vanlig å gi så dyre gaver som det skrives om lengre opp i tråden...

Anonymous poster hash: fc2f7...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...