Gå til innhold

Navnet jeg vil velge er det ingen som har enda. Var det fint?

Anbefalte innlegg

Hei, er 8 uker på vei bare. Driver å tenker ut navn og har funnet to jeg liker veldig godt. Synes guttenavn er ekstremt vanskelig for synes nesten ingen guttenavn er fine, sorry :P 

Men tror ingen av dere kommer til å like disse navnene. Greit å høre hva dere synes for vil ikke barnet skal bli mobbet heller.

Gutt: Sark (Det må utales på engelsk) Syns dere det var fint? Jeg elsker det, men vil ikke velge det om alle hater det… Pluss ingen i verden heter Sark.
(pappan liker navnet Cain, men syns det høres litt skummelt ut :P)

Jente: Jolie (jeg liker det veldig! farmoren likte ikke det så godt og vil ha navnet Constanse. Så da føler jeg vi må ha Constanse som mellomnavn :P Siden vil hun skal bli fornøyd også. Selvom jeg egentlig ikke liker constanse som betyr trofast.)

Er veldig vanskelig å velge navn, første barnet mitt var det kjempe enkelt å velge navn, var 100% på at det er Lydia hun skal hete fra starten av. Og vi er alle fornøyde med det navnet. Men med denne babien er det så vanskelig.

Håper noen gidder å svare ^_^

Anonymous poster hash: 230d7...764

Anonymous poster hash: 230d7...764

Fortsetter under...

Sark - Ikke stygt men med engelsk uttale blir det ganske likt shark. Det faller ikke helt i smak hos meg.

Jolie - Skal det også uttales med engelsk uttale? Hvis ja virker det litt jålete på meg, men det er jo på et vis et kjennt navn så det burde ikke gi direkte problemer. Om det skal uttales på norsk er jeg mer begeistret. :)

Likte ingen av navnene, dessverre... Synes ikke de passer på et norskt barn... Er faren Engelsk?

Anonymous poster hash: e03d0...9b5

Nei faren er Norsk og jeg er halvt norsk/Japansk :P Takk for svar! Må nok vurdere ^_^

Endret av MayPandora

Sark - Ikke stygt men med engelsk uttale blir det ganske likt shark. Det faller ikke helt i smak hos meg.

Jolie - Skal det også uttales med engelsk uttale? Hvis ja virker det litt jålete på meg, men det er jo på et vis et kjennt navn så det burde ikke gi direkte problemer. Om det skal uttales på norsk er jeg mer begeistret. :)

Ja det blei det haha ^_^ Jeg fikk det fra mr.Sark i serien Alias, han var så kul.. Men du har rett, høres litt ufelstendig ut… Blæ navn er vanskelig.

Jolie var etter Angelina Jolie :P :P 

Takk for svar! Spennende å høre meningen til andre.

Annonse

Hva med et japansk navn da? Det blir jo unikt her i Norge og blir samtidig personlig

Takk for ideen din! Googlet japanske navn og de var for lite internasjonalt. Det må jo funke i Norge og i utlandet. Japanske navn er for japanske :P

Ser den, men ikke alle. Finnes en del som også fint kan brukes her. Har du sjekket navnekarusellen?

I noen sekunder bare siden skjønte ikke helt hvordan den funket, men skal sjekke igjen ^_^ Sikkert ikke så vanskelig, bare gadd ikke sist. :) Rubella var fint navn foresten.

Endret av MayPandora

Hva med dette til jente? Michi:)

Michi \m(i)-chi\ as a girl's name has the meaning "passing child; child of beautiful wisdom; child of beautiful knowledge" and is a variant of Michiko (Japanese): the name of the first commoner to become empress of Japan.

Anonymous poster hash: 7992e...0d5

Hva med dette til jente? Michi:)

Michi \m(i)-chi\ as a girl's name has the meaning "passing child; child of beautiful wisdom; child of beautiful knowledge" and is a variant of Michiko (Japanese): the name of the first commoner to become empress of Japan.

Anonymous poster hash: 7992e...0d5

Høres ut som en pokemon.. Ikke min smak.

Anonymous poster hash: 0894a...3cc

Ser den, men ikke alle. Finnes en del som også fint kan brukes her. Har du sjekket navnekarusellen?

I noen sekunder bare siden skjønte ikke helt hvordan den funket, men skal sjekke igjen ^_^ Sikkert ikke så vanskelig, bare gadd ikke sist. :) Rubella var fint navn foresten.

Du vet at Rubella betyr Røde hunder?

http://www.buzzfeed.com/erinchack/the-most-concerning-autocorrect-fails-of-all-time?bffb

Anonymous poster hash: 542a8...451

Annonse

I noen sekunder bare siden skjønte ikke helt hvordan den funket, men skal sjekke igjen ^_^ Sikkert ikke så vanskelig, bare gadd ikke sist. :) Rubella var fint navn foresten.

Du kan trykke på avansert søk og så på opprinnelse. Der kan du velge japansk f.eks.

Vet ikke om Rubella faktisk finnes som navn, men er jo faktisk fint, ja. Men betydningen ødelegger jo litt :P

Digger Alias altså, men Sark funker ikke, beklager... Jeg synes jeg hører uendelig mange varianter av det inni hodet mitt - og engelsk uttale er langt fra det mest fremtredende ;) Og selv om det ikke skrives slik så får jeg båten ved navn sjark i hodet...

Jolie funker heller ikke. Den engelske j'en er vanskelig for mange nordmenn, selv nordmenn som har hatt engelsk siden 1.trinn... Du vil sikkert få noen som tror det er fransk også, og uttaler det deretter.

Mange flotte navn som få har her til lands, men som er mer etablerte, klassiske og kjente navn :)

Jeg er egentlig veldig fan av at folk velger uvanlige navn, Men synes Sark var vanskelig å se for seg som et navn. Jolie minner meg litt om den sangen... Hva med å ta et japansk navn?

Anonymous poster hash: 219fd...e04

Du vet at Rubella betyr Røde hunder?

http://www.buzzfeed.com/erinchack/the-most-concerning-autocorrect-fails-of-all-time?bffb

Anonymous poster hash: 542a8...451

Oi det visste jeg ikke. Da var det plutselig ikke så fint lenger :P Tenkte først det hadde noe med rubin stener å gjøre + bella er fint. Haha lo og lo av den linken du sendte om autocorect tabber på mobilen...

Endret av MayPandora

I noen sekunder bare siden skjønte ikke helt hvordan den funket, men skal sjekke igjen ^_^ Sikkert ikke så vanskelig, bare gadd ikke sist. :) Rubella var fint navn foresten.

Du kan trykke på avansert søk og så på opprinnelse. Der kan du velge japansk f.eks.

Vet ikke om Rubella faktisk finnes som navn, men er jo faktisk fint, ja. Men betydningen ødelegger jo litt :P

Ok det visste jeg ikke. Så det nå, takk :) 

Ja ikke så gøy å hete det samme som en sykdom.

Jeg er egentlig veldig fan av at folk velger uvanlige navn, Men synes Sark var vanskelig å se for seg som et navn. Jolie minner meg litt om den sangen... Hva med å ta et japansk navn?

Anonymous poster hash: 219fd...e04

Er ikke så stor fan av japanske navn, syns ikke det passer så godt i Norge. Liker mere franske som Leon, Jerome eller engelske.. ^_^ 

Jeg kjenner en japansk jente som heter Erika, det er jo et norsk navn også. Vil tro det er flere som fungerer begge steder. Constance er veldig pent og flott som andrenavn. Når det gjelder Jolie kan jeg bare signere Suebird. Sark høres ikke ut som et navn på norsk, tror ikke det er et heldig valg. Cain er egentlig et pent navn, bare ikke så god assosiasjon at han drepte broren sin i bibelen.

Endret av sommertiara

vet ikke hvordan jeg sletter hele innlegget for nå har vi bestemt oss! Endelig :) Vet at det er veldig mange med fordommer som kommer til å dømme navnet vi har valgt, men man kan ikke gjøre alle fornøyde. OG viktigst som også mange har nevnt er at vi som familie elsker det! Blir det en gutt heter han Romeo og blir det en jente blir det Jolie Constance. Sånn ferdig ^_^

Foresten takk for all tips, dere var jo kjempe snille. 

Endret av MayPandora

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...