Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Del Skrevet 10. juni 2014 Nå er jeg så sliten at jeg snart går i stykker!!! Baby bare våkner, finner ikke søvn selv, får mat og kos. Har vært hos kiropraktor, har lest om Wonder weeks, sovet i egen seng og har prøvd samsoving. Noen tips til hva jeg kan gjøre før kroppen klapper sammen av søvnmangel og mangle på tolmodighet??? Har prøvd det meste av fast føde over en tid nå, men hun liker ingenting. Vil bare ha mme og vann. Litt frukt innimellom. På dagtid sover hun kun korte dupper. Er heldig om jeg får henne til å sove 1,5 t i løpet av dagen. Anonymous poster hash: e8ef5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ladybird2014 Skrevet 10. juni 2014 #2 Del Skrevet 10. juni 2014 Her hjelper frisk luft på nattesøvnen. Dager vi er mye ute gjør nettene bedre. Ellers viktig med frisk luft på soverommet. Babyen vår våkner lettere om det blir litt tung luft. Og søvn avler søvn! Trill henne på humpete underlag frem og tilbake, det funker her, og vår er en liten herr lakenskrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Del Skrevet 10. juni 2014 Takk for råd😀 vi luftet hele dagen og har vinduet oppe på natten nå som det er så varmt. Hun sover max 30 min på duppene uansett om vi trillet, kjører bil eller sover inne i senga. Har vært sånn siden nyfødt. Har også hørt at søvn avler søvn, men får henne ikke til å sove mer på dagen. Helsesøster og lege sier bare at " da trenger hun ikke mer søvn da". Men jeg ser jo at hun er trøtt og har blitt skikkelig grumpy den siste tiden. Hun har fått noen tenner, så tenkte det var det som forstyrret nattesøvnen. Ser ikke ut til at det de felt på gang enda. HI Anonymous poster hash: e8ef5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Del Skrevet 10. juni 2014 Takk for råd😀 vi luftet hele dagen og har vinduet oppe på natten nå som det er så varmt. Hun sover max 30 min på duppene uansett om vi trillet, kjører bil eller sover inne i senga. Har vært sånn siden nyfødt. Har også hørt at søvn avler søvn, men får henne ikke til å sove mer på dagen. Helsesøster og lege sier bare at " da trenger hun ikke mer søvn da". Men jeg ser jo at hun er trøtt og har blitt skikkelig grumpy den siste tiden. Hun har fått noen tenner, så tenkte det var det som forstyrret nattesøvnen. Ser ikke ut til at det de felt på gang enda. HI Anonymous poster hash: e8ef5...a6a Ser ikke ut som det er fler på gang skulle det stå😀 Anonymous poster hash: e8ef5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Del Skrevet 10. juni 2014 Hvordan er vekt og trivsel generelt? Kan det være noe som plager henne utenom tenner? Smerter? Kløe? Anonymous poster hash: cca9c...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Del Skrevet 10. juni 2014 Hvorfor kos om natten? Gråter hun når hun våkner? Snakker du til henne? Mine tips: Kutt mat om natten. Aldri slå på lyset om hun våkner nattestid, kun putte inn igjen smokk/sjekk bleia eller gi vann. Ingen kosesnakking, dulling eller kos. Kun skifte bleie hvis hun er gjennomvåt eller har bæsjet. Og da i minimalt av lys. Og hvordan kan du mene at hun bare vil ha mme til mat? Hun klarer jo ikke å snakke, så for at du skal vite det må du ha tilbydd det. Bytt til tutekopp på mme, så blir det ikke så mye kos. Behold feks. kosen (altså flaska) kun på kvelden. Gi vann til drikke under måltider til hun har skjønt at mme ikke kommer. Om hun ikke spiser et par måltider så gjør ikke det så veldig mye, hun spiser om hun er sulten nok. Så får dere prøve flere forskjellige grøt-typer, kan jo begynne litt med "moste" brødskiver med leverpostei også etterhvert. Anonymous poster hash: 1e7b3...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Del Skrevet 10. juni 2014 Takk igjen for råd og tips😀 Hun ligger midt på normalen på kurven sin, legen konkluderer med at hun er frisk og rask og utvikler seg helt som hun skal. Det er jeg jo kjempeglad for😀 Hun drikker vann til måltidene, vi øver med tutekopp, men synes foreløpig den er best å tygge på. Så i løpet av dagen blir det ikke så mange flasker. Jeg lager grøt til henne morgen og kveld, og har gjort dette i 2 mnd nå. Det meste blir bare spyttet ut. Middag har vi prøvd i noen uker, men samme der. Har prøvd forskjellige typer og merke, og også den samme over tid. Fruktmoser går greit, men vil ikke ha så mye. Når det gjelder kos på natten mener jeg at jeg tar henne opp. Kan ikke la henne ligge å skrike, da skriker hun seg helt bort. Smokk tar hun ikke, og vil heller ikke ha noen form for sutteklut/kosebamse. Jeg tilbyr henne ikke mat med en gang hun våkner, men når hun holder på i over en time gir jeg henne. Da sluker hun flasken. Virker liksom som hun er sulten, og jeg vil så gjerne finne noe hun liker som metter godt..... Anonymous poster hash: e8ef5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tessass Skrevet 10. juni 2014 #8 Del Skrevet 10. juni 2014 Hva med velling? Det tenkte jeg at jeg skal teste for her begynner jeg også å bli sprø av min på 5 mnd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Del Skrevet 10. juni 2014 Hvis hun ikke får i seg så mye fast føde så er hun sikkert sulten, ellers ville hun jo heller ikke slukt en flaske mme på natten når du tilbyr henne? Hvis du lager grøt morgen og kveld men hun ikke får i seg noe ville jeg tatt en pause, så reinnføre etter en uke eller to. Det gjorde vi, og det hjalp. Lykke til, virker som du gjør alt riktig synes nå jeg! Anonymous poster hash: 380df...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #10 Del Skrevet 11. juni 2014 Da tar vi en grøtpause og prøver litt velling på kvelden. Det er ting vi ikke har prøvd, takk folkens😉 Anonymous poster hash: e8ef5...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #11 Del Skrevet 11. juni 2014 Prøvd å gi brødskive? Min på 6mnd elsker det. Anonymous poster hash: dfd4c...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå