Gå til innhold

Sterkt plaget av stikk fra mygg/klegg/knott

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene blitt svært plaget av stikk fra insekter. De spiser meg rett og slett opp! Hele sommeren går jeg med 20-30 bitt på hver arm/fot. Ikke bare klør de forferdelig, men det ser jo også grusomt ut.

Enkelte ganger får jeg sterke reaksjoner på stikkene, leggen kan hovne opp, jeg får blåflekker med diameter på 10 cm og kulene blir knallharde.

Har såvidt nevnt dette for fastlegen, men hun sier kun at jeg skal ta zyrtec. Dette hjelper ikke.

Er det noen andre her som er plaget på samme vis? Hva gjør dere? Både profylaktisk og for å dempe kløe og annen reaksjon.

Anonymous poster hash: 09c70...cdb
Skrevet

Vitamin B1 så jeg noen tok når jeg googlet det.

Eurax mot kløe.

Ev Mygga myggmelk mot stikk

Anonymous poster hash: 6999a...e22

Skrevet

Smøre med lavendel bodylotion og plante lavendel rundt i hagen, spesielt rundt verandaen. Mygg hater lavendel..

Klippet fra facebooksiden til body shop:

Tonje på Body Shop har et godt tips til deg, hun sier: "Vi får mange kunder innom som sier at vår Sweet lemon Body Butter og Body lotion virker frastøtende på mygg fordi de ikke liker lukten av sitron. Det samme gjelder serien Divne Calm som inneholder lavendel. Ved å smøre seg inn med disse produktene holder myggen seg unna." Bra tips, ikke sant?

Anonymous poster hash: 8af5e...9fd
Skrevet

Har du prøvd å ta zyrtec gjennom hele sommeren da? Og ikke bare når du får stikk?

Skrevet

Jeg er hyperallergisk mot stikk og går hele sommeren på polaramin. På vår parten får jeg en forebyggende pille kur (kommer ikke på navnet i farten)på 36 tabletter som tas på 6 dager.

Xylocain er den kremen som hjelper best mot kløe.

Klølige omslag på hevelsene.

Epipen hvis stikket er på halsen ol.

Anonymous poster hash: 2f97b...614

Skrevet

Jeg har prøvd mange forskjellige myggsprayer, men kjøpte en spray på Europris i fjor som funker kjempe bra. Heter Bugband giftfri insektsmiddel og kommer på en grønn liten flaske. Sprayer hele meg om morgene og får stort segg gå ifred. De kommer flygende, men lander ikke.

Anonymous poster hash: 26291...887
Skrevet

Sjekk denne tråden fra i går, jeg er nr 2 i den tråden (gidder ikke skrive alt på nytt).

Vitamin B6 endret livet mitt på sommerene! :)

Jeg ble oppspist av mygg og fikk svære hevelser (et vanlig myggbitt kunne få halve-hele armen til å hovne opp enkelte ganger), klødde lenger enn normalt, og fikk også influensafølelse i flere dager om jeg fikk mer enn 3-4 myggbitt samtidig.

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144147627-hvordan-bli-kvitt-mygg-p/#entry146432849

Anonymous poster hash: 6f75b...372
Skrevet

Tusen takk for tips!

Tror det blir apoteket og gartneriet i morgen for å kjøpe B6 og lavendel :D

HI

Anonymous poster hash: 09c70...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...