Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Har det tøft i livet mitt, en del er fordi jeg har et psykiskutviklingshemmet barn som krever veldig mye, ligger mange år bak med språk og språkforståelse iforhold til jevnaldrende. Barnet mitt vil nok alltid være som et barn uansett alder. Jeg må være der og passe på så kan ikke ligge i sengen i helgene og drøye det. Og spesielt når vi er ute å leker i gaten da må jeg være med.Selvom alderen tilsier at barnet mitt kan leke ute i gaten alene, så går det ikke pga diagnosen. Den andre delen som sliter på meg er at jeg får så lite søvn. Barnet mitt klarer ikke å sovne av seg selv, kan bli liggende timesvis å gråt,'komme ut i stuen, osv. Så når barnet mitt endelig har sovnet etter et par timer er jeg helt kjørt og gå å legger meg. Sorgen over diagnosen barnet mitt fikk, har jeg holdt på avstand da det var litt motstridende beskjeder fra leger og psykologer. Så da klamrer jeg meg til de gode beskjedene, vel de var feil og diagnose fikk barnet mitt. 6mnd senere kom den endelige diagnosen og det var verre enn noen av oss hadde forestilt oss 1 år tidligere. Jeg holdt sorgen inne, gråt mens jeg dusjet, men ellers trodde alle at det gikk bra. Helt til jeg traff veggen, knakk sammen på jobb og ble sendt direkte til fastlegen min, hvor jeg ble sykemeldt i 4 uker. Har vært på jobb i 3,5 uke nå og føler jeg merker at jeg snart treffer veggen igjen! Jeg er på bunnen nå, livet føles bare som om det er noe jeg må leve. Føler ingen glede, har opptil flere angstanfall på jobben, hvor jeg får problemer med å puste, blir svimmel, kaldsvetter, føler hjertet mitt skal stoppe hvert øyeblikk, og besvimer nesten flere ganger mens dette holder på. Jeg har nådd bunnen nå. Går på sobril som jeg skal ta ved angstanfall, men jeg blir jo så sløv og fjern av de, ikke så kjekt å være på jobb med angstanfall for å så ta sobril og bli fjern og sløv.. Er redd for å gå til legen,føler jeg trenger en sykemelding eller hva mener dere? Jeg er så langt nede og jeg blir ikke bedre med å jobbe 100% pluss ta meg av barnet mitt som har sine utfordringer. Tips? Råd? Beklager rotete skrevet, men har tatt en tbl og blir fjern av den Anonymous poster hash: 5262b...da4
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Det vil ikke hjelpe over tid, selv om du nok kan kvalifisere for en sånn "hente seg inn igjen"-sykmelding. Så uavhengig av hvordan du velger å gjøre akkurat den biten vil jeg anbefale: -Om barnet ditt følges opp av spesialist tilknyttet sykehus e.l., be om time hos sykehussosionom. De er eksperter på ordninger som kan finnes. -Søk avlastning og/eller brukerstyrt personlig assistent. -Søk hjelpestønad og vurder å bruke den på å redusere egen stilling en periode. Anonymous poster hash: c8088...ac5
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Gå til fastlegen, be om sykemelding og henvisning til psykolog eller DPS. Få hjelp videre derifra. Anonymous poster hash: d847c...08c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Du virker veldig sliten!! Gå å få deg en ny sykemld, en mnd er ikke nok når en er så sliten som du er nå. Du trenger å hente deg inn igjen og få nye krefter. Samtidig finne løsninger som kan gjøre hverdagen lettere. Om du kan få noen stønad av NAV så du kan gå ned i stilling? Har du mulighet for noe avlastning? Eller søke avlastning? Har du noen rettigheter via kommunen? Slik hverdagen din er nå ksn det i allefall ikke forsette! Anonymous poster hash: 0e85c...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå