Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen som prøver der ute :D

Som dere kan se av Nick navn(som jeg ikke får redigert før jeg har et godkjent innlegg) så fødte jeg sist i Januar 2011.. Gud det føles som nettopp, men allikevel såååå lenge siden...

Kort sagt: jeg har fulgt med her en mnd nå men ikke vert aktiv.. Gratulerer til alle gravide denne mnd !!! :D :D Håper vi alle følger tett etter :)

Jeg tok ut hormonspiralen min 5 Mai, (pga andre ting enn planlagt prøving), etter å hatt den inne i 23 mnd! Jeg begynte å spotte 2 dager etter, deretter skikkelig mens etter 5 dager. Varte i 1 uke nøyaktig, nå skal det sies at jeg ikke mistet mensen under "spiral oppholdet".

Mannen min og jeg er ikke enige før i dag om å begynne prøvinga, men Gud jeg er glad :D :D :D :D

I følge timeplan skulle EL vært rundt 24 mai, og Ikm nå lørdag.. i morgen mener jeg da.. pleier å begynne på samme dato hver mnd uten at jeg har følgt med på syklus uten om den "datoen" .

Mannen min har pga sin "redsel" for graviditet hoppet av i svingen i denne perioden, men noen få unntak.

Så regner ikke med at babyen melder sin ankomst nå, selv om det hadde vært ønskelig får min del ;) I kveld sa han endelig ja, dette ville han :D

Er glad får å endelig være inne på BIM igjen og håper på å bli godt kjent med dere andre her.

Gleder meg stort jenter og håper på det beste for alle oss <3 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144147673-endelig-tilbake-p%C3%A5-bim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen Bellanie ☺

Jeg fikk også barn i januar 2011, og jobber aktivt med å få nr to i boks

Får håpe det ikke er lenge å vente før vi blir gravide..igjen

åå så koselig Hippmamma :D ja gud  det var stort det,.. "drømmer" jeg venter spent på at nr 3 skal melde seg :D  Hadde du det samme nicket på den tida? virka nesten litt kjent :) er så urolig gla for å være tilbake her jeg har ikke ord :D

Har du prøvd lenge? Klem fra meg :)

Ja, jeg er så babysyk at jeg nesten dør her!

Har prøvd i 3 måneder nå.. Skal talk my test i morgen og er så spent at jeg ikke får sove :P får håpe på at alle gode ting er tre?hehe!

Ha har det samme nicket vettu, og hang myyye her inne under graviditeten med førstemann :)

Annonse

Velkommen tilbake Bellanie!! :) . Jeg tok ut hormonspiralen min den 6 mai, og fikk "TR" etter to dager. Har hatt blødningsfritt spiralopphold som du kaller det ;) ;) . Men er usikker på om denne blødningen er den "ekte" TR??!? Hmmm.. Prøver iallefall på nr 4!!!! To det egentlig ikke selv, men følte meg ikke ferdig med småtroll etter nr 3 ;) Lykke til!

Velkommen tilbake Bellanie!! :) . Jeg tok ut hormonspiralen min den 6 mai, og fikk "TR" etter to dager. Har hatt blødningsfritt spiralopphold som du kaller det ;) ;) . Men er usikker på om denne blødningen er den "ekte" TR??!? Hmmm.. Prøver iallefall på nr 4!!!! To det egentlig ikke selv, men følte meg ikke ferdig med småtroll etter nr 3 ;) Lykke til!

hei og takk for det Bonaza :)

Hvor lenge varte blødningen din da? da min mens starta skikkelig var jeg ikke i tvil, var så masse og mye av det var godt levra :P beklage detaljene ;)

Det var jo den 10 mai, altså 5 dager etter uttak det starta skikkelig, det vil si jeg er 5 dager over ikm i dag :/

Få høre hvordan det går med deg framover og om du også opplever tull med blødningene..

Det at du går for nr 4 er jeg helt for ;) tror ikke jeg heller ønsker å stoppe på nr 3, men det ser jeg an etter fødselsopplevelsen ;)

Masse lykke til, må tida fram mot positiv test gå fort :D

Hei! Blødningen varte i 3 dager bare, men så har det vært litt nå og da, plutselig har jeg blødd litt igjen liksom. Tar nok litt tid før det stabiliserer i livmoren. Kanskje en syklus? Leste at det kommer en blødning kort tid etter uttak pga endring i hormonpåvirkning i livmorslimhinnen. Så jeg føler ikke at jeg har oversikt på syklusen i det hele tatt akkurat nå :-/ .

Dette blir eventuelt mitt 4 KS. Har to akutte og et planlagt snitt. Har nylig fått "godkjenning" fra sykehuset om at det går fint ned et nytt svangerskap. Så da prøver jeg da :) . Leker meg litt med temping og slikt, gjør litt moro ut av det. Interessant dette med temping altså, får virkelig bekreftet EL. Moro å se hvordan kroppen fungerer. Har ikke gjort mange tempene hittil, men i forrige svangerskap gjorde jeg det i 3-4 pp. Føler ikke akkurat at det er noe EL på gang for tiden iallefall. Enn du??

Hei! Blødningen varte i 3 dager bare, men så har det vært litt nå og da, plutselig har jeg blødd litt igjen liksom. Tar nok litt tid før det stabiliserer i livmoren. Kanskje en syklus? Leste at det kommer en blødning kort tid etter uttak pga endring i hormonpåvirkning i livmorslimhinnen. Så jeg føler ikke at jeg har oversikt på syklusen i det hele tatt akkurat nå :-/ .

Dette blir eventuelt mitt 4 KS. Har to akutte og et planlagt snitt. Har nylig fått "godkjenning" fra sykehuset om at det går fint ned et nytt svangerskap. Så da prøver jeg da :) . Leker meg litt med temping og slikt, gjør litt moro ut av det. Interessant dette med temping altså, får virkelig bekreftet EL. Moro å se hvordan kroppen fungerer. Har ikke gjort mange tempene hittil, men i forrige svangerskap gjorde jeg det i 3-4 pp. Føler ikke akkurat at det er noe EL på gang for tiden iallefall. Enn du??

Hm, her har jeg ikke sett snurten av rødligheter side tr sist mnd :/ 8 over forventa mens i dag, men tror nå bare det er syklusen som tar tid før den kommer i laget igjen. 

Så kjekt at du fikk godkjenning fra sykehuset da :) Jeg har et keisersnitt selv og en vanlig fødsel, og husker jeg var nervøs før fødsel om det sku enne i ks selv mtp begrensningene.Det ordna seg heldgbis, akkurat som det nå gjør med deg :D godt å kunne få 4 selv om man har hatt ks :)

Hvordan temper man? tenkte jeg sku prøver det, og hvilken temper må man ha?

Annonse

Hei!

Temping er igrunn et lite studium i seg selv, men det var en kjempefin side som bet Pernille.info før, den studerte jeg ved siste svangerskap. Men den er lagt ned, skjønner ikke helt hvorfor.

Du må ha et temperaturapparat som har to desimaler. Billige tester har det bl.a ta temp til samme tidspunkt(+-30 min). På morgenen, før du står opp. før det inn i papirskjema eller så har fertilyty friend en fin app som du kan føre rett inn i. Utrolig morsomt å se at teorien stemmer i praksis. Tempen vil jo variere litt fra dag til dag, men etter EL så stiger tempen 0,2-0,5. Så da vet man om man har hatt EL

, og om det klaffet med aksjelegging. Jeg lå gjerne på 36,50-36,60 et sted før EL, og etter EL 37,05-10 et sted. Og om tempen holder seg høy i så og så mange dager(husker ikke helt!så kan man regne med at man er gravid. Detter tempen er TR rett rundt hjørnet. Og man kan følge med på Lutealfasen, om den er lang nok etc. Bare Google litt så finner du endel om dette ;)

Hei!

Temping er igrunn et lite studium i seg selv, men det var en kjempefin side som bet Pernille.info før, den studerte jeg ved siste svangerskap. Men den er lagt ned, skjønner ikke helt hvorfor.

Du må ha et temperaturapparat som har to desimaler. Billige tester har det bl.a ta temp til samme tidspunkt(+-30 min). På morgenen, før du står opp. før det inn i papirskjema eller så har fertilyty friend en fin app som du kan føre rett inn i. Utrolig morsomt å se at teorien stemmer i praksis. Tempen vil jo variere litt fra dag til dag, men etter EL så stiger tempen 0,2-0,5. Så da vet man om man har hatt EL

, og om det klaffet med aksjelegging. Jeg lå gjerne på 36,50-36,60 et sted før EL, og etter EL 37,05-10 et sted. Og om tempen holder seg høy i så og så mange dager(husker ikke helt!så kan man regne med at man er gravid. Detter tempen er TR rett rundt hjørnet. Og man kan følge med på Lutealfasen, om den er lang nok etc. Bare Google litt så finner du endel om dette ;)

wow, fantastisk :) takk for det detaljerte svaret :D Det får jeg vel tak i på apoteket !?!

First in the mornig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...