Gå til innhold

Hvorfor er folk penere i Oslo vest og Bærum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen tvil om at det finnes flere vakre mennesker her enn de fleste andre steder jeg har sett.

Botox og slikt kan nok forklare en brøkdel, men det er helt klare flere der som er naturlig vakre. Jeg har sett det helt klart når jeg besøkt familie der en del.

Ser så og nesten ingen overvektige mennesker heller. På Nadderud satdion var det liten kø fordi folk brukte sykkel. Mange tusen sykler til Oslo hver dag.

Om vinteren er Nordmarka full av ivrige skifolk. Svømmehallen var stappfull.

Nå spiller kanskje øynene mine meg et puss, men jeg synes sannlig de er brunere også...

Er det så enkelt at menneskere med høy utdanning og inntekt lettere får vakre ektefeller/partnere og at de vakre genene dermed lettere forplanter seg der...?

Anonymous poster hash: 727bc...69c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

folk med høy utdannelse tar vare på seg selv,rett og slett...

Anonymous poster hash: a40be...220
Gjest Julia1984
Skrevet

Vi er bare vakre, fleste av oss. Men så har du innflytterne da, som trekker ned snittet

Skrevet

folk med høy utdannelse tar vare på seg selv,rett og slett...

Anonymous poster hash: a40be...220

Haha, og du tror at det å være naturlig pen henger sammen med høyere utdanning? :)

Jeg liker best folk i nord, utseendemessig. Synes kvinner og menn med mørkt hår og eksotiske trekk er mer tiltrekkende enn blonde mennesker med litt mer diffuse ansiktstrekk. Smak og behag.

P.S. Jeg har høyere utdanning og tar vare på meg selv, men er dessverre født stygg som nøkken.

Anonymous poster hash: b4e10...c4b

Skrevet

Du ditt lille troll som har den andre tråden om hvor pen du er, samme skrivemåte.😭😭😭

Skrevet

Slutt å dra fram det der 'troll' i tide og utide.

Jeg leste en reportasje i Aftenposten for noen år siden om

at det var flere klassiske pene mennesker i Oslo vest enn øst,

så damen har nok sett noe riktig.

Okay, du er en rik mann, men er stygg. Hvor mye lettere har ikke han for å få en pen kone enn en som er stygg og fattig?

Er jo tusen eksempler på det. Det kalles biologi.

Skrevet

Er ikke helt på trynet det der.

Jeg bor på Jar og her er det i hvert fall mange som er opptatt av å se bra ut. Til og med litt i overkant mye kanskje...

Ser omtrent aldri overvektige barn. De trener jo fra de er fire.

Skrevet

Litt lite bereist?

Skrevet

Vi er bare vakre, fleste av oss. Men så har du innflytterne da, som trekker ned snittet

HahaHa moroklumpen.

Anonymous poster hash: 8b337...c81

Skrevet

Jeg ser vakre mennesker uansett hvor jeg er jeg. Der det er folk da selvsagt. Til og med på grønneste landsbygda der jeg holder til er det vakre, smilende mennesker i sommersola :)

Skrevet

Fordi vi andre må gjemmes bort på mindre sentrale steder slik at vi ikke støter noen med vårt avskyelige utseende. Man må faktisk gjennom en audition for å se om man er kvalifisert til å bo i Oslo vest og Bærum. Mange er dessverre uheldige og kommer ikke gjennom, men noen er så blendende vakre at de ikke trenger å gå videre til de neste rundene, men kommer rett gjennom.

Anonymous poster hash: e8209...ab4

Skrevet

Hehe, må le. Tror det har noe med hva man foretrekker og. Disse typiske vestkantmennene, er da pokker ikke menn overhodet, kunne aldri ha falt for en sånn. Og damene ser da møkk kjedelige ut, klassisk pene ja, men kjedelig pene.

Og som dere sikkert skjønner, så kommer jeg fra Oslos beste østkant, og jeg ligner overhode ikke på en vestkantberte. Men jeg er mørk og pen, men ikke klassisk, litt mer spennende. Og jeg har høy utdannelse. Det er spennende med oss fra østkanten, du finner oss i alle versjoner, vi er ikke redd for å se annerledes ut, være oss selv, kle oss som vi selv ønsker. Så glad jeg er for å ha fått vokse opp å kunne bli meg.

Anonymous poster hash: dc8d5...126
Skrevet

De har ikke like fysisk tunge jobber. De har mer penger til å ta vare på seg selv - har råd til å leie personlig trener, gå til frisøren oftere, ansiktsbehandlinger osv.

Anonymous poster hash: eacb9...8b9

Skrevet

Hvis jeg hadde bodd i Bærum, så hadde jeg virkelig vært evig singel ( hvis man kun kunne velge den type gutter) Her som jeg bor, er Bærums gutter et skjellsord nesten. Er virkelig ingenting som tiltrekker meg ved den type gutt!

Jentene fra den kanten har jeg aldri sett på som verken penere o.l.. Kun guttene som blir pratet om. Ååå nei takk! Gi meg heller en mann som kan ta i et tak! Og det er akkurat det jeg har. En høy, mørk mann som er handy og dritt sexy ;) Guttunger er ikke min smak :)

Anonymous poster hash: 8bfc7...a67

Skrevet

De har ikke like fysisk tunge jobber. De har mer penger til å ta vare på seg selv - har råd til å leie personlig trener, gå til frisøren oftere, ansiktsbehandlinger osv.

Anonymous poster hash: eacb9...8b9

jada, det spiller inn.. men makt (penger) og skjønnhet tiltrekker hverandre (rikinger gifter seg med modeller), så over generasjonenes løp vil mektige/rike folk også blivakrere... både penger og skjønnhet går i arv...

Anonymous poster hash: 6a0f4...959

Skrevet

Jeg kjenner disse damene, er mest sannsynlig en av de du så på Nadderud stadion.

De fleste av oss bruker ikke masse penger på ansiktsbehandlinger eller botox. Mange lever riktignok et mer aktivt liv med trening og sunt og riktig kosthold. Jeg ser det du ser, mange flere pene og slankere mennesker rundt Oslo vest/Bærum/Asker enn en del andre områder i landet. Tror forklaringen også henger sammen med at pene,velutdannede eller rike vestkantmenn gifter seg og får barn med vakre damer. Dermed går pene-genene videre til neste generasjon.

Anonymous poster hash: ceb36...ebf
Skrevet

Har bodd mange steder, deriblandt Asker og ikke for å være stygg men det er veldig mange pene mennesker der, samme med Bærum og Oslo Vest. Men det betyr ikke at det ikke fins pene mennesker andre steder :) Må nok si at jeg foretrekker en god personlighet med humor fremfor overfladisk fjolleri, men det kommer ikke ann på utseende, 

Anonymous poster hash: 722c3...332
Skrevet

Jeg er selv fra Jar i Bærum og spyr av denne stigmatiseringen!!

Skrevet

Du ditt lille troll som har den andre tråden om hvor pen du er, samme skrivemåte.

Slutt å dra inn tusser og troll opp i dette, fantasifjols :)

Anonymous poster hash: 9336b...19c

Skrevet

Slutt å dra fram det der 'troll' i tide og utide.

Jeg leste en reportasje i Aftenposten for noen år siden om

at det var flere klassiske pene mennesker i Oslo vest enn øst,

så damen har nok sett noe riktig.

Okay, du er en rik mann, men er stygg. Hvor mye lettere har ikke han for å få en pen kone enn en som er stygg og fattig?

Er jo tusen eksempler på det. Det kalles biologi.

Men det har jo ikke noe med utseende og gjøre, men med penger. Hvordan får du det til å bli biologi???

Anonymous poster hash: 4fd13...308

Skrevet

Hehe, må le. Tror det har noe med hva man foretrekker og. Disse typiske vestkantmennene, er da pokker ikke menn overhodet, kunne aldri ha falt for en sånn. Og damene ser da møkk kjedelige ut, klassisk pene ja, men kjedelig pene.

Og som dere sikkert skjønner, så kommer jeg fra Oslos beste østkant, og jeg ligner overhode ikke på en vestkantberte. Men jeg er mørk og pen, men ikke klassisk, litt mer spennende. Og jeg har høy utdannelse. Det er spennende med oss fra østkanten, du finner oss i alle versjoner, vi er ikke redd for å se annerledes ut, være oss selv, kle oss som vi selv ønsker. Så glad jeg er for å ha fått vokse opp å kunne bli meg.

Anonymous poster hash: dc8d5...126

jeg kunne beskrevet Bærum akkurat på samme måte som du beskriver østkanten. Er så mange forskjellige personer her, mange ulike miljøer. Jeg har alltid følt at jeg har kunnet være meg selv, som er langt laangt i fra den sterotypiske bærumssossen. Har bodd et par år i en mindre by på Østlandet, og der ble seg sett skikkelig ned på fordi jeg ikke var "mainstream" som dem. Så der opplevde jeg et stort press på å være som "alle andre", noe jeg aldri har opplevd i Bærum..

Anonymous poster hash: 82e2d...9d8

Skrevet

Det blir ihvertfall feil å si at folk er brunere på vestkanten! Det er definitivg brunere mennesker i Oslo Øst! Ikke bruker de marka heller :)

Anonymous poster hash: 75f1e...282

Skrevet

Jeg må bare flire godt av at denne tråden i det hele tatt finnes....

speachless.

Anonymous poster hash: 85e4a...c8f
Skrevet

Det blir ihvertfall feil å si at folk er brunere på vestkanten! Det er definitivg brunere mennesker i Oslo Øst! Ikke bruker de marka heller :)

Anonymous poster hash: 75f1e...282

Haha, det er helt riktig - de er definitivt brunere på østkanten!

Når det er sagt, så er det kanskje noe i at det er flere som faller innenfor det vi kaller pent i områder der det er dyrere å bo. Hvis jeg ikke tar helt feil, så viser nesten all forskning at inntekts- og utdanningsnivå gir gode pekepinner om i hvor stor utsrekning man har ulike livsstilssykdommer/problemer. Mennesker med mer utdanning trener mer, spiser sunnere og røyker mindre enn de med mindre utdannelse. De har samtidig antakeligvis mer penger å bruke på skjønnhetsprodukter og klær enn andre (uten at man må gå til ekstremer som plastisk kirurgi og botox). Dette har igjen effekt på barna deres som sikkert vil modelere sine egne liv rundt det de ser hjemme - altså en positiv sirkel. 

Det betyr selvølgelig ikke at ALLE på vestkanten er super-babes og ALLE på østkanten er dritstygge - det blir rett og slett for dumt...

For ordens skyld - jeg er fra østkanten selv.

Anonymous poster hash: 9b34c...4f8

Skrevet

De er i alle fall flinkere til å ta vare på seg selv i vest. De kler seg mer klassisk og dyrere pga bedre økonomi med perleøredobber, dyre smykker og klokker, ekte design vesker etc slik at helhetsinntrykket ser bedre ut. Innpakningen har faktisk mye å si.

De har velpleid hår, og råd til å farge etterveksten. Neglene er velstelte også. De er konforme og sklir ikke ut til bare å være seg selv.

Anonymous poster hash: ed2e5...2e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...