Gå til innhold

Navnet Engel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hørt det før? Er det noe nymotens greier, eller et gammelt navn? Jeg stusset når ei på fb stadig kommenterte med Engel på bildene sine, tok en stund før jeg skjønte at det faktisk var navnet på ungen, og ikke kallenavn.

Anonymous poster hash: 5b611...dd3

Skrevet

En i sagaen om isfolket (Margit Sandemo)heter det så det er nok et gammelt navn. Synes ikke det passer seg i dag.

Anonymous poster hash: 06781...3bd
Skrevet

Aha, jeg har ikke lest den serien. Jeg synes i grunnen navnet var ok , men litt rart. Sikkert fordi jeg aldri har hørt det før :)

Skrevet

Min bestefar på 80 heter Engel som mellomnavn, har alltid syntes det stilig på en måte, men hadde ikke vært tøff nok til å kalt barnet mitt for det :-)

Anonymous poster hash: 06da0...3f8

Skrevet

Ærlig talt synes jeg slike navn/ord er teit. Eneste jeg er vant til er menn som heter Angel...men det uttales jo slik det skrives. Hva er det med disse mødrene som absolutt skal ha så spesielle navn på ungene at det bare blir dumt? Tenker de ikke at ungen kan bli mobbet av slikt? Jeg er overlykkelig over å ha et "normalt" navn som ikke kan bli belastende for meg på noen måte. Jeg mener ikke at alle skal ha samme kjedelige navnene, men det må da være måte på....

Anonymous poster hash: dfefe...5cd
Skrevet

Varianter av navnet (betydningen) brukes jo i de fleste land, Angela, Angelina osv. så det er egentlig ikke et uvanlig navn, bare veldig lite brukt her til lands.

Jeg tenker på det som et jentenavn - så litt morsomt da at # 4s bestefar hadde Engel som mellomnavn :)

Jeg ville ikke valgt navnet selv.

Anonymous poster hash: 4b079...b27
Skrevet

Helt ærlig så liker eg ikkje det navnet. . Og liker IKKJE att foreldre har det som kallenavn på barna sine.. For meg er en Engel noen som er borte, så og kalle barna sine for engler er helt uforståelig for meg.. Hadde eg kjendt et barn eller mistet noen kjær kunne eg sagt kalt dem engler. Men når dem er i live må man ikkje kalle dem det

Skrevet

Vet at Engla er et svensk jentenavn. Morfar hadde en kompis som også het Engel til mellomnavn.

Anonymous poster hash: 669b6...0f1
Skrevet

Hmm, jeg tenkte det var et jentenavn, nå må jeg jo sjekke om barnet kanskje er gutt?

Hi

Skrevet

Jeg ville ikke brukt navnet annet enn ved dødfødsel.

Anonymous poster hash: 8227e...576
Skrevet

Kjenner ei som heter Engla. Fint det :)

Anonymous poster hash: 39a65...1b4
Skrevet

Oldefaren min het Engel. uttalte det litt sånn.. Eng-el. Vanskelig å forklare, men d høres ikke så englete ut syns jeg:p

Skrevet

Engell som etternavn, ikke Engel som fornavn. 

Anonymous poster hash: 83b45...3b9
Skrevet

Hvem i Sagaen het Engel? Var det ikke Tengel?

Anonymous poster hash: 2416e...440

Skrevet

Minner meg om Rammstein. Hadde aldri valgt det til barnet mitt.

Anonymous poster hash: 883ef...7d9

Skrevet

Herregud for et skrytete, pretensiøst og kvalmende "søtt" navn på en gang... Hva skjer når "engelen" havner i slåsskamp, blir voldskriminell eller lignende?

Anonymous poster hash: 9d276...62c

Skrevet

Kjenner en jente som heter Engla.

Anonymous poster hash: 36ce4...0fd

Skrevet

En i sagaen om isfolket (Margit Sandemo)heter det så det er nok et gammelt navn. Synes ikke det passer seg i dag.

Anonymous poster hash: 06781...3bd

Hvem da? Jeg har (flaut nok) lest de bøkene mer enn en gang og kan ikke huske noen Engel i de bøkene... Tengel derimot...

Anonymous poster hash: d9857...7c6

Skrevet

Enig med anonym. Husker ingen Engel , Tengel derimot :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...