Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Har en diger polypp i en bihule som jeg har ventet i nesten ett år på å få fjernet. Gruer meg. Noen som har hatt en slik operasjon? Hvordan var det? Hadde ikke gruet meg sånn om det bare var i nesa. Men det er i en bihule over øyet, ekkelt Anonymous poster hash: eaf5c...4e9
Roheryn Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 (endret) Fjernet ikke polypp, men utvidet generelt passasjene og fjernet en cyste i bihulene. Operasjonen går kjapt og greit, jeg kom inn halv ti og var hjemme til middag :-) det er narkose, men her (st.olavs) er det dagkirurgi dvs at du får dra igjen etter noen timer. Operasjonen tror jeg tok en knapp time, så var det en time på oppvåkning og knapt et par timer på hvilerom før jeg fikk dra. Det er jo alltid en viss risiko i og med at de opererer tett innpå både hjerne og øyne - men de er jo veldig klar over det og gjør MANGE sånne operasjoner i året :-) i mitt tilfelle gikk det helt ukomplisert for seg, og bihulebetennelsene har blitt så milde at jeg nesten ikke merker dem lenger :-) absolutt verd det! Ps: om det er den i panna eller i kinnbeina merker du ikke, de går uansett inn igjennom nesen og etterpå kjenner du bare at det er litt diffust vondt i hele systemet. Og så får du bra dop, så det går bra :-) Endret 9. juni 2014 av Roheryn
ærlig talt Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har gjort det. Hadde fortetninger 4 steder. I forkant av operasjonen fikk jeg en drøss piller, blant annet beroligende. Det funket som fy Mens legen fjernet det han skulle, var min eneste tanke at "jøss, dette bråkte noe forferdelig, så irriterende" Etterpå gjør det litt vondt. Jeg fikk med meg 2 dolcontin som slo meg helt ut, kjente da ikke de verste smertene etter operasjonen. Etter dette har jeg ikke hatt bihulebetennelse og det er generelt mer "åpent" i nesa Det går så fint med operasjon, HI! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Tusen takk for svar Er dagkirurgi her og, mer vet jeg ikke. Jeg ringer sykehuset i morgen og spør om det er ca lenge igjen. Er konstant snørrete, lei. Hatt det lenge så er ikke pollenallergi el noe sånt. Anonymous poster hash: eaf5c...4e9
Roheryn Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Har du tatt ct av bihulene? Og prøvd allerginesespray? Fastlegen min sendte meg rett på ct samtidig som han sendte henvisning til øre-nese-hals, sånn at de fikk bildene i god tid før jeg ble kalt inn dit. Og så måtte jeg bruke nesespray (kortison, ikke sånn vanlig reseptfri) noen uker før inngrepet for å "roe ned" slimhinnene (ingen allergi her heller). Hvis legen din ikke har foreslått dette er det kanskje en idé så det går litt fortere når det er din tur?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Har du tatt ct av bihulene? Og prøvd allerginesespray? Fastlegen min sendte meg rett på ct samtidig som han sendte henvisning til øre-nese-hals, sånn at de fikk bildene i god tid før jeg ble kalt inn dit. Og så måtte jeg bruke nesespray (kortison, ikke sånn vanlig reseptfri) noen uker før inngrepet for å "roe ned" slimhinnene (ingen allergi her heller). Hvis legen din ikke har foreslått dette er det kanskje en idé så det går litt fortere når det er din tur? Har prøvd kortisonnesespray (Nasonex), da gikk jeg fra den ene bilhullebetennelsen til den andre, og snørret som kom ut var blodig hver gang jeg snøyt meg. Fossblødde også neseblod noen ganger. Ble så dårlig at jeg måtte bare slutte. I fjor var jeg i MR (to ganger) og CT fordi jeg hadde heftige synsforstyrrelser på det ene øyet, ble akutt innlagt for de trudde at det kunne være hjerneblødning eller slag. Det viste seg å være en ufarlig kul på ene synsnerven. Og da så de samtidig en diger polypp i bihulen, og sendte meg rett til ØNH-avdelingen på sykehuset. Der fikk jeg se bildet og hele bihulen var full, hadde jeg ikke viste hva det var så hadde det sett ut som en diger svulst. Så en diger hvit klump. Så jeg har til og med sett det selv. Men takk for tipset! Og distre meg glemte å ringe sykehuset i dag, fant fram nr i går kveld Anonymous poster hash: eaf5c...4e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå