Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Funderer endel rundt hvordan vi skal løse permisjonstida når den tid kommer. Lurer på om det er noen som allerede har erfaringer rundt hvordan løse dette?

Vil etter fødsel gå tilbake til min ordinære nattstilling i helsevesenet (tilnærmet 100%), noe som innebærer arbeid hver 3. helg og vanligvis 6-7 netter i strekk før en romslig friperiode.. Far har fleksibel jobb, men jeg antar at det blir vanskelig for han å ta helt fri i x antall uker og derfor vil han nok jobbe litt, en dag eller to i uka.

For å gjøre hele puslespillet enda litt mer spennende - har arbeidsgiveren min for en tid siden kommet opp med aktivitetsbasert bemanningsplan, noe som gjør at vi får ny turnus 3 ganger i året og det er ikke enkelt å se de lange linjene for hvordan en normalt sett vil arbeide pga denne usikkerheta..

Innspill anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144147531-permisjon-og-turnusarbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

NAV er en selvfølgelig kilde - både til informasjon og forvirring.. Bør vel forsøke å lese oss opp før jeg også må snakke litt med nærmeste leder.

Tenkte bare det var greit med innspill - så takk for tipset!! :)

Noen som har erfaring fra deling av permisjon der foreldrene jobber "litt" og samtidig har permisjon - slik at det ikke er hele uker i perioder av permisjonen?

Far har fått beskjed at han først og fremst må tenke seg om når det gjelder hvor mye permisjon han ønsker å ha, opp mot 50% tror jeg han synes er mye når han spurte hvor mye MÅ jeg ta! :D Tror han er litt skremt av tanken på å ta regien selv når jeg er borte for natta, men jeg tror det kommer til å gå helt fint! ;) Håper selvfølgelig på mest mulig tid med lillingen selv, men i og med at jeg jobber turnus har jeg gode friperioder hvor vi kan være sammen og ha fri selv om bare han er i permisjon. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...