Gå til innhold

Da har vi sett et lite bankende hjerte, men når fortelle til kommende storesøster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

7+3 i dag og nå begynner det å virkelig gå opp for meg at jeg skal bli to barns mamma <3 Utrolig stor å se det lille hamrende hjerte :-)

Men har en liten snupp som er veldig klar for å bli storesøster. Tenkte egentlig at det var lurt å vente til etter ordinær ul. Tenker det blir så lenge å vente hvis hun får vite det for tidlig, men hun venter allerede. Hun snakker om dette daglig og er så klar. Ikke lett å måtte holde det hemmelig for henne. Kanskje det er lettere å forholde seg til at hun blir storesøster etter nyttår enn at "du skal få bli storesøster en gang"?

Er det dumt å fortelle dette når jeg er 3 måneder på vei? Noen som har tanker eller erfaringer?

Skrevet

Hvor gammel er jenta di da?

Jeg har ei på 8, og hun har lengtet etter å bli storesøster siden hun var 4, minst!

Hun fikk vite det i uke 6 og det ble sååå vanskelig å skulle holde på hemmeligheten, så hun fikk lov å fortelle det til et par utvalgte.

Jeg mistet en uke etterpå, og hun har taklet det kjempebra. (dagen etter jeg så det bankende hjertet).

Tror du må vurdere hvordan hun vil takle en evt SA og om det er greit for dere at hemmeligheten blir vanskelig for henne å holde på.

Skrevet

Hvor gammel er jenta di da?

Jeg har ei på 8, og hun har lengtet etter å bli storesøster siden hun var 4, minst!

Hun fikk vite det i uke 6 og det ble sååå vanskelig å skulle holde på hemmeligheten, så hun fikk lov å fortelle det til et par utvalgte.

Jeg mistet en uke etterpå, og hun har taklet det kjempebra. (dagen etter jeg så det bankende hjertet).

Tror du må vurdere hvordan hun vil takle en evt SA og om det er greit for dere at hemmeligheten blir vanskelig for henne å holde på.

Hun er 4 år. Tenker uansett at vi venter til det ikke hemmelig (ca 12 uker), for hun kommer nok ikke til å klare å holde det hemmelig ;-) Men hvordan hun vil takle en SA vet jeg ikke ...

Skrevet

Barn tåler det utroligste. De har en enkel og grei måte å se ting på, så lenge de får det forklart på en fin måte :)

Skrevet

Vi så et bankende hjerte på UL i uke 8 på vårt første forsøk. På neste ultralyd i uke 10 var det ikke lenger liv. :( Fortalte ingenting til storesøster, da 4 år. Fortalte bare at mamma var syk og sliten.

Det tredje forsøket så vi to bankende hjerter. Fortalte det i uke 8, oppblåst og utslitt, hun så jeg hadde mage.. Vi fortalte også at det ikke alltid gikk bra med babyer i magen, og det har hun hatt forståelse for. Fem år nå, og er fortsatt litt bekymret for at babyene skal dø, men nå er det nesten sikkert at de kommer. :) er 25 uker på vei med tvillinger.

Sikkert lurt å vente til etter uke 12 om dere klarer, lenge nok å vente for de små.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...