Gå til innhold

hvordan er temperaturen i Tyrkia i begynnelsen av juli?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært i Tyrkia 3 ganger i begynnelsen av juli og har hatt det veldig fint. Badet masse og om det har blitt for varmt, så har jeg lagt i skyggen. Hadde med baby på 3 mnd den ene gangen og hun sov og koste seg hun også.

God tur:-)

Anonymous poster hash: f82ab...b46

Annonse

Gjennomsnittstemperatur på dagtid er 30 grader:

http://www.apollo.no/reiser/europa/tyrkia/alanya/vaeret

Med tanke på hvor varme, irritable og slitne mine var etter 27 grader i sola her hjemme i dag så er jeg sjeleglad for at vi ikke skal til Tyrkia i juli. Men mine barn er en del yngre enn dine barn da :)

Anonymous poster hash: a3576...e34

Vi drar dit nesten hver sommer, reiser som oftest i juni, men har også vært der i juli. Det er varmt, men det kommer til å gå helt fint. Aldri vært i Alanya så vet ikke helt hvordan det er der. 

Anbefaler å ikke være inne i byen på dagtid. Hold dere ved sjøen.

Bassengområdene synes jeg blir alt for hett. På stranden er det alltid litt bris og de har ofte store seil over solstolene. 

Ta mange pauser. Vær innendørs et par timer mellom 12 og 15. Spis lunch inne og ta en liten vil på rommet eller sett på en film/nettbrett. 

Ha  med sånn uv t-skjorte og shorts + uv- caps som går ned på ryggen til ungene. Capsen er genial! Har kjøpt min på Stormberg. tror jeg Den hindrer sol i fjeset og på skuldrene/nakken og det at den er laget i "badestoff" gjør at den er stretchy, sitter godt og ikke blir for varm. I tillegg gjør det ingenting om den blir våt. 

Ønsker meg egentlig en slik selv;-)

Anonymous poster hash: 93f33...c82

Jeg var i Alanya i Juli for noen år siden. Fikk nesten panikk når jeg kom ut av flyet.. Følte at jeg ikke klarte å trekke inn pusten fordi det var så varmt... Det samme skjedde hver dag vi åpnet altandøren.. Orket nesten ikke å være ute før litt ut på dagen. Svetten rant konstant frem til ca kl. 18.30 på kvelden. Helt grusomt, og aldri om jeg reiser til tyrkia i juli, noensinne igjen:-p MEN mulig det var spesielt varmt der akkurat den tiden, det husker jeg ikke.

Anonymous poster hash: 05b61...f5c

Det er helt vanvittig varmt. Har ligget rundt 40 grader når jeg har vært der. Sånn til en annen gang er Mallorca, Ibiza og Kanariøyene bedre i juli. Der er det ikke så varmt med mindre det er hetebølge. Får håpe dere har flaks og at det ikke er så varmt. Ta pause midt på dagen og drikk mye.

Det er varmt! Jeg var der i midten av mai for 3 år siden,og det lå på 60grader i sola,og nærmere 40 i skyggen. (Alanya)7

Det føltes som en vegg som traff meg hver gang jeg gikk ut av hotellet...

60 grader i mai???? Må ga vært unntakstilstander da :)

Anonymous poster hash: 4f6fc...4a0

Annonse

Gjennomsnittstemperatur på dagtid er 30 grader:

http://www.apollo.no/reiser/europa/tyrkia/alanya/vaeret

Med tanke på hvor varme, irritable og slitne mine var etter 27 grader i sola her hjemme i dag så er jeg sjeleglad for at vi ikke skal til Tyrkia i juli. Men mine barn er en del yngre enn dine barn da :)

Anonymous poster hash: a3576...e34

Husk at de offisielle temperaturene er målt i skyggen da, det er aldri temperaturen midt i solsteika som er oppgitt..

Altfor varmt for meg ihvertfall, jeg hadde dødd. Har også barn som er ømfintlig for varme og blir grinete og pjuske når det er for varmt så vi kunne aldri dratt sydover midt på sommeren. Norge er mer enn varmt nok for oss..

Anonymous poster hash: 8f2f9...f8d

Det er varmt! Jeg var der i midten av mai for 3 år siden,og det lå på 60grader i sola,og nærmere 40 i skyggen. (Alanya)7

Det føltes som en vegg som traff meg hver gang jeg gikk ut av hotellet...

60 grader i mai???? Må ga vært unntakstilstander da :)Anonymous poster hash: 4f6fc...4a0

Altså,det var i solveggen da. 63 grader viste gradestokken da vi skulle hjem. Det var vel 24.mai hvis jeg ikke husker feil.

Tok bilde av gradestokken faktisk :-P

Gjest marie-s

Det er som regel varmt i juli, men de høyeste tempraturene i Alanya får du først helt i slutten av juli og i august. Ikke prøv å spis middag i 5-6 tiden som i Norge, utsett den til litt ut på kvelden da er det lettere å spise varm mat. Folk takler varme ulikt, så det som er varmt for noen er helt ok for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...