Gå til innhold

Noen her som har erfaring med kremen Pigmanorm mot pigmentflekker?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk utskrevet denne kremen på resept pga pigmentflekker etter 2 svangerskap. Brukte den i 7 uker som anbefalt og synes at flekkene ble lysere og mindre, men helt borte ble de ikke. Få dager senere er pigmentflekkene i full blomst igjen 😢 Jeg har hele tiden smørt meg med faktor 50 og unngått direkte sollys. Likevel kom de tilbake kort tid etter. Står på pakken til kremen at jeg må ha minst 1 måneds opphold etter å ha brukt den i 7 uker, noe som betyr at jeg ikke kan begynne på igjen før tidligst 1 juli 😣 Hva er deres erfaring med denne kremen mot pigmentflekker?

Anonymous poster hash: 8b1ed...df1

Fortsetter under...

Hm, da sitter de flekker dine dypt,og jeg føler virkelig med deg! Men denne kremen er fantastisk tross rødme og flassing til å begynne med! Jeg fikk pigmentflekker ifm ppillen, såg ut som jeg hadde bart rett og slett, samt i pannen! Pignanorm hjalp raskt mot mine flekker, men de kom tilbake da jeg var i solen! Nå sluttet jeg på pillen i desember og har solt meg mye i sommer, heldigvis har flekkene holdt seg unna! Men jeg har kremen i skapet til senere bruk, hvis det skulle blusse opp igjen! Håper du blir kvitt problemet til slutt, det er ikke gøy, forstår deg veldig godt!

Anonymous poster hash: a5cad...941

Beklager hvis jeg "kupper" tråden, men har dere fått pigmanorm hos lege eller hudlege? Må man henvises av fastlegen til hudlege? Sliter med pigmentflekker etter graviditet nr 3, spes ille er "barten" på overleppa :(

Anonymous poster hash: 5754f...9a5

Jeg bruker Pigmanorm fast. Pigmanorm tar ikke bort Melasma, den lysner bare. Du har dessverre fått Melasma :( Dessverre blir solen din fiende. Det hjelper ikke med 50 i solfaktor, du bør i tillegg skydde deg med foundation. Selv da kommer flekkene hvis du oppholder deg i solen. Solhatt er anbefalt. Ikke vær i solen på dagtid. 

(Hvis man får bort flekkene, som #2, er det flekker som kommer fra hormonpreparater/graviditet Chloasma.)

Hvis du bruker for mye Pigmanorm kan du forsterke flekkene :(

Trasig, man blir på en måte presset til å være blek :(

Det finnes ingen kur den dag i dag.

Du må til fastlege som henviser til hudlege. Der får du en tube Pigmanorm. Fastlegen kan få dispensasjon til å skrive ut resept, hvis du trenger flere med tiden, men normalt har de ikke lov å skrive ut Pigmasnorm.

Anonymous poster hash: 1282d...676

Annonse

Du har tydeligvis ikke lest nok, det har jeg :D Det finnes to forskjellige pigmentforandringstyper, en dyp og en på overflaten. Den på overflaten forsvinner ved bruk av kremer/lasere og kommer ikke tilbake. Du har dessverre ikke denne.(ikke jeg heller) Frekke kjerring :P

Anonymous poster hash: 1282d...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...