Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Noen med silikon her. Som har klart å amme? Jeg sliter. Pumper meg. Men har fått beskjed om å ikke pumpe mer enn 10 min på hver side. Da kan de sprekke. Og ungen nekter suge selv. Har ikke så mye melk.. Syns det er forferdelig trasig. Gråter hele tiden. Jeg altså. Barselstårer? Føler meg så mislykket. Anonymous poster hash: 82d8c...214
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Men dette visste du vel på forhånd? Jordmor har vel forklart deg at silikon kan påvirke evnen til å amme? Hvis det er et stort problem så dropp hele ammingen/pumpingen og gi flaske, ser ærlig talt ikke problemet. Og ja, det finnes tusenvis av folk som ammer uten problemer. Men det er også en grunn til at mange blir anbefalt å ikke legge inn silikon før etter at de er ferdige med barn. Anonymous poster hash: 848ea...07c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Har du fått beskje om at innlegga kan sprekke?? Silikon trenge absolutt ikkje gå ut øve ammingo! Det som er det største problemet er at mange av dei med silikon har små pupper opprinnelig, og dei kan ka for lite brystvev til å kunne fullamme. Kor lenge si du fødte? Du som var først ute med å svare burde sjekke faktaene dine før du svarer nåken som er sårbare!! Verken helsesøster elle jordmor ville nok sagt til deg at det er truleg at silikonen vil hindre deg i å amme. Og det er flott at du jobbe for å få til amminga!! Det kan/vil bety mykje for barnet ditt! Om du bare delamme så er det flott!! Har du ei kjekk helsesøster du kan snakke med? Du kan evt.ringe ammehjelpen! Dessuten. Aldri la nåken få deg te å føla du e ei dårlig mor bare fordi du tok silikon før du valgte å få barn!! Anonymous poster hash: 0aa97...e2a
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #4 Skrevet 8. juni 2014 Fikk beskjed om at vi ikke kunne få barn. Derfor innlegga i puppene. Men så klarte vi det da hadde omtrent ikke bryst fra Før. Hi Anonymous poster hash: 82d8c...214
Katta82 Skrevet 8. juni 2014 #5 Skrevet 8. juni 2014 Ko kjekt! Gratulerer!! Mest sannsynlig kan du amme likevel! Viktigste er at du slapper av og tenker at du skal klare å amme så mykje som du får til. Men eg har ikkje tru på at innlegga kan sprekke om du pumper meir enn ti minutt! Ken som sa dette til deg?? Er det lenge sidan du fødte? Har du vanskar med at melka slepp brystet? Det finnes ein nasespray med oxytocin som hjelper på det. Afipran og kan gi ein skikkelig boost på melkeproduksjonen! Ammesenteret anbefale dette dersom ein har problem. Du vil trenge resept på desse
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #6 Skrevet 8. juni 2014 Jeg ammet og pumpet til fire mnd ca. Pumpet masse, lengre enn 10min hver gang. Anonymous poster hash: 610f3...496
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 Noen med silikon her. Som har klart å amme? Jeg sliter. Pumper meg. Men har fått beskjed om å ikke pumpe mer enn 10 min på hver side. Da kan de sprekke. Og ungen nekter suge selv. Har ikke så mye melk.. Syns det er forferdelig trasig. Gråter hele tiden. Jeg altså. Barselstårer? Føler meg så mislykket. Anonymous poster hash: 82d8c...214 De kommer ikke til å sprekke selv om du pumper mer en 10 min. Har selv ammet med silikon, to barn. Første fullammet jeg i seks mnd, andre måtte jeg begynne med mat til i fire mnd alderen, mulig fordi han var storspist og det ikke var plass til mer melk i puppene pga silikon og lite melkekjertler. Anonymous poster hash: 2cfde...960
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 Fødte for 4 dager siden.. Har pumpet. Håndmelket. Og gitt mme. Har begynt å få spreng. Veldig vondt. De på sykehuset sa jeg ikke skulle pumpe mer 10 min på hver side. For implantert kunne sprekke ved for stort trykk. Er veldig usikker på om jeg skal fortsette dette. Eller gi opp. Og innfinne meg med at ungen ikke vil suge. Hun tar kopp og flaske fint. Fikk beskjed om at hun var umoden. At det var derfor hun ikke orket kave etter knoppen. Kunne gå uker Før hun var klar eventuelt. Og de anbefalte meg og ikke stresse. For jeg gråter så mye. Og er i fare for depresjon. Så råd mottas. Vil virkelig amme barnet mitt. Føler meg som værende værste mamma.. Griner for alt. Var på møtes på barsel i dag. De mente at mme var en god løsning. Men at de alltids sto helst inne for amming. Bare ikke i alle tilfeller. Orker ikke diskutere dette med venninner og familie. Gråter bare jeg tenker eller snakker høyt om det.. Hi Anonymous poster hash: 82d8c...214
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #9 Skrevet 8. juni 2014 Er jo bare å gi mme da, hvis helsesøster også synes det er en god idè ser jeg ikke problemet. Unger MÅ ikke ha morsmelk, og det er jo tydelig at du blir helt frynsete av dette. Anonymous poster hash: 848ea...07c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #10 Skrevet 8. juni 2014 Ønsker jo å få den nærheten. Kosen. Og det er jo lettest å kunne slenge ut puppen. Og har jo et stort press rundt meg. Media og familie. Venner. Osv. Selv om folk sier de forstår. Er jo ønsket mitt der.. og det er jo best for minime! ♡ Anonymous poster hash: 82d8c...214
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #11 Skrevet 8. juni 2014 Bryr virkelig folk rundt seg om annet enn at ungen blir mett? Jeg måtte fram med flaska, og ingen kommenterte det eller ga meg så mye som et blikk. Tipper folk er mer bekymra for hva andre skal tro enn hva de faktisk gidder å bry seg med. Anonymous poster hash: 848ea...07c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #12 Skrevet 8. juni 2014 Noen med silikon her. Som har klart å amme? Jeg sliter. Pumper meg. Men har fått beskjed om å ikke pumpe mer enn 10 min på hver side. Da kan de sprekke. Og ungen nekter suge selv. Har ikke så mye melk.. Syns det er forferdelig trasig. Gråter hele tiden. Jeg altså. Barselstårer? Føler meg så mislykket. Anonymous poster hash: 82d8c...214 Kjære deg, det er 4 dager siden du fødte. Veldig mange inkl meg selv ammet hver time/halvannen døgnet rundt de første 3-4 ukene for å få god nok melkeproduksjon og finne riktige teknikker for både mor og barn. Jeg har fullammet to store, fine gutter i 5-6 måneder med silikonbryster uten problemer. Nr 2 sugde dårlig men det var pga gulsott. Jeg pumpet meg og gav mm på flaske (slik at han fikk næring gratis siden han ikke trengte å jobbe for det med flaska) i noen dager til han ble sterk nok til å klare å suge lenge nok til å få i gang utdrivingsrefleksen. Er du sikker på at du får i gang utdrivingsrefleksen? Du kjenner at det begynner å prikke i brystet, det kan ta flere minutter før du får den i gang. Kjøp syntocinon-nesespray, da stimuleres utdrivingsrefleksen og melka kommer med en gang. Jeg tenker, sig ned i sofaen, la babyen die i timevis om den vil. Drikk masse, spis godt og slapp av. Og om ungen virker sulten så er det ingen som har dødd av litt mme på flaske innimellom Anonymous poster hash: a824c...755
Katta82 Skrevet 8. juni 2014 #13 Skrevet 8. juni 2014 Kan aldri tenka meg at implantatet sprekke av ei melkepumpa!!!! Gje meg krefte! Hadde heller spurt ein plastikkirurg om du va usikker. Det er vanlig å få melkespreng i oppstarten. Og det er ikkje anbefalt at ein gir mme med flaske så tidlig. Mange barn har vanskar med å lære to sugeteknikkar samtidig. Så til dess barnet ditt lærer å suge av brystet så bør ein ta å mate med kopp, og unngå flaske og tutt/smokk. Når du har melkespreng kan det vere lurt å håndmelke eller pumpe litt før du legg barnet til. Når puppen e sprengt/hard e da vanskeli for barnet å få nok pupp i munnen til å lage undertrykket det treng for å få til å suge. 4dagar. Du er midt i hormonene. Og viss du har mediatrykk og blir det mykje press på deg. Det vil ta litt tid. Du e god ei mor som ønsker å gjere det beste for barnet ditt! Et, få i deg nok veske og søvn. Då har du optimale forhold for å kvile deg opp og til å klare komme deg gjennom denne barselperioden. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #14 Skrevet 8. juni 2014 Å Tusen takk! Tårer på vei alt. ♡ Anonymous poster hash: 82d8c...214
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 Har i natt og i dag hatt en sinnssyk melkespreng. Guri så vondt! Hjelper ikke dusje i varmt heller. . Og nå har jeg innfunnet meg med at hun ikke skal bli diet. Men få mme. Mye melk og en unge som ikke vil ta den. Og en pumpe som nesten ikke skal brukes. Rart man får depresjon! !?? Anonymous poster hash: 82d8c...214
Katta82 Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Kjære deg! Gjer det som er viktigst/riktigst for deg! Har du melkespreng kan det være lurt å håndmelke el pumpe før du legger barnet til. Det er visst vanlig å lett få melkespreng når ein har implantat. Det er eit trykkinnante og veit du. Snakka med jordmor i kommunenog føden i går. Dei kunne ikkje forstå koffor ein bare skulle pumpe 10min dersom ein har silikon! Går på øvetid sjøl, har silikon, og fant ut eg skulle spør når eg snakka me di.. Uansett om du går for mm eller mme så må du ha masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 Har i natt og i dag hatt en sinnssyk melkespreng. Guri så vondt! Hjelper ikke dusje i varmt heller. . Og nå har jeg innfunnet meg med at hun ikke skal bli diet. Men få mme. Mye melk og en unge som ikke vil ta den. Og en pumpe som nesten ikke skal brukes. Rart man får depresjon! !?? Anonymous poster hash: 82d8c...214 Men kjære deg, det er INGENTING å bli deprimert for! Ungen får mat, det er tross alt det viktigste. Du kan få tabletter av legen som stopper melka, så slipper du sprengen. Dette her går helt fint, absolutt ingen grunn til å gå i kjelleren. Anonymous poster hash: 848ea...07c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Har brukt skjold i dag. Har gått noenlunde. Med litt skriking og en utolmodig unge. Men det tok i hvertfall de værste smertene bort. Happy me ♡ Anonymous poster hash: 82d8c...214
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har fullammet et barn på en pupp med silikon Den andre "virket" ikke etter operasjonen. Gikk helt strålende, ammet ofte - pumpet sjeldent. Det er bare dag 4 - dette går seg til. Gratulerer så mye! Anonymous poster hash: 35971...1e5
lemonaide Skrevet 9. juni 2014 #20 Skrevet 9. juni 2014 Jeg har silikon, men ikke ammet. Kirurgen fortalte meg at amming skulle ikke være et problem, men at de muligens kunne fylle seg opp raskere. Dvs mer melkespreng:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå