Gå til innhold

100% hodefeil, kan vi bli garvide med IVF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi har fått svar på sædprøven til mannen min og jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med å tolke dette.

Dette er ikke innen normal ifølge referanseverdiene:

• Spermiekonsentrasjon: 6 mill/mL (10-274mill/mL)
  • Progressivt motile spermier: 24% (29-65%)
  • Raskt progressive spermier: 2% (12-56%)
  • morfologiske normale: 0% (>2%)
  • Hodefeil: 100% (68-98%)
  • Teratozoo-indeks: 1,88 (1,27-1,87)
  • DNA fragmentering: 33,8% (<30)

Referanseverdiene er det jeg har skrevet i parantes.

Det som bekymrer meg mest er er 100% hodefeil, kan vi bli gravide med IVF da? Noen som har blitt det? Dette er sædåprøve nummer to.

Setter veldig pris på svar.

Sarah

Anonymous poster hash: aa962...b43
Gjest *HappyGoLucky*
Skrevet

Har virkelig ingen kunnskap på dette feltet, har nylig blitt "kastet" inn i systemet selv så bare titter innom med en klem jeg :) håper du får svar på det du lurer på fra noen andre :)

Skrevet

Her har vi også hodefeil, mens de andre verdiene var innenfor referanseverdiene.

I følge legene skal ikke hodefeil ha noe å si på fertiliteten, selv om jeg ikke helt tror på det.

Uansett så har vi ett barn med prøverørsmetoden;-)

Anonymous poster hash: 68d00...97d

Skrevet

Vet du, spør klinikk Hausken. Send de en mail. Du får nok svar på tirsdag. De svarer raskt å er super flinke. Litt slemt men du kan gi uttrykk for at du vurderer behandling hos dem, også spør du. Bare en mulighet og tips så får du raskt svar:-)

Anonymous poster hash: 41e84...e5f

Skrevet

Hei anonym!

Vi hadde ca samme resultat på mannens prøve og jeg er i dag gravid med ICSI :)

Som legen sa: hovedproblemet er at alle de "dårlige" vil utkonkurrere de "gode" når man prøver "naturlig" og sannsynlighet for å oppnå graviditet på egenhånd er liten. Ved IVF/ ICSI plukker de ut de bra (inkl med hode).

Lykke til!

Skrevet

Morfologisk normale 0% betyr iallefall at det ikke er sett en eneste sædcelle med helt normal morfologi (utseende) og så har de spesifisert det med å si at det er hodefeil.

Jeg kan ikke tolke hva dette vil si i forhold til sjanser med de ulike metodene, dessverre.

Håper på det beste for deres del! :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Er så godt å få svar på "skumle" prøvesvar ingen kan forklare oss.

Sitter her nå og skal på HSG røntgen ilitt senere idag, og gruer meg. Vet ikke helt hva jeg går til, og hører alt fra null stress til at det har vært ille opplevelse. 

Velger å tenke at alt dette skal føre (forhåpentligvis) til en fødsel og verre enn det kan det ikke bli :P

Sarah

Skrevet

Hei anonym!

Vi hadde ca samme resultat på mannens prøve og jeg er i dag gravid med ICSI :)

Som legen sa: hovedproblemet er at alle de "dårlige" vil utkonkurrere de "gode" når man prøver "naturlig" og sannsynlighet for å oppnå graviditet på egenhånd er liten. Ved IVF/ ICSI plukker de ut de bra (inkl med hode).

Lykke til!

Hei,

det er jo veldig oppløftende å høre :)

Kan jeg spørre hvor mange forsøk dere hadde før dere ble gravide?

Skrevet

Kjemisk første fersk, SA påfølgende frys og gravid nå på andre fersk. Dvs akkurat som gjennomsnitt-IVF'er :)

Skrevet

Kjemisk første fersk, SA påfølgende frys og gravid nå på andre fersk. Dvs akkurat som gjennomsnitt-IVF'er :)

Så bra :) Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...