Gå til innhold

4 år- tisser masse på natta og MANGE uhell på dagtid...

Anbefalte innlegg

Jenta vår er smart og alltid vært tidlig ute i utviklingen.

Da ho var 2,5 var bleiene tørre på morran, og da ho var 3 slutta ho med bleia.

Men så for et halvt år siden begynte ho tisse og bæsje på seg i barnehage. Og så hjemme. Det bare ble verre og verre. Tissa mye i senga, og jeg var gravid og gåen og orka ikke styre med å skifte semgetøy hver natt. Så dumme meg tok på ho bleia igjen....

Nå er bleiene skikkelig svære på morran :-(

Det jeg gjør- passe på at ho sitter på do hver time. Og jeg vekker henne 3 ganger på natta og tar henne med på do så ho tisser (da er bleia tørr på morran).

Dette begynte når ho begynte i ny barnehage og da jeg var gravid med nr.2.

Tror nok det er sikkert sammenheng der. Ho fikk lillebror (som er 4 mnd nå) og ho elsker han.

Jeg er bekymret... Er det noen negative opplevelser som gjorde at ho ikke greier å la være å tisse og bæsje på seg?

Ho tømmer seg aldri helt, forresten. det er alltid liten skvett, el bæsjeskvett el "bremsespor"...

Anonymous poster hash: f387f...790

Fortsetter under...

Det høres ut som en sammenheng, men snakk med hs om gode tips. Har hørt om veldig mange som har en bleieperiode etter de får søsken :-). Dere er ikke alene i situasjonen, er bare få som snakker om det

Bare så du er obs på det, det er ikke noe bra å ta de opp på do om natta. Da lærer de seg ikke å våkne selv av at de må på do. Det kan gjøre det verre.

Henger meg ellers på Kenga, og anbefaler deg å snakke litt med helsestasjonen. De kan ha noen godt tips og råd.

Lykke til!

Anonymous poster hash: a1f07...4a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...