Kathrine. Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Korleis velger du kva for reiseoperatør du reiser med? Tilfeldig eller alltid den samme? Sjølv har vi valgt Ving siste åra, etter eg oppdaga happy hour på fredager.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Tilfeldig. Varierer etter hva som passer oss best med tanke på pris, reisemål og flytider. Har reist med både Ving, Apollo, Solia, Amisol og Detur. Kan ikke si jeg merker særlig forskjell. Anonymous poster hash: 1b4cb...d1c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Litt off topic, men jeg velger konsekvent ikke å reise med slike selskaper pga fordommer jeg har mot selskapsreiser (og som jo bare er blitt bekreftet av charterfeber på TV). Kan jeg driste meg til å spørre et tilleggsspørsmål i denne tråden?: Hva er det som gjør at dere velger slik ferie fremfor 'egenkomponert' ferie? Fortell meg om noen fordeler jeg garantert ikke har tenkt på eller vet om. 😊 Og jeg spør av nysgjerrighet, ikke for å være 'frekk' altså. Og beklager at jeg 'kupper' tråden din, HI. Anonymous poster hash: 3c6d4...d39
Øyne som ser!! Skrevet 8. juni 2014 #4 Skrevet 8. juni 2014 Litt off topic, men jeg velger konsekvent ikke å reise med slike selskaper pga fordommer jeg har mot selskapsreiser (og som jo bare er blitt bekreftet av charterfeber på TV). Kan jeg driste meg til å spørre et tilleggsspørsmål i denne tråden?: Hva er det som gjør at dere velger slik ferie fremfor 'egenkomponert' ferie? Fortell meg om noen fordeler jeg garantert ikke har tenkt på eller vet om. 😊 Og jeg spør av nysgjerrighet, ikke for å være 'frekk' altså. Og beklager at jeg 'kupper' tråden din, HI. Anonymous poster hash: 3c6d4...d39 Flyet går helt fram til reisemålet (altså du slipper mellomlanding) det står busser å venter på deg og kjører helt fram til hotellet, Du får alle pengene igjen om flyet ikke går da du er garantert gjennom pakkereiseloven.Skal man reise på harrytur til syden skjønner jeg ikke helt vitsen med å stresse og finne alt selv
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #5 Skrevet 8. juni 2014 Reiser jeg på charter ferie, så er det kun med Star Tour - de er absolutt best Anonymous poster hash: 3c985...baa
Monica Skrevet 8. juni 2014 #6 Skrevet 8. juni 2014 Jeg reiser med de som er billigst, det har blitt star tour, ving og nazar. Jeg ordner reiser selv og drar og, gjerne da jeg vil til et sted ikke fult av skandinavere. Og jeg ser hva som blir billigst. Men charter blir ofte billig, sist så var vi en uke i Mallorca på sunwing resort hotell, og betalte 1000 kr pr. pers. Sier seg selv at jeg ikke klarer å finne det like billig ved å bestille fly og hotell hver for seg.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 Vi reiser med Star Tour, Ving eller Apollo. De er de tryggeste og beste reisesselskapene. Når vi velger en av disse, kommer an på hvor vi skal for alle tre har forskjellige Land og steder å velge imellom. Anonymous poster hash: 6b0fb...0ca
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 Litt off topic, men jeg velger konsekvent ikke å reise med slike selskaper pga fordommer jeg har mot selskapsreiser (og som jo bare er blitt bekreftet av charterfeber på TV). Kan jeg driste meg til å spørre et tilleggsspørsmål i denne tråden?: Hva er det som gjør at dere velger slik ferie fremfor 'egenkomponert' ferie? Fortell meg om noen fordeler jeg garantert ikke har tenkt på eller vet om. Og jeg spør av nysgjerrighet, ikke for å være 'frekk' altså. Og beklager at jeg 'kupper' tråden din, HI. Anonymous poster hash: 3c6d4...d39 Det er trygt og enkelt. Jeg vet ikke en gang hvor jeg skal lete for å kombinere selv, og spesielt mannen er bekymret for rettigheter dersom det viser seg at hotell/leilighet ikke var som lovet/forventet. Med reiseselskap trenger man bare å finne et sted man liker, og så er alt ordet. Man er forsikret, man får direktefly (som regel), man blir guidet til rett buss og kjørt fram til hotellet (noe som er greit om man lander klokken 23 om kvelden med stuptrøtte barn) og man har noen man kan henvende seg til dersom det skulle være noe. På 2 ukers opphold er også All Inclusiv den første uken gull verd for oss som er så stor familie der barna fortsatt er i verste bade-alder (2 voksne og 4 barn). Å planlegge masse shopping, utflukter osv når alt barna vil er å bade, bade og atter bade, blir jo bare stress. Så første uken får vi da badet, slappet av solt oss og kan spise og drikke omtrent alt vi vil for 5000 kr. Det er bare å bestille og vise romnummer, og så kan man få is, kaffe, lunsj, middag, vin, brus osv, så mye man vil! Andre uken, når ungene har badet fra seg litt, er det greit å reise mer ut og oppleve litt. Da er det greit å ha noen å spørre om hvor det er fint å dra. Vi drar aldri på organiserte turer, og har ingen harry-faktor på oppholdet utover at vi liker å bade og sole oss Som bergensere har vi hatt kalde og våte somre i mange år, og da er det soling, bading, is og total hvile som er i fokus. Masse spennende opplevelser, utflukter osv får komme senere. Og til HI: Vi velger etter pris og sted, ikke reiseselskap. Anonymous poster hash: 1d2a8...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå