Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Del Skrevet 7. juni 2014 Jeg hadde ikke trodd st jeg ville klare meg så lenge. Mitt første barn fikk MME fra fødsel. Men nå har jeg altså fullammet i 10 uker. Nå derimot virker ikke barnet fornøyd lenger. Er mer urolig på dagtid. Henger i puppen og blir sint når melka ikke kommer. Har vært slik nå i en uke. Skal jeg bare begynne å gi tillegg, eller fortsette som nå? Barnet virker jo ikke så tilfreds lenger. Barnet har forresten lagt på seg 350 gram på 12 dager. Var til kontrollveiing i går. Tips og råd? :-/ Anonymous poster hash: 4f906...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 8. juni 2014 #2 Del Skrevet 8. juni 2014 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no 350 g på 12 dager, det er jo kjempebra! (200g i uka, omtrent.) Det er ikke uvanlig med en drøy økeperiode rundt 10-12 ukers alder. Den kan vare lenge.. amm så ofte barnet vil, og bytt gjerne side flere ganger i løpet av måltidet. Dette vil kunne øke mengden melk barnet får i seg, og også lettere øke produksjonen. Er det sjekka at tungebåndet ikke er stramt? Noen barn har stramt tungebånd som hindrer dem i å die effektivt, og så lenge melka kommer mer eller mindre av seg selv (de første ukene) går det fint. Når de må jobbe for melka så klarer de ikke dette effektivt nok, så de kan få lite melk, og produksjonen kan gå ned. Det er imidlertid ikke mulig for meg å si om dette gjelder dere. Har barnet 5-8 godt våte bleier pr døgn og jevnlig avføring? Var det noen spesiell grunn til at førstebarnet fikk MME fra fødselen? Jeg spør fordi en del ammeproblemer kan skyldes arvelige ting (feks. stramt tungebånd). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå