Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke meningen å klage på finværet altså, men jeg må si at jeg synes det er tungt! Og enda 5 uker igjen til terminen. Har startet med å kjenne litt hovne fingrer og beina er litt hovne om kvelden hvis jeg har stått og gått mye.

Hvordan går det med dere jenter, som har termin nå i juni og juli? Er det mange som synes det blir for varmt eller går det greit? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144147219-holder-dere-ut-i-varmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går overraskende greit med meg. Har bare vinterbarn og var spent på hvordan varmen skulle påvirke en fødeklar kropp denne gangen. Men det er unektelig litt tyngre enn ellers, blir fort varm og tung i kroppen.

Jeg har også bare vinterbarn fra før :) Når har du termin?

Da vil jeg foreslå litt trening for å få ut vannet av kroppen :-)

Svømming er jo en slager, det trekker ut vannet som en svamp. Styrketrening er også supert, men all bevegelse som virkelig får opp blodpumpa funker fint, ellipse eksempelvis.

Ellers begrense salt så mye som mulig og helle nedpå litt mer rent vann :-)

Går forsåvidt helt greit her, drikker mye en blanding av melon og isbiter som jeg moser i blender, og tar det ellers veldig rolig når det ikke er tid for trening, ting som må fikses og barn som skal legges :-)

Endret av MrsMilla

Jeg har vært varm gjennom hele svangerskapet, til og med i begynnelsen i høst/vinter. Har hørt om noen flere som har vært varmere under graviditeten enn ellers, så jeg regner med at det er normalt... Men slitsomt er det! Sliter en del nå, spesielt de dagene det er klamt i lufta og det ikke hjelper å ha vinduene oppe. Jeg har termin i slutten av juli, så jeg håper på en mild sommer.  :lillesky:

Annonse

Jeg er også veldig varm om dagen. Holder meg inne med kaldt vann, vifte og is :-) går en liten tur hver dag, har bekkenløsning og litt lite jern, så blir veldig fort sliten og er mye trøtt. Slapper av hjemme og sparer krefter til fødselen :-)

Jeg har også 5 uker igjen til termin og syntes varmen er slitsom, hovner opp som ei ku etter å ha vært ute og det å sitte i sola er uaktuelt, det blir rett og slett for varmt. Jeg pleier å være en av de som kan ligge i sola i timesvis og elsker det, men nå er det uutholdelig. Ønsker bare at tiden skal gå og jeg skal få tilbake kroppen min rett og slett.

Anonymous poster hash: fceac...972

Det er jo enda godt vi er flere som synes varmen er slitsom :) Føler meg klagete liksom... Jeg også elsker vanligvis sommeren (dog ikke supervarmt da) og liker å sole meg, men nå orker jeg bare ikke.

Mrs. Milla: jeg skulle jo gjerne ha trent, men formen er ikke der... Får bare trent Yoga og det blir man jo ikke akkurat svett av. Jeg trente før graviditeten, og hadde forhåpninger om at jeg kunne gjøre det i graviditeten, men nei... Først kvalme i flere uker (gikk ned 3 kg), så bare konstant trøtt og starten på bekkenløsning. Ble jo sykmeldt fra uke 21, og måtte bare hvile. Bekkenløsningen har heldigvis blitt bedre, men energien er på bånn og blir sliten av ingenting. Har også lav blodprosent nå på slutten.

Ja, ja. Får bare smøre oss med tålmodighet.

Jeg har termin 12. juli, men han kan gjerne komme om et par uker! :)

Termin 4 juli! Har aldri gått over termin før, heller litt før, så jeg er skummelt innstilt på å få et sent juni barn :)

Godt vi snart er ferdige da. Jeg har termin 12. juli og jeg håper han kommer som jeg skrev over om et par uker jeg da ;) Jeg har ikke noe "fasitsvar" på hvordan det blir med denne tredje, da førstemann kom 11 dager før termin og andremann kom 6 dager etter termin...

Vi får se hvem som føder først av oss juli damer :)

Spennende å følge med på alle kommende julimødre her :)

Og varmen, ja, den er et kapittel for seg selv.... :sol: I morgen meldes grått og regn her i sør, og jeg er i grunnen like fornøyd med det nå ;) Sitter her og er supervarm! Puh!

Har et vinterbarn og et sommerbarn fra før, så vet godt hvordan det er å "holde" ut sommeren, men det går på et vis. Jeg er gla, for min del, at jeg bor nær sjøen og kan få "luftet" og dukket meg litt kjapt om jeg ønsker det....men joda, hett er ordet. Og slitsomt. Blir fort småamper når det er så varmt, jeg.....

Å fy søren, i dag er det 26 grader i skyggen. Helt ulidelig spør du meg! Skulle ønske jeg hadde basseng i hagen akkurat nå...

Ooohh, det var da helt vanvittig, hvor i Norge bor du egentlig? ;)

Anyway, basseng er ikke dumt - vi kommer nå til å skaffe oss et sånn et som hele familien kan oppi, bare for at jeg også trenger nedkjøling rett og slett. De trenger ikke være så dyre heller. Se bare her:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=43192844&searchclickthrough=true&searchQuery=basseng Dette satser vi på hvertfall.... :)

Annonse

Bor i Østfold. I natt er det meldt 20 grader og tordenvær så i morgen letner det heldigvis på denne varmen :)

Jeg elsker jo å bade og å være på stranden, men nå er det liksom ikke så aktuelt ;)

Jeg får spyle meg ned med hageslange. Man skal vel kanskje ikke bade etter uke 37 likevel så...

Jeg holder ikke ut! Ni dager til termin, og jeg får ikke sove om nettene. Vondt å ligge, og den hersens varmen gjør meg klam og ekkel. Jeg tilbringer tiden om dagene foran viften, da terassekroken vi har laget oss er alt for lun. Typisk meg å gå høygravid i den varmeste våren på 114 år;-)

Godt vi har hverandre vi kan syte og klage til, vi er i samme båt! 9 dager til termin er heldigvis ikke lenge til da, men føler med deg! Jeg har 32, blæææ. Føles som en evighet! Sover dårlig gjør jeg også, oppe mellom 2-4 ganger om natten pga dobesøk eller våkner av at jeg ligger vondt. Eller baby som har bestemt seg for å holde meg våken. Og i tillegg varmen.

Må si jeg ikke akkurat gleder meg til barseltiden heller hvis sommeren blir like varm fremover, men da har vi iallfall ikke den store magen å drasse på. Da får vi to store jur vi kanskje må drasse på i stedet! ;)

Haha, husker da vi fikk andremann i juni 2009 - da slo varmen inn for fullt akkurat den dagen han kom, og jeg satt inne med melkespreng og svette... Skal ikke være lett;-) skal nesten ikke klage over finværet, men noen regnværsdager innimellom hadde ikke vært å forakte;-) håper hun bestemmer seg for å komme ut snart!

Regnvær hadde vi nok av i vinter og tidlig vår egentlig, men gradene kan godt synke et par hakk og så komme et regnskyll et par ganger i uken :):regn:

Jeg har ikke fått til amming jeg da, med de to første. Og i tillegg vinterbarn, så jeg må si jeg ikke gleder meg til melkespreng nå på sommeren. Men håper jeg får til amming denne gangen, og å slippe brystbetennelser, brystvorter som blør osv...

Denne gangen tar jeg med brystvortekrem. Ante ikke at det fantes engang før jeg leste et innlegg her tidligere. Så hvis den hjelper så kanskje...

Er så glad i dette forumet, det hjelper å vite at vi er flere som har det litt på samme måten! :):skravle:

Får satse på en sval og fin sommer, og at ammingen går bra for oss alle. Når vi likevel skal være hjemme hele sommeren, er det jo for all del bra med fint vær - er litt lettere å ta med storebrødrene ut på ting. Men 25 grader som det er i dag, er i det meste laget syns jeg😊 lykke til i innspurten!

De dagene jeg ikke jobber, sitter jeg stort sett under parasollen på verandaen i en behagelig stol med beina opp-prøver å drikke mye og gå noen små turer. I kveld tok jeg et kveldsbad i sjøen og det var utrolig deilig, følte jeg ble godt avkjølt, så det anbefales for de med vann i nærheten. Har ikke termin før om 7 uker og håper sommeren blir som nå, men ikke varmere;)

Er på overtid og synes det er fryktelig varmt... Drikker endel vann men hjelper ikke så veldig mye på hoven pølsefingre.. Og jo mer jeg beveger meg jo mer hoven blir jeg... Litt sukker blir det altså så kunne vært flinkere der men noe må jeg kunne kose meg med;)

Er på overtid og synes det er fryktelig varmt... Drikker endel vann men hjelper ikke så veldig mye på hoven pølsefingre.. Og jo mer jeg beveger meg jo mer hoven blir jeg... Litt sukker blir det altså så kunne vært flinkere der men noe må jeg kunne kose meg med;)

Føler med deg, men snart skjer det vet du!! :) Heier på deg! 

Vann er jo bra, pøs på! Og sukker er tross alt "bedre" enn salt nå...det binder jo enda mer vann. Fått vann i fingre jeg også :( liker det ikke. Men det verste er ansiktet - det er blitt bredere og jeg liker ikke utseendet mitt akkuart nå, men heldigvis går det tilbake etter fødsel...puh...

Vi får bare holde ut - nyt sukkeret, hold deg i skyggen og ta det med ro :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...