Gå til innhold

Bake potet i ovnen. Hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt slike ferdige på butikken. Knyttnevestore ca. Hvor lenge må de være i ovnen? Skal spise de i kveld så tenker jeg må ha de i en stund? Mener å huske det tar lengre tid en forventet?

Med eller uten folie?

Anonymous poster hash: b6955...afc

Fortsetter under...

Skrevet

Står en time på 200 grader. Jeg pleier ha de inne en time på 200 så skrur jeg ned til 75 og lar de stå en time eller to til. Synes de er best etter flere timer i ovnen.

Men er de ikke for store burde en time holde.

Anonymous poster hash: ae780...d76

Skrevet

Disse er ca 300 g pr potet, så relativt store. Men skal det gjøres noe med de før de skal i ovnen? Eller er det bare å sette dem inn? Også usikker om jeg skal ha folien på eller ikke. Noen steder står det på, og andre uten så blir litt usikker

Anonymous poster hash: b6955...afc

Skrevet

Vasker de. Kutter en x i de. Har på havsalt og smør. Pakkes inn i folie. Som jeg sa. Om de står to-tre timer ekstra på svak varme gjør ikke det noen ting. De blir bare ekstra gode. Skal vi ha grillfest feks baker jeg de i to timer før de ligger på toppen i grillen en times tid til før gjestene kommer. De må bare ikke utsettes for intens varme da blir de brent.

Anonymous poster hash: ae780...d76

Skrevet

Vi kutter et kryss (X) på potetene ca halvveis inn i poteten. Har på masse salt, og pakkes inn i folie. Lar de stå på litt under 200 grader i ca to timer. Da blir de nyyydelige :)

Anonymous poster hash: fa85d...db7
Skrevet

Du kan bare sette de inn som de er, i folien. Jeg pleier å regne ca 1,5 t på ca 200gr.

Anonymous poster hash: b6669...858

Annonse

Skrevet

Syns de blir bedre uten folie jeg :)

Skrevet

Smører de i olje, salt og pepper, uten folie. 150 grader i ca to timer. Da blir det sprøtt skall og myk potetkjerne

Skrevet

Pleier å forhåndskoke poteten litt, før jeg hiver det i ovnen;)

Blir kortere steketid da.

Anonymous poster hash: 3f9f2...b18

Skrevet

En og en halv time på 200 grader. Ikke la dem stå i flere timer, de blir helt uspiselige. Folie eller ei velger du selv.

Anonymous poster hash: 3398b...1f2

Skrevet

Tar av folie stikker mange gaffelhull i de lar de steke til litt over 100 grader. Tar somregel litt over 1 time på 180-200 grader

Anonymous poster hash: 99dca...40d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...