Gå til innhold

Når kom kvalmen hos dere? Og når forsvant den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg er kvalm sånn av og til flere ganger for dagen, men jeg er i jobb. Jeg tror graden av kvalme kan være forskjellig, og du kjenner selv hvor hardt det rammer deg. ;)

Kom i uke 4/5 og kan ikke si når den forsvinner ennå. ;)

Første svangerskap ble jeg kvalm i uke 7 etter en egg og bacon frokost og det gav seg over natta i uke 14. Nå har jeg vært uggen siden uke 5, men ikke oppkast kvalm, bare uggen.. Er 14 + 5 uker nå og er ikke uggen lengre, bare uhyre kresen på mat! :)

Annonse

I uke 6 var jeg vanlig kvalm og fungerte, uke 7 lå jeg bare og spøy, i uke 8 fikk jeg i meg litt mat og holdt på den så lenge jeg lå heeelt rolig. Nå er jeg i uke 9 og fortsatt kvalm, men spiser mer og mer og jobber med å få kroppen i gang igjen. Satser på at jeg er klar for jobb neste uke :)

Endret av Miramir

Kom i uke 6 og varte til uke 12 uten akupunktur, måtte være hjemme fra jobb noen dager. Med akupunktur forsvant den i uke 6 igjen, og jeg kunne jobbe:) Dette har jeg testet ut ved flere svangerskap. De som ikke prøver dette, vil være kvalme tenker jeg...;)

• 2 uker senere...

Jeg ble veldig uggen i uke 5, slik jeg fant ut jg var gravid. Også ble det bare sterkere og sterkere og i uke 8 har jg kasta opp annenhver dag og brekkninger hele tiden. Klarer ikke jobbe, har fått fri heldigvis og er supertrøtt hele tiden. orker heller ingen husarbeid, men må hente å levere datteren min på barnehage og stelle og lage mat til hun.. Er forsatt super trøtt og kvalm er i uke 9 + 5.

Håper kvalmen gir seg snart. Men det er visst forskjellig fra person til person og fra svangerskap til svangerskap. Er mere dårlig nå enn sist.

Kvalmen denne gangen kom vel rundt uke 6 tror jeg, eller litt tidligere. Frem til uke 25 var den intens,der jeg ble sykehusinnlagt en gang pga væskemangel. Etter uke 25 er jeg fremdeles kvalm, men klarer være til om du skjønner hva jeg mener. Jeg er nå i uke 35, og våkner fremdeles kvalm, lukter gjør meg kvalm og er kvalm stort sett hele dagen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...