Elsker livet Skrevet 7. juni 2014 #51 Skrevet 7. juni 2014 Har ikke hatt behov siden jeg var single og student. Den gangen levde jeg stort sett på dem. Bodde hjemme, og de ønsket ikke at jeg skulle jobbe bortsett fra i sommerferien. Ikke skulle jeg bruke av studielånet heller. Men jeg lånte ikke av dem, jeg fikk.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #52 Skrevet 7. juni 2014 Nei aldri, vi klarer oss absolutt selv. Men vi fikk spandert ferie to år på rad pga at de har hjulpet broren min så mye og at vi aldri ber om noe.. Anonymous poster hash: 90eed...45f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #53 Skrevet 7. juni 2014 Lånt penger som i får ikke betalt regningene - ikke enda. Og tror vel heller ikke at det blir heller. Selv om vi er i en ganske kjip situasjon nå økonomisk sett. Men det er utrolig hvor mye man får gjort før det går sånn at vi må låne penger av andre enn banken. Kall det stolthet eller å være på sin høye hest. Vi liker å forsørge oss selv Men at vi innimellom får ting av foreldrene våre -ja, det gjør vi. Men ikke fordi vi har bedt om eller ønsket det, fordi de har lyst og mulighet. Og kommer det til det punktet at vi må ta opp lån hos foreldrene våre, da må jeg i såfall være uten jobb ganske mange mnd til, så vil det nok ikke være noe problem å få lånt Anonymous poster hash: b41dc...6d7
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #54 Skrevet 7. juni 2014 Lånt penger som i får ikke betalt regningene - ikke enda. Og tror vel heller ikke at det blir heller. Selv om vi er i en ganske kjip situasjon nå økonomisk sett. Men det er utrolig hvor mye man får gjort før det går sånn at vi må låne penger av andre enn banken. Kall det stolthet eller å være på sin høye hest. Vi liker å forsørge oss selv Men at vi innimellom får ting av foreldrene våre -ja, det gjør vi. Men ikke fordi vi har bedt om eller ønsket det, fordi de har lyst og mulighet. Og kommer det til det punktet at vi må ta opp lån hos foreldrene våre, da må jeg i såfall være uten jobb ganske mange mnd til, så vil det nok ikke være noe problem å få lånt Anonymous poster hash: b41dc...6d7 Mamma er forresten veldig der at hun liker å gi oss litt penger til ferien, eller noe annet hun ser/tror vi trenger utenom jul og bursdag fordi jeg har yngre søsken som har bodd lenger hjemme og bestandig 'klart seg dårligere' som i ikke hatt jobb siden de var 12 slik som jeg. Og siden vi aldri ber om hjelp ellers så syns hun det er koselig å gi litt ekstra innimellom Anonymous poster hash: b41dc...6d7
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #55 Skrevet 7. juni 2014 Vi mottar litt små pengegaver av mine foreldre, da spesielt min far som sikkert har dårlig samvittighet for at han ikke alltid er "tilstede" i livet vårt. Må også noen ganger be om å få låne av de, det er ingen problemer så lenge vi betaler tilbake. Synes vi er heldige som har foreldre som kan og vil hjelpe oss når det er nødvendig, og dette gir vi også uttrykk for å sette pris på. Ser ikke på det som noe nederlag, vi hjelper foreldrene våre på andre måter og gir de glede av å være sammen mye med barnebarn feks. Foreldrene mine husker godt selv hvordan det var å være i etableringsfasen med tidvis trang økonomi. Anonymous poster hash: 1d658...df7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå