Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #1 Skrevet 7. juni 2014 Her må jeg bite i det sure eplet og gjøre det for andre gang denne mnd.. Anonymous poster hash: e8a4c...aca
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #2 Skrevet 7. juni 2014 Nei, men hender de stikker til oss litt ekstra innimellom Anonymous poster hash: 09577...483
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #3 Skrevet 7. juni 2014 Ja... Dessverre. Etter han begynte i pappaperm har det bare vært tull med pengene! (Jeg fikk ikke penger på 1,5 mnd, fikk 2000kr å leve på i 14 dager osv)0, masse tull med husleie ) Anonymous poster hash: 34f46...d0a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #4 Skrevet 7. juni 2014 Nei. Vi er da voksen og klarer oss selv. Tror ikke jeg har fått noen penger av mine foreldre siden før jeg fylte 18. Anonymous poster hash: cfbb9...871
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #5 Skrevet 7. juni 2014 Nei, men mamma spør ofte meg om å få "låne" penger Anonymous poster hash: ce0f8...a27
☆☆☆ Skrevet 7. juni 2014 #6 Skrevet 7. juni 2014 Nei, ikkje etter at eg fekk meg ekstrajobb då eg var tenåring.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #7 Skrevet 7. juni 2014 Nei. Vi er da voksen og klarer oss selv. Tror ikke jeg har fått noen penger av mine foreldre siden før jeg fylte 18. Anonymous poster hash: cfbb9...871 Kom deg ned fra din høye hest og prøv og forstå at uforutsette utgifter kan dukke opp, man kan bli arbeidsledig osv. Ufint svar! Det er mange år siden jeg har spurt om å få låne penger, men da vi fikk 20 000 i baksmell for noen år siden tilbød pappa seg å låne oss pengene. Vi betalte de tilbake i løpet av 4 mndr da. Anonymous poster hash: d34b8...a2c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #8 Skrevet 7. juni 2014 Nei. Vi er da voksen og klarer oss selv.Tror ikke jeg har fått noen penger av mine foreldre siden før jeg fylte 18.Anonymous poster hash: cfbb9...871 Kom deg ned fra din høye hest og prøv og forstå at uforutsette utgifter kan dukke opp, man kan bli arbeidsledig osv. Ufint svar! Det er mange år siden jeg har spurt om å få låne penger, men da vi fikk 20 000 i baksmell for noen år siden tilbød pappa seg å låne oss pengene. Vi betalte de tilbake i løpet av 4 mndr da. Anonymous poster hash: d34b8...a2c Well said Anonymous poster hash: 34f46...d0a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #9 Skrevet 7. juni 2014 Nei vi er voksne med egne unger så da klarer vi oss selv. Anonymous poster hash: e1643...f31
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #10 Skrevet 7. juni 2014 Nei vi er voksne med egne unger så da klarer vi oss selv. Anonymous poster hash: e1643...f31 Men kommaregelen klarte du ikke? Anonymous poster hash: 34f46...d0a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #11 Skrevet 7. juni 2014 Så jeg sitter på en høy hest pga jeg klarer meg selv og ikke har behov for å låne penger av mine foreldre? Da velger jeg heller å sitte her oppe, gidder ikke å late som noe annet. Her har vi tjent våre egne penger siden vi var ungdommer, og spart har vi også gjort. Så hvis det dukker opp noe, så har jo penger til å betale det selv. Er så typisk her inne å se ned på de som klarer seg selv, er lykkelig eller slanke/trente. Skjønner ikke hva som foregår i hodene til enkelte. Anonymous poster hash: cfbb9...871
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #12 Skrevet 7. juni 2014 Nei vi er voksne med egne unger så da klarer vi oss selv. Anonymous poster hash: e1643...f31 Men kommaregelen klarte du ikke? Anonymous poster hash: 34f46...d0a Nei. Jeg har lese og skrivevansker, men den skulle jeg nok sett. Prøver så godt jeg kan. Jobber med det hver dag. Det er like vel ingen hinder for at jeg er voksen og tjener egne penger Anonymous poster hash: e1643...f31
Modesty Blaise. Skrevet 7. juni 2014 #13 Skrevet 7. juni 2014 Nei, det kunne ikke falt meg inn. Jeg hadde sett på det som et kjempe nederlag å spørre foreldrene mine om penger.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #14 Skrevet 7. juni 2014 Aldri. Har ikke hatt behov for eller fått tilbud om en kr av mine foreldre siden jeg flyttet hjemmefra sa jeg var 18. Ser faktisk ned på folk som kaller seg voksen og setter barn til verden, og fremdeles er avhengig av foreldrene sine. Mulig enkelte syns jeg også sitter på en høy hest. Eller kanskje dere bare føler dere truffet? Anonymous poster hash: c7191...d1c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #15 Skrevet 7. juni 2014 Jeg er 40 og og det har skjedd en gang.. Da jeg var rundt 21 år, student og mistet en plombe måtte jeg låne penger til tannlegeregningen frem til feriepengene mine kom. Lånte 1000 kr av mannen til mamma som han fikk tilbake da jeg fikk feriepenger. Jeg har klart meg selv økonomisk siden jeg var 14-15 år, ikke fått penger av foreldrene mine i det hele tatt. Måtte jobbe i nabolaget som barnevakt, hundepasser o.l. frem til jeg var gammel nok til å få meg en skikkelig jobb ved siden av skolen. Fordelen er jo at jeg er veldig selvstendig økonomisk, har alltid alt på stell, har alltid en buffer i tilfelle noe skulle skje, har aldri tatt opp mer gjeld enn jeg kan betjene selv om jeg skulle bli arbeidsledig osv. Jeg er ekstremt redd for å havne i slike økonomiske ufør som foreldrene mine var i (jeg opplevde alt fra at strømmen ble stengt til at huset ble solgt på tvangsauksjon da jeg var barn). Men jeg må innrømme at jeg mange ganger har misunt de som fikk lommepenger hjemme, de som fikk ny kjøpe til juleballet siste året på ungdomsskolen, de som får stikket til seg litt ekstra av foreldrene sine av og til... Jeg kan godt sitte på "min høye hest" og si at jeg selvfølgelig klarer meg selv, jeg er jo voksen. Men må innrømme at jeg skulle ønske jeg også hadde foreldre som kunne skjemme meg bort litt av og til, men jeg er ikke godt vant der dessverre, hverken når det kommer til oppmerksomhet, interesse for meg og mine barn, eller økonomisk... Anonymous poster hash: 36cc3...548
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #16 Skrevet 7. juni 2014 Så jeg sitter på en høy hest pga jeg klarer meg selv og ikke har behov for å låne penger av mine foreldre? Da velger jeg heller å sitte her oppe, gidder ikke å late som noe annet. Her har vi tjent våre egne penger siden vi var ungdommer, og spart har vi også gjort. Så hvis det dukker opp noe, så har jo penger til å betale det selv. Er så typisk her inne å se ned på de som klarer seg selv, er lykkelig eller slanke/trente. Skjønner ikke hva som foregår i hodene til enkelte. Anonymous poster hash: cfbb9...871 Nei, du sitter på en høy hest fordi du ikke evner å se nyanser. Jeg har heller ikke behov for å låne penger av mine foreldre, men jeg kan skjønne at andre kan ha behov for det noen ganger uten at man trenger å være ressurssvak av den grunn. Anonymous poster hash: d34b8...a2c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #17 Skrevet 7. juni 2014 Det har vi gjort en gang, og det er litt flaut.... Ellers bruker vi å få mat, og det er jo koselig, men også litt flaut. Svigermor sier sønnen hennes har "mat til gode" ettersom han flyttet ut som 17-åring, mens de tre andre har bodd hjemme til de var rundt 26 år (uten å betale for mat osv), hehe ;-) Vi er 22 og 21 år. Anonymous poster hash: 6983f...45b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #18 Skrevet 7. juni 2014 bor ikke i norge men vi ble truffet av den økonomiske krisen ganske hardt så familie har hjulpet oss komme over en knipe eller to. Heldigvis så begynner det å bli bedre og vi kan få betalt tilbake det vi har fått i hjelp. Jeg har også jobbet siden jeg var 13 og ikke fått penger eller hjelp på mange mange år før vi faktisk måtte krype til korset for litt hjelp. Dette er hjelp som skal betales tilbake da. Anonymous poster hash: 4803b...c3a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #19 Skrevet 7. juni 2014 Så jeg sitter på en høy hest pga jeg klarer meg selv og ikke har behov for å låne penger av mine foreldre? Da velger jeg heller å sitte her oppe, gidder ikke å late som noe annet. Her har vi tjent våre egne penger siden vi var ungdommer, og spart har vi også gjort. Så hvis det dukker opp noe, så har jo penger til å betale det selv. Er så typisk her inne å se ned på de som klarer seg selv, er lykkelig eller slanke/trente. Skjønner ikke hva som foregår i hodene til enkelte. Anonymous poster hash: cfbb9...871 Nei, du sitter på en høy hest fordi du ikke evner å se nyanser. Jeg har heller ikke behov for å låne penger av mine foreldre, men jeg kan skjønne at andre kan ha behov for det noen ganger uten at man trenger å være ressurssvak av den grunn. Anonymous poster hash: d34b8...a2c Hvor har jeg nevnt alt dette du nevner? Hun stiller ett spørsmål, og jeg svarer på det spørsmålet . Er det og forbudt nå da? Anonymous poster hash: cfbb9...871
Gjest Skrevet 7. juni 2014 #20 Skrevet 7. juni 2014 JA det har jeg! Og innrømmer det glatt. Er absolutt ikke noe nederlag og låne penger av foreldrene sine. Dette blei lånt i forbindelse med at jeg trengte depositum til et hus da jeg ble alenemor! Nå er moren min og jeg ganske så close, så vi låner hverandre penger når vi er ute på shopping etc. Jeg har en tendens til å være distre og glemme kortet hjemme
Turtelduen Skrevet 7. juni 2014 #21 Skrevet 7. juni 2014 Nei, aldri. Men her har det vært motsatt. At vi har blitt spurt om lån, av flere. Og "Snille" mannen låner bort... Ikke alltid vi har fått igjen heller...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #22 Skrevet 7. juni 2014 Aldri. Kunne ikke falt meg inn. Men nå tjener jeg omtrent det beggeine foreldre gjør til sammen, så det ville vært rimelig merkelig om jeg hadde behov for det Anonymous poster hash: 110fa...7d5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #23 Skrevet 7. juni 2014 Jeg FÅR penger av foreldrene mine hvis jeg trenger det. Har ikke trengt det siden jeg var student da. Tjener godt og har god økonomisk styring. Likevel hender det ganske ofte at pappa spør om jeg vil ha penger til ett eller annet - bilreparasjon, utstyr til barna.. Sier alltid at jeg ikke trenger, men får likevel elsker å være litt "pappas lille jente", og ser absolutt ingenting galt i å ta imot penger så lenge jeg i prinsippet hadde klart meg selv. Måper over foreldre som låner penger AV barna sine?! Anonymous poster hash: 58f8f...50d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #24 Skrevet 7. juni 2014 Da jeg var 25 opplevde jeg en gang å ikke klare strregningen. Da fikk jeg penger av mamma til å betale. Nå er jeg 45 år og har heldigvis klart meg de siste 20 årene. Har vært gjennom arbeidsløshet og syk uten rettigheter som selvstendig arbeidstaker. Har nå fast jobb, hus, barn, mann, bil og hytte og klarer heldigvis utgiftene, men er ekstra heldig da jeg vet mamma hadde sagt ja til å gi/låne meg penger om jeg noen gang skulle komme i en ekstrem krisesituasjon Anonymous poster hash: e4714...56e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #25 Skrevet 7. juni 2014 Mye før, nå skjer det aldri lengre. Anonymous poster hash: 79c2f...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå