kmama Skrevet 6. juni 2014 #1 Del Skrevet 6. juni 2014 Gutten vår på 10 mnd. har hatt løs mage i over en måned. Ikke diare/vannaktig, men helt løs, smurt over hele bleien og gjerne litt på bodyen også. Han har avføring 1-2 ganger per dag, som oftest like etter at han har drukket melk. Etter at vi innførte grøt for noen måneder siden, hadde han en stund ganske fast avføring. Vi har lurt på om han har melkeintoleranse (fordi han har våknet mange ganger per natt og tidligere også syntes å ha mye luft i magen), så for vel en måned siden gjorde vi et forsøk med melkefri diett i et par uker, og samtidig reduserte vi antall grøtmåltider til ett. Det var da avføringen endret seg, og selv om vi gikk tilbake til vanlig MME for tre uker siden (siden nettene ikke ble bedre med melkefri diett), er magen stadig løs. Jeg vet at skifte av MME kan få magen til å reagere litt, men så lenge? Nå får han grøt + frukt + MME til frokost; brødmåltid + banan eller annen frukt til lunsj; ulike hjemmelagde middager eller midddagsglass; brødmåltid eller grove vafler o.l. + MME til kvelds. Han har hatt en helt normal vektutvikling, og er de siste ukene begynt å sove litt bedre, i hvert fall noen netter. Jeg er bekymret for hvorfor han stadig har så løs mage, skal ikke avføringen liksom være ganske fast når barna spiser vanlig mat (med mindre man spiser mye svisker e.l., og det er ikke tilfelle - tvert i mot kan jeg gi ham en hel banan uten at magen blir mindre løs)? Andre som har opplevd at barna har løs mage over så lang tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #2 Del Skrevet 6. juni 2014 Jepp, her hadde vår gutt på nå 10 mnd løs avføring i ca 2 mnd. Var sikkert 5-6 skikkelige dritt bleier ila dagen, helst med lekkasje til tøy. Så vaskemaskinen gikk i ett! Hadde samtidig nedsatt matlyst ville helst bare ha mm., fikk i han litt grøt x 2. Gikk heller ikke opp i vekt. Men nå er det plutselig borte. Vet ikke hva det var jeg. Testet neg. På cøliaki. Anonymous poster hash: 6b5aa...6fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 9. juni 2014 #3 Del Skrevet 9. juni 2014 Kan det være litt tenner? Min kan gå i lengre tid med tannbæsjtendenser. Det er jo også endel utvikling da. Det er jo også individelle forskjeller, ungen til ei bekjent må spise masse svisker/aprikos etc for at ikke maten skal bli betong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 10. juni 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 10. juni 2014 Takk for svar til dere begge! Ja, tennene kommer jevnt og trutt, seks så langt, så det kan ikke utelukkes at det er tannbæsj. Synes bare det er litt rart at det er konstant og så lenge. Nå er det faktisk noen dager han ikke har avføring (ikke mer enn en dag uten), men absolutt ikke treg mage, neste dag kommer det en eksplosjon... Men dette er absolutt å foretrekke fremfor stenhard mage, ja - det har nemlig eldstejenta vår, og det er en stadig kamp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 10. juni 2014 #5 Del Skrevet 10. juni 2014 Cøliaki oppdages ihvertfall vanligvis etter dårlig vektoppgang. Så lenge den er normal og ikke ungen har ubehag, hadde jeg oversett det litt. Ingen av mine har fått automatisk hardere bæsj av fast føde ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå