Gå til innhold

Da kommer jeg gråtende inn her...

Anbefalte innlegg

Gjest *HappyGoLucky*

Etter over et års prøving og håping gikk alt i tusen biter i dag når svaret på mannens sædprøve kom, null levende sædceller og sæddonor var antageligvis eneste sjangsene vår...

Vi ble helt knuste begge to, jeg har for det meste bare grini siden Tlf samtalen med gyn. Og sambo stakkar prøver alt for å trøste meg... Lei meg for at vi ikke får oppleve positiv test før langt inn i fremtiden, lei meg for at sambo kanskje ikke får være biologisk far til barnet og for at min kjære snille mann nå kanskje føler at dette er hans feil....

Noen som har vært gjennom det samme? Finnes det muligheter for å gjøre noe med så dårlig sædkvalitet eller er det virkelig kun sæddonor som er alternativet vårt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144147058-da-kommer-jeg-gr%C3%A5tende-inn-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja:)

Vi ble henvist til ivf pga få eller ingen levende celler hos mannen .

Kort fortalt fant vi ut at han har glutenalllergi for en stund tilbake og la derfor om kostholdet :)

Idag leverte han en prøve av krutt :))

Det finnes hjelp for dette . Oppsøk en spesialist . Vet det er en i Oslo som jobber med akkurat dette:)

Gjest *HappyGoLucky*

Ja:)

Vi ble henvist til ivf pga få eller ingen levende celler hos mannen .

Kort fortalt fant vi ut at han har glutenalllergi for en stund tilbake og la derfor om kostholdet :)

Idag leverte han en prøve av krutt :))

Det finnes hjelp for dette . Oppsøk en spesialist . Vet det er en i Oslo som jobber med akkurat dette:)

Oi spennende å se om det har gjort noen forskjell på prøven da, det er i såfall oppløftende å høre at det finnes måter å gjøre noe med det om man finner grunnen til det :)

Har lest litt på nett og ser mange snakker om en dr purvis eller noe i Oslo ja, kanskje det er en mulighet å ta kontakt der og se om han finner en grunn til at det er null levende sædceller....

Jeg forstår frustrasjonen din. Jeg vil også anbefale deg at mannen får bestilt seg time hos dr Ken purvis i Oslo. Ken er ekspert på denne type problemer, å har lang erfaring. Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men noen ganger kan man ikke finne levende sædceller i en vanlig prøve. Da kan man benytte seg av en teknikk som kalles tesa/pesa, at de henter ut levende sædceller via bitestikelen eller testikelen. Les om dette i linken under står litt om det på den klinikken vi tilhører. Mange par som har fått samme beskjed som dere, som allikevel har kunnet blitt biologisk far til barnet med denne teknikken:-)

http://www.klinikkhausken.no/?page_id=66

Annonse

Oi sååå bra! Det ga jo virkelig håp!

Hvor lenge er det siden forrige test da? Og var det utredning pga sædprøven som gjorde at dere fant ut at han hadde glutenallergi eller var det noe dere undersøkte på egenhånd?

Forrige prøve ble tatt i mars under forsøk .

Vi fant ut av glutenalllergien på egenhånd uavhengig av dette :)

Vi skulle egentlig ha icsi i dag pga dette men fordi prøven var så god slapp vi det :)

Vi var i samme situasjon som dere for snart to år siden. Her prøvde mannen så mangt, bla biopsi, uten hell. Jeg er nå 17+5 med vårt donor-nurk og vi gleder oss stort.

Det var en sorgprosess vi måtte gjennom, og jeg skal ikke lyve og si det var en dans på roser, men vi kom oss gjennom det, og i dag tenker hverken han eller jeg på at barnet ikke er hans biologisk.

Vil råde dere til å være åpne om donorbruken, da slipper man såre kommentarer som at barnet likner på mor, her var det ikke mye av pappa, osv osv, av teite og tankeløse kommentarer folk kommer med.

Lykke til, dette går bra, selv med donor :-)

Ja og forresten, vi fikk svar på sædprøven i februar 2011, også fulgte en periode ned tester og inngrep på han. Så ble prosessen utsatt litt fordi jeg høsten 2011 måtte ha en lapraskopi. Så var vi på samtale på riksen i desember, første forsøk februar 2013. Selv om vi så måtte ha tre forsøk, så ble det barn i forholdsvis nær fremtid på oss også :-)

Hei!

Vi er i samme situasjon som dere. Ingen sædceller hos mannen. Vi skal nå på første samtale på Riksen på tirsdag og er svært spent på hva veien videre blir for oss. Just in case har jeg og sambo blitt enige om at han leverer en ny sædprøve samme dag, det er jo lov å håpe på et annet resultat. Da vi fikk beskjed om at han ikke hadde en eneste sædcelle så gikk det utrolig nok greit. Tror kanskje ikke at det helt har sunket inn, selvom det snart er 6 mnd siden.

Send meg gjerne PM hvis du føler for å snakke litt :-)

Gjest *HappyGoLucky*

Vi var i samme situasjon som dere for snart to år siden. Her prøvde mannen så mangt, bla biopsi, uten hell. Jeg er nå 17+5 med vårt donor-nurk og vi gleder oss stort.

Det var en sorgprosess vi måtte gjennom, og jeg skal ikke lyve og si det var en dans på roser, men vi kom oss gjennom det, og i dag tenker hverken han eller jeg på at barnet ikke er hans biologisk.

Vil råde dere til å være åpne om donorbruken, da slipper man såre kommentarer som at barnet likner på mor, her var det ikke mye av pappa, osv osv, av teite og tankeløse kommentarer folk kommer med.

Lykke til, dette går bra, selv med donor :-)

Takk :) og gratulerer så mye med lille i magen <3

Annonse

Gjest *HappyGoLucky*

Hei!

Vi er i samme situasjon som dere. Ingen sædceller hos mannen. Vi skal nå på første samtale på Riksen på tirsdag og er svært spent på hva veien videre blir for oss. Just in case har jeg og sambo blitt enige om at han leverer en ny sædprøve samme dag, det er jo lov å håpe på et annet resultat. Da vi fikk beskjed om at han ikke hadde en eneste sædcelle så gikk det utrolig nok greit. Tror kanskje ikke at det helt har sunket inn, selvom det snart er 6 mnd siden.

Send meg gjerne PM hvis du føler for å snakke litt :-)

Sendt PM :)

Hei. Vi har vært i samme situasjon som dere. Fikk beskjed om ingen-til veldig få levende sædceller hos mannen min. Mens vi ventet på å starte med ICSI, for å pøve å få et biologisk barn. La vi om kostholdet, og sank skuldrene siden hjelpen var i sikte, i tilleg sluttet sambo med snus.

Pluttselig etter 6 år med prøving, knusende resultater og skuffelse med mens hver mnd, satt lille frø på plass :)

Han er nå en herlig gutt på 6 mnd, som lyser av mirakel.

Tenker for fortsatt at kostholdsendringen her i huset, og at vi var avslappet gjorde stor suksess.

Ønsker dere masse lykke til, og håper virkelig at deres lille mirakelfrø er på vei. Sender mange varme klemmer til dere begge.

Gjest *HappyGoLucky*

Hei. Vi har vært i samme situasjon som dere. Fikk beskjed om ingen-til veldig få levende sædceller hos mannen min. Mens vi ventet på å starte med ICSI, for å pøve å få et biologisk barn. La vi om kostholdet, og sank skuldrene siden hjelpen var i sikte, i tilleg sluttet sambo med snus.

Pluttselig etter 6 år med prøving, knusende resultater og skuffelse med mens hver mnd, satt lille frø på plass :)

Han er nå en herlig gutt på 6 mnd, som lyser av mirakel.

Tenker for fortsatt at kostholdsendringen her i huset, og at vi var avslappet gjorde stor suksess.

Ønsker dere masse lykke til, og håper virkelig at deres lille mirakelfrø er på vei. Sender mange varme klemmer til dere begge.

Tusen tusen takk, mirakelhistorier gjør godt for håpet akkurat nå :)

Hvis han er litt overvektig kan det hjelpe at han går ned i vekt, trener, spiser sunt, slutter å røyke og drikke... Har vært snakk om at man skal begynne med vektkrav og slikt til mannfolka og, fordi man ser det har betydning for sædkvaliteten :)

Anonymous poster hash: 837f5...caf

Mener ikke å være negativ, men vær forsiktig med å få opp håpet. For mange menn vil det ikke hjelpe uansett ha de gjør, sterile er de uansett. Pass derfor på å ikke mase om kosthold og vekt og sunne saker, det kan være veldig sårt om det ikke hjelper.

Min mann ga veldig utrykk for å ikke føle seg mann nok, og han feilet sin biologiske oppgave. Vær derfor litt forsiktig med håpet, det kan gjøre nedturen enda større etterpå igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...