Gå til innhold

Noen som har vært på kontroll av morkakens plassering i uke 32?

Anbefalte innlegg

Jeg skal på kontroll neste uke. Det jeg lurer på, er om de kun ser etter om morkakens har flyttet seg bort fra livmormunnen eller om det blir et Glimt av babyen også? Det er mulig mamma skal kjøre meg til kontroll, så jeg tenkte å invitere henne med inn hvis det er mulig med et Glimt av babyen også. Og at ultralyden kun er utvendig så klart.

Noen som vet? Det er jo sikkert litt forskjellig fra jordmor til jordmor også, men greit å høre med andre som har vært til kontroll.

Fortsetter under...

Hos meg sjekket de at morkaken hadde flyttet seg, i tillegg til at de så på og målte babyen for å se at babyen vokser som hun/han skal og at alt er bra bra :-) Mye kortere tid enn ordinær ultralyd, men dere vil absolutt få se på babyen også :-) Lykke til!

Ser etter at alt er andre er iorden også. Min morkake hadde flyttet seg litt men babyen lå i seteleie så jeg måtte på enda en UL i uke 36, og det var jeg glad for  fordi barnet hadde også itt vekstavik i uke 32 , -7, men hadde vokst det inn igjen nå, bare -1,68 nå, 2600gr i uke 36 og lå nå med hodet ned :) Vaginal fødsel på meg da morkake hadde flyttet seg fra mormunn. Lykke til!

Annonse

Pga at barnet begynner å bli stort så kan det hende at de må inn vaginalt også i tillegg til utvendig UL for å se morkakens sin plassering. Det måtte de på meg.

Da må hun gå ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...