Gå til innhold

Pavlovakake. MÅ man bruke eddik og maizena?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å prøve å lage den kaka

Anonymous poster hash: 80eb8...cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor droppe det?

Anonymous poster hash: ae409...348
Skrevet

Jeg stivpisker kun eggehvite og sukker slik at du kan snu bollen opp ned uten at det renner ut. Blir knallbra:)

Skrevet

Dersom du vil ha den litt seige marengsbunnen som pavlovaen skal ha, dropper du ikke eddik og maizena. Men den blir sikkert bra uten også, bare med en litt annen konsistens.

Anonymous poster hash: 9a942...48c

Skrevet

Hvor mange eggehviter og hvor mye sukker? :-)

Skrevet

Utem så blir det vel bare marengs? Ikke pavlova?

Skrevet

Jeg bruker 6 eggehvitter og 3 dl sukker. (1.5 ts maizena og 1.5 ts eddik)

Skrevet

4 eggehviter og 200gram sukker. Stekes på 150 grader i 1 time. Møtes utover ett stort stekebrett. Bruker i boks fløte og en boks vaniljekrem oppå og så bær.. Om du vil bruke eggeplommene til fyll istede har jeg oppskrift på det og. Da blir fyllet tykt og gult og godt med bær på det også😊

Skrevet

Takk for svar. Hvilken eddik er bedt for en som ikke takler lukten og smaken av vanig eddik?

Skrevet

4 eggeplommer. 1 ts vaniljesukker, 1 dl fløte og 1 dl sukker. Has i kasserolle og varmes sakte til det blir tykt. Så ta kasserollen av og ha i 100g smør. Ha på bær tilslutt. Det fyllet er også godt😊

Skrevet

Hvitvinseddik ser jeg mange bruker.. Ikke prøvd den selv😊. Lykke til med bakingen😊

Skrevet

Bruker bare egg og sukker her og, min blir alltid seig :-)

Skrevet

Bringebæreddik, hvitvinseddik eller eplecidereddik, men det hverken smaker eller lukter eddik av kaken altså. Det er bare bittelitt som skal i, for å få den seige kjernen.

Lager du uten eddik og maizena blir det marengs (samme som pikekyss, helt sprø) og ikke pavlova..

Anonymous poster hash: cc177...b60

Skrevet

Man kan bytte eddik med sitronsaft:)

Anonymous poster hash: 1c6c3...e2f

Skrevet

På Tine.no er det mange gode tips om pavlova.

Jeg mener at hverken eddik eller maizennamel var nødvendig, men gå inn og les så finner du det ut :)

Lykke til, den er jo knallgod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...