Gå til innhold

Ubehag øverst i magen- er vi alle i den båten?

Anbefalte innlegg

35+5 på vei i dag og har de siste par dagene hatt en del ubehag øverst i magen.. Dette kommer nok av at det begynner å bli trangt der inne og at livmoren er på ca sitt høyeste nå? Det er som et trykk/press, ikke konstant men ofte tilstedet....innimellom vondt, ellers ubehagelig.

Har dere andre det sånn også? Hvordan kjennes det ut hos dere?

Fortsetter under...

Ville sjekka blodtrykk og protein med tanke på svangerskapsforgiftning. Et av symptomene er smerter øverst i magen. Anonymous poster hash: 01c58...ad2

Sjekket urin og BT hos legen tidligere i uken, og det var helt fint. Vil man ikke ha konstant ubehag ved sv.forgiftning? Eller sykdomsfølelse?

Jeg har også hatt vondt/ øm oppunder ribbein høyre side særlig og litt øm og sår rundt navle, noen ganger bak i ryggen. Går over hvis jeg slapper av og legger meg ned. Har hatt det innimellom de siste ukene. Er nå 36+2. Var også hos lege for det for noen uker siden. Hun mente noe av det kunne være muskulært da alt strekker seg og fordi det gikk over når jeg slappet av.

Annonse

Ligger våken på grunn av dette akkurat nå, mens samboeren sover dypt og godt :P Det er ikke direkte vondt, men det er veldig ubehagelig, et slags press der inne og ting får ikke den plassen de trenger, kjennes det som... Det går spesielt utover magen og lungene, jeg vet ikke om jeg er sulten eller må kaste opp, men det er ubehagelig.

Jeg er i uke 30 og kan trygt skrive under på ubehag både øverst i magen og i ryggen. Akkurat vært på kontroll, og både blodtrykk og urin var fint, så det er ikke sv.skapsforgiftning :) Baby ligger med rumpa ned fortsatt, men jeg kjenner at hodet og armer stadig gnikkes opp under ribbeina og gir ubehag. I tillegg utløses det gjerne når jeg har sittet/stått lenge. God unnskyldning til å ta seg en liten cowboystrekk i løpet av dagen  :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...