Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #1 Skrevet 6. juni 2014 Jeg blir alenemor, og har regnet meg fram til sånn ca hva jeg vil ha å rutte med per mnd. Os: 13000 Dobbel barnetrygd: 970 + 970 Bidrag: 2-3000 Lønn fra jobb: 4000 Stipend/LÅN: ca 8000 i tillegg kommer bostøtte og stønad til barnetilsyn. Kan dette stemme sånn ca? Anonymous poster hash: 22f95...f47
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #2 Skrevet 6. juni 2014 Vi hadde sammen mindre i inntekt og vi fikk ikke bostøtte pga for høy inntekt... Anonymous poster hash: e9444...869
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #3 Skrevet 6. juni 2014 Det kan veldig godt stemme. Jeg husker at de som var alenemødre hadde veldig god råd de årene de fikk overgangsstønad, men så ble den jo temmelig dårlig etterpå. I tillegg kan du kanskje søke om bostøtte. Det er absolutt ikke en diskusjon jeg mener å ta nå, men husker at jeg synes det var litt urettferdig da vi studerte og fikk barn at dersom min studentmann hadde gått fra meg, så ville jeg fått mer penger enn det vi fikk til sammen når vi bodde sammen. All honør til alenemødre!, men det er ikke nødvendig å straffe de som holder sammen heller. Anonymous poster hash: f256e...b0e
Clara Oswin Oswald Skrevet 6. juni 2014 #4 Skrevet 6. juni 2014 Får du seriøst bostøtte når du studerer? For over alt jeg leser så har man ingen rett som student og få bostøtte noe jeg synes er hårreisende... Eller er det bare studenter med barn som får denne ekstra rettigheten? Er ikke det dårlig gjort i forhold til alle andre studenter som sliter hardt med økonomien når de studerer????
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #5 Skrevet 6. juni 2014 Oij. Hvis det stemmer har du mer utbetalt i mnd enn det min mann har, med årslønn på 470.000.... Anonymous poster hash: f5c36...3f1
ma(G)ma med to små :) Skrevet 6. juni 2014 #6 Skrevet 6. juni 2014 Jeg blir alenemor, og har regnet meg fram til sånn ca hva jeg vil ha å rutte med per mnd. Os: 13000Dobbel barnetrygd: 970 + 970Bidrag: 2-3000Lønn fra jobb: 4000Stipend/LÅN: ca 8000 i tillegg kommer bostøtte og stønad til barnetilsyn. Kan dette stemme sånn ca? Anonymous poster hash: 22f95...f47 Det vil vel variere fra kommune til kommune hvorvidt du har krav på bostøtte eller ikke. Noen kommuner regner stipend/lån som inntekt, og da tjener du for godt til å få bostøtte. Man har god økonomi når man er alene og studerer med små barn, men det er viktig å huske på at store deler av pengene er lån, som man må betale tilbake senere. Hvis du jobber og tjener litt ved siden av, vil jeg anbefale deg å ta opp litt mindre i studielån, for det kommer en dag hvor du er ferdigutdannet og har bare en grunnlønn og skal betale ned på lånet, og å være alene med et barn på kun en inntekt er vanskelig nok, om man da ikke skal ha masse studielån i tillegg. Lykke til med studiene!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #7 Skrevet 6. juni 2014 Trodde man fikk bostøtte fra Husbanken jeg, OG at man ikke var berettiget til dette om man har rett på støtte fra Lånekassen? Anonymous poster hash: ed743...e96
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #8 Skrevet 6. juni 2014 Jeg får ikke støtte fra bostøtta (nå har jeg ikke barn) og får lån og stipend fra lånekassa. Sitter igjen med 2200kr som skal dekke mnds kort og en tlf regning i mnd pluss mat for en hel mnd,så sitter vel i underkant av 1600 kr til mat i mnd etter at husleia er betalt.. Synes det er dårlig om de med barn skal få rett til Bostøtte når de har så mange andre økonomiske støtter som foreldre. Anonymous poster hash: acb93...38f
Todii Skrevet 6. juni 2014 #9 Skrevet 6. juni 2014 Jeg får full os, dobbel barnetrygd, stønad til barnetilsyn, bostøtte og lån/stipend fra lånekassen. Pluss bidrag fra far. Så det kan godt stemme det. Jeg jobber ikke, så vet ikke om du er over grensa for bostøtte og lån/stipend. Lykke til med studiene
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #10 Skrevet 6. juni 2014 Jeg har full os på rundt 11000, stønad til barnetilsyn, barnebidrag på 700,-, barnetrygd og lån + stipend. Fikk ikke bostøtte. Anonymous poster hash: 15823...5e2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Får du seriøst bostøtte når du studerer? For over alt jeg leser så har man ingen rett som student og få bostøtte noe jeg synes er hårreisende... Eller er det bare studenter med barn som får denne ekstra rettigheten? Er ikke det dårlig gjort i forhold til alle andre studenter som sliter hardt med økonomien når de studerer???? Studenter med barn kan få bostøtte. Ikke noe urettferdig i det vel? Er student selv, med barn og får ikke bostøtte. Sånn er livet... Til HI, fra 1.4.14 regnes os som inntekt og da vi du tjene for mye til å kunne få "full" omgjøring av lån til stipend. Anonymous poster hash: 53c1d...a2d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Vi fikk bostøtte en stund mens mannen og jeg studerte. Anonymous poster hash: f041a...0c5
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #13 Skrevet 6. juni 2014 OMG.. Jeg skjønner at jeg har gjort ting i helt feil rekkefølge... Anonymous poster hash: f5429...fc4
Clara Oswin Oswald Skrevet 6. juni 2014 #14 Skrevet 6. juni 2014 Jeg synes det er urettferdig når de studentene som også sliter ikke kan få lik rett på bostøtte med eller uten barn.. De med barn har også ofte flere former for stønader. Men akkurat Bostøtte mener jeg skal være likt for alle som sitter med dårlig råd med eller uten barn.. Og med de summene som har kommet her med alenemødre så sitter de med mer penger i kassa en de som ikke har barn. Ja man har barn og de koster men når man sitter med så lite som man gjør som en student så burde ha krav på Bostøtte også selv om man ikke har barn.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #15 Skrevet 6. juni 2014 Jeg synes det er urettferdig når de studentene som også sliter ikke kan få lik rett på bostøtte med eller uten barn.. De med barn har også ofte flere former for stønader. Men akkurat Bostøtte mener jeg skal være likt for alle som sitter med dårlig råd med eller uten barn.. Og med de summene som har kommet her med alenemødre så sitter de med mer penger i kassa en de som ikke har barn. Ja man har barn og de koster men når man sitter med så lite som man gjør som en student så burde ha krav på Bostøtte også selv om man ikke har barn. Bostøtte ER likt. Man må ikke ha barn for å få bostøtte. Det regnes kun ut fra inntekt, hvor mange som bor i husstanden og hva som er husleien kontra gjengs husleie i kommunen du bor i Anonymous poster hash: 15823...5e2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #16 Skrevet 6. juni 2014 Jeg er student og alenemor til tre. Bostøtte: 2900 Stipend/lån: 7500 OS: 13500 BT: 3800 Vil merke det godt når jeg ikke får lån/stipend i sommer, da. Anonymous poster hash: ad08e...2b0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #17 Skrevet 6. juni 2014 Jeg fikk ikke så høyt stipend da jeg hadde os. Jeg fikk kun 1000 kr pr måbed ellers måtte os reduseres. Anonymous poster hash: 7092b...ce6
Clara Oswin Oswald Skrevet 6. juni 2014 #18 Skrevet 6. juni 2014 (endret) Ikke når man er student. Som student så har man ikke rett på bostøtte så lenge man ikke har barn. Og det er dette jeg finner urettferdig.... Jeg hadde bostøtte helt til jeg startet på høgskolen. Aldri hatt så dårlig råd i hele mitt liv... Og jeg synes jeg hadde det dårlig når jeg gikk på aap og fikk bostøtte. Sitter nå med 2200 kr etter at husleia er betalt. Får i lån og stipend 7080 kr i mnd.. Og har busskort i mnd og en telefon regning som må betales. Så har ikke et øre nesten når det er betalt... http://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/ Helt ærlig så finner jeg dette hårreisende og urettferdig. Ikke alle klarer og få tak i deltids jobb uansett hvor mange søknader de sender ut..... Men jeg skal fader meg søke på nytt så får man se da. Garantert avslag. Kanskje jeg skal oppføre bikkjene som barn.... Endret 6. juni 2014 av Prikkedyret
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #19 Skrevet 6. juni 2014 Ikke når man er student. Som student så har man ikke rett på bostøtte så lenge man ikke har barn. Og det er dette jeg finner urettferdig.... Jeg hadde bostøtte helt til jeg startet på høgskolen. Aldri hatt så dårlig råd i hele mitt liv... Og jeg synes jeg hadde det dårlig når jeg gikk på aap og fikk bostøtte. Sitter nå med 2200 kr etter at husleia er betalt. Får i lån og stipend 7080 kr i mnd.. Og har busskort i mnd og en telefon regning som må betales. Så har ikke et øre nesten når det er betalt... http://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/ Helt ærlig så finner jeg dette hårreisende og urettferdig. Ikke alle klarer og få tak i deltids jobb uansett hvor mange søknader de sender ut..... Men jeg skal fader meg søke på nytt så får man se da. Garantert avslag. Kanskje jeg skal oppføre bikkjene som barn.... Du får gjøre det Anonymous poster hash: 15823...5e2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #20 Skrevet 6. juni 2014 Ikke når man er student. Som student så har man ikke rett på bostøtte så lenge man ikke har barn. Og det er dette jeg finner urettferdig.... Jeg hadde bostøtte helt til jeg startet på høgskolen. Aldri hatt så dårlig råd i hele mitt liv... Og jeg synes jeg hadde det dårlig når jeg gikk på aap og fikk bostøtte. Sitter nå med 2200 kr etter at husleia er betalt. Får i lån og stipend 7080 kr i mnd.. Og har busskort i mnd og en telefon regning som må betales. Så har ikke et øre nesten når det er betalt... http://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/ Helt ærlig så finner jeg dette hårreisende og urettferdig. Ikke alle klarer og få tak i deltids jobb uansett hvor mange søknader de sender ut..... Men jeg skal fader meg søke på nytt så får man se da. Garantert avslag. Kanskje jeg skal oppføre bikkjene som barn.... Det kan bli vrient å få dem folkergistrert og få personnummer til dem, og uten det, så hjelper det ikke å ha dem på søknaden. Staten sponser allerede studenter gjennom stipend. Derfor har man ikke krav på bostøtte samtidig. Når studenter med barn allikevel kan få, så er det for å bidra til at barnet har en grei bolig å vokse opp i. Om man som student, og aleneforelder tjener for mye, kan man få et avslag på grunn av for høy inntekt. Anonymous poster hash: 17584...4f2
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #21 Skrevet 6. juni 2014 tror enkelte går fra faren,kun får og få penger, tjener jo sykt fett på det. stakkars barn Anonymous poster hash: e3303...7fa
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #22 Skrevet 6. juni 2014 Husk at noe blir omgjort til lån også da:) så alt blir jo ikke inntekt! Men får man lån og stipend i juli? Det står så på mine utbetalinger! Hmm Anonymous poster hash: 07052...b3b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #23 Skrevet 6. juni 2014 Husk at noe blir omgjort til lån også da:) så alt blir jo ikke inntekt! Men får man lån og stipend i juli? Det står så på mine utbetalinger! Hmm Anonymous poster hash: 07052...b3b Feil, alt er lån, men noe blir omgjort til stipend dersom man består eksamen Anonymous poster hash: ea5ee...330
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #24 Skrevet 6. juni 2014 Ikke når man er student. Som student så har man ikke rett på bostøtte så lenge man ikke har barn. Og det er dette jeg finner urettferdig.... Jeg hadde bostøtte helt til jeg startet på høgskolen. Aldri hatt så dårlig råd i hele mitt liv... Og jeg synes jeg hadde det dårlig når jeg gikk på aap og fikk bostøtte. Sitter nå med 2200 kr etter at husleia er betalt. Får i lån og stipend 7080 kr i mnd.. Og har busskort i mnd og en telefon regning som må betales. Så har ikke et øre nesten når det er betalt... http://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/ Helt ærlig så finner jeg dette hårreisende og urettferdig. Ikke alle klarer og få tak i deltids jobb uansett hvor mange søknader de sender ut..... Men jeg skal fader meg søke på nytt så får man se da. Garantert avslag. Kanskje jeg skal oppføre bikkjene som barn.... Har du ikke råd til å studere, så får du jobbe da vet du! Anonymous poster hash: ea5ee...330
Clara Oswin Oswald Skrevet 6. juni 2014 #25 Skrevet 6. juni 2014 Hadde det vært så enkelt så hadde jeg jobbet de siste 10 åra men får ikke jobb uten utdanning. Og dessverre så er det slik det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå