Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Han sier det aldri kommer til å skje...:-( vi er sammen på 10. året og har en liten gutt samen... jeg er dum å tenker at han ikke elsker meg nok siden han ikke vil... han er bare imot bryllup.. mener det er bortkastet og at rettighetene våre er så og si det samme når vi er reg. Samboere. Jeg er så lei meg i kveld :-( Anonymous poster hash: 358eb...487
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Hvis han elsker deg så syns jeg det er dårlig gjort av han Bryllup trenger ikke være dyrt Anonymous poster hash: 170dd...052
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Han har rett mht jussen, hvis dere også har satt opp testamente. Men går det an å si at det ville bety mye for deg, fordi det er en symboltung handling?
Dorrimor ♂♂ Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Tror mange menn bare ikk vil gift seg, har flere venninner som sliter md det samme. Dett er flotte menn som jeg er helt sikker på elsker sine samboere, men de liker ikke tanken på bryllup og stæsj. Kanskje du burde hørt om dy er selve bryllupet eller det å være gift som er problemet? Hvis det er førstenevnte går det jo an å dra til utlandet og gifte seg, bare dere to? Taxi bryllup i las Vegas, lite bryllup kun md forlovede etc etc. Hvis det er tanken om å være gift som er problemet bør der finne ut hva dette handler om? Tror han at det øker sannsynligheten for brudd? Forsvinner mystikken? Vil han være "friere" ved et brudd? Når du har funnet svarene på dette er det kanskje enklere å forholde seg til? Personlig har jeg aldri drømt om et stort bryllup, men ville bare være gift for praktiske årsaker, så vi reiste utenlands og giftet oss bare vi to. Spennende og romantisk, uten mye styr (sov om svigermor ikke var helt fornøyd..)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Han sier det aldri kommer til å skje...:-( vi er sammen på 10. året og har en liten gutt samen... jeg er dum å tenker at han ikke elsker meg nok siden han ikke vil... han er bare imot bryllup.. mener det er bortkastet og at rettighetene våre er så og si det samme når vi er reg. Samboere. Jeg er så lei meg i kveld :-( Anonymous poster hash: 358eb...487 Herregud som jeg føler med deg! Jeg er også sammen med min samboer på tiende året. Han har alltid sagt at han skal ikke gifte seg og har alltid blitt tydelig irritert når noen har spurt om når vi skal det. Det er så hjerteskjærende når man selv går med ett ønske om å få oppleve det og ikke minst ha den ekstra bekreftelsen i hverdagen :/ Men plutselig her en morgen klokken 06:00 så tok han tak i meg, snudde meg rundt og spurte om jeg ville gifte meg med han Jeg var i sjokk. Mennå er kirken bestilt. 08.08.2015 skal det store skje. Og tro meg kjære du- er det håp for meg så er det håp for alle. Tror rett og slett bare disse mennene våre trenger tid til å bli voksen. Vet ikke om det har hatt noe å si men for en god stund siden hadde jeg en slik kveld som du har i dag. Jeg innså at jeg nærmet meg 30 og sjansen min for å få oppleve det mens jeg enda var forholdsvis ung og pen holdt på å renne ut. Jeg endte opp med å gråte litt. Sa jeg synes det var trist å ikke skulle få oppleve at pappa fulgte meg ned kirkegulvet osv. Han sa ingenting, men kanskje det var det som sank inn? Han har også sagt i ettertid nå at det er sikkert godt for barna å vite at mor og far er gift ikke bare kjærester når de blir større og skjønner forskjellen på det. Klem til deg! Han elsker deg nok, bare trenger å vokse. De er tregere enn oss vet du Anonymous poster hash: 18374...bce
Gjest Moonstruck Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Her er det motsatt... jeg kan ikke fordra tanken på å gifte meg. Ser ikke poenget, selv om jeg elsker mannen min himmelhøyt! Ønsker ingen dag med meg/oss i fokus. Kan selvfølgelig dra til Vegas eller tilbringe noen minutter hos byfogden, men ser virkelig ikke poenget. Tror forøvrig ikke det er den type bryllup de som vil bli gift uansett vil ha...?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #7 Skrevet 6. juni 2014 Her er det motsatt... jeg kan ikke fordra tanken på å gifte meg. Ser ikke poenget, selv om jeg elsker mannen min himmelhøyt! Ønsker ingen dag med meg/oss i fokus. Kan selvfølgelig dra til Vegas eller tilbringe noen minutter hos byfogden, men ser virkelig ikke poenget. Tror forøvrig ikke det er den type bryllup de som vil bli gift uansett vil ha...? Jo, jeg vil være gift, men vil ikke ha ett stort bryllup. Annie oppi her som nå skal gifte seg. Vi skal på ingen måte ha noe ordentlig bryllup. Vi skal ha vwnnefest i lavvo. Anonymous poster hash: 18374...bce
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #9 Skrevet 6. juni 2014 Samme situasjon her.. det er veldig kjipt. særlig når han ikke er interessert i å sette opp kontrskt og testamente heller.. her er vi sammen på tolvte året og har to barn. jeg drømte om kirkebryllup for mange år siden, nå tar jeg gjerne en tur til byfogden i lunsjen bare for å få ting på plass.. kunne tenke meg å gifte meg i København, bare oss to. det er liksom vår by, men får ikke respons på det en gang. og i utgangspunktet var det oppmerksomheten han ikke vil ha, byr veldig ubekvem med mye oppmerksomhet. nå vet jeg ikke, tror det går på at han ikke vil bruke penger og sikkert meg... Anonymous poster hash: 6c1ff...45c
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. juni 2014 #10 Skrevet 6. juni 2014 Jeg vil ikke gifte meg, skal ikke garantere at vi aldri gjør det, men det har ingenting med min kjærlighet å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #11 Skrevet 6. juni 2014 Hvis man er sammen med noen i 10 år, som fra starten har sagt at de ikke vil gifte seg, så forstår jeg ikke hvorfor dere presser dem? Da har de sagt fra starten hvor de står. Dere valgte å bli der! Anonymous poster hash: c06cb...e11
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #12 Skrevet 6. juni 2014 Jeg hadde hatt store problemer med en mann som ikke elsket meg nok til å kunne si det foran en dommer og skrive under et papir. For å sikre meg og barna bedre i tilfelle dødsfall og så videre. En annen ting er svært mange menn er redd forpliktelser ved ekteskap, men å få unger i hytt og vær med forskjellige damer er av en eller annen grunn ikke skummelt. Anonymous poster hash: 0b455...6c4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2014 #13 Skrevet 6. juni 2014 Jeg føler bare at jeg ikke er god nok for han... han sier det ikke handler om det.. men det er slik jeg føler... tenk at pappa aldri skal få følge meg opp kirkegulvet... aldri holde en tale til oss (som jeg vet han gleder seg til). Foreldrene mine spør.. kollegaer spør... jeg føler at det er noe som mangler i livet mitt... særlig nå som vi har barn også. Hi Anonymous poster hash: 358eb...487
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 6. juni 2014 #14 Skrevet 6. juni 2014 Folk er forskjellige, men personlig skjønner jeg virkelig ikke hvorfor noen nekter å gifte seg når de likevel har samme forpliktelser med tanke på barn, parforhold og felles gjeld. Den er uforståelig for meg, for den store forskjellen blir det jo ikke med et giftemål?? Hvorfor være så forbanna steil, når den du elsker har så lyst til å gjøre det litt mer formelt?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #15 Skrevet 7. juni 2014 Jeg føler bare at jeg ikke er god nok for han... han sier det ikke handler om det.. men det er slik jeg føler... tenk at pappa aldri skal få følge meg opp kirkegulvet... aldri holde en tale til oss (som jeg vet han gleder seg til). Foreldrene mine spør.. kollegaer spør... jeg føler at det er noe som mangler i livet mitt... særlig nå som vi har barn også. Hi Anonymous poster hash: 358eb...487 Jeg føle med deg. Det er utrolig ubehagelig :/ Anonymous poster hash: 18374...bce
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #16 Skrevet 7. juni 2014 Noen mannfolk tror det er så mye mer å gjøre enn det faktisk er.. Noen mannfolk takler ikke det hovedfokuset på brud og brudgom.. Noen mannfolk tror det koster flesk og rumpe å betale for bryllupet.. Det er så mange grunner, men om det er viktig for deg å stå brud en dag så må du fortelle han det og fortelle han hvorfor. Her er samboer veldig klar for å gifte seg med meg, så har heldigvis ikke det problemet :-p Anonymous poster hash: 2035d...c27
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #17 Skrevet 7. juni 2014 Jeg skjønner dere begge, på et vis. Drømte om fancy kirkebryllup før, men mannen ville ikke gifte seg, skjønte ikke poenget. Når vi ventet på mini leste vi oss opp på jussen samboer vs gift, vi skulle ordne forsikringer i huet og ræva, og så det var smartere å gifte seg. To mnd etterpå giftet vi oss alene på tinghuset, gikk ut og spiste middag på kvelden. En helt fantastisk dag, superromantisk og kos! Er nå så glad for at vi gjorde det sånn, vi ler i smug når vi er i andres bryllup, over alt dill og dall og stress og mas. Ingen som vet om det, for vi tenkte kanskje å ha fancy bryllup senere, men det utgår med høye kneløft! Spør om det er bryllupet som er problemet, eller det å være gift. Er det sistnevnte ville jeg i hvertfall dratt han med meg til advokat og fått alle papirer i orden (noe som er mer pes enn å gifte seg) Anonymous poster hash: 79a9c...6a7
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #18 Skrevet 7. juni 2014 Han sier det aldri kommer til å skje...:-( vi er sammen på 10. året og har en liten gutt samen... jeg er dum å tenker at han ikke elsker meg nok siden han ikke vil... han er bare imot bryllup.. mener det er bortkastet og at rettighetene våre er så og si det samme når vi er reg. Samboere. Jeg er så lei meg i kveld :-(Anonymous poster hash: 358eb...487 Stakkars du må slå opp. Verden går under. Kva skjer når du gifter deg ? Anonymous poster hash: 70c14...9d4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #19 Skrevet 7. juni 2014 Samme situasjon her.. det er veldig kjipt. særlig når han ikke er interessert i å sette opp kontrskt og testamente heller.. her er vi sammen på tolvte året og har to barn. jeg drømte om kirkebryllup for mange år siden, nå tar jeg gjerne en tur til byfogden i lunsjen bare for å få ting på plass.. kunne tenke meg å gifte meg i København, bare oss to. det er liksom vår by, men får ikke respons på det en gang. og i utgangspunktet var det oppmerksomheten han ikke vil ha, byr veldig ubekvem med mye oppmerksomhet. nå vet jeg ikke, tror det går på at han ikke vil bruke penger og sikkert meg... Anonymous poster hash: 6c1ff...45c Ærlig talt - hvis dere har to barn sammen og har vært samboere i tolv år, da skriver man gjensidig testamente og samboerkontrakt. Noe annet er uforsvarlig!!! Samboerkontrakt og testamente er minste minimum! Anonymous poster hash: afebf...e1a
yogajente Skrevet 7. juni 2014 #20 Skrevet 7. juni 2014 Kan man registrere seg som samboer? Hvor da? Lag i det minste gjensidig testamente, hvis ikke blir det ekstra kjipt den dagen en av dere dør...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2014 #21 Skrevet 7. juni 2014 vi er samboere på 12 året, eier hus, har to barn. vi skal ikke gifte oss. jeg har ikke lyst. spuller ingen rolle. Anonymous poster hash: 67782...f3a
Havhesten Skrevet 7. juni 2014 #22 Skrevet 7. juni 2014 Kjære deg, føler med deg. Kan du forelå at dere tar en romantisk tur til Paris eller Roma og gifter dere på ambassaden? Legg planer for barnefri og ta en romantisk tur bare dere 2. Forklar at det betyr mye for deg, men at han kan slippe alt styret med bryllup, å være i fokus, danse brudevals osv. Et kompromiss?
overlord Skrevet 7. juni 2014 #23 Skrevet 7. juni 2014 Det er nå engang slik at man ikke kan tvinge andre til å gifte seg. Vil han ikke må du akseptere og respektere det dersom du vil leve sammen med han.
Jezebel Skrevet 7. juni 2014 #24 Skrevet 7. juni 2014 Jeg klarer ikke la være å tenke at menn som ikke vil gifte seg ønsker å ha bakdøra på gløtt. Min mann synes ekteskapet var tull men jeg overbeviste han med at det var enklere juridisk sett og at det var veldig viktig for meg. Da var han egentlig ikke så vanskelig og overtale likevel. Hvis han hadde nektet hadde jeg nok vurdert å gå ifra han. Men som står så steilt på at de ikke skal gifte seg til tross for alle de juridiske fordelene samt at de kan glede den de liksom skal elske, de hadde jeg ikke stolt på. Og de som forsvarer mennene med at de kanskje tror det er dyrt osv...det er almennt kjent at man kan stikke innom byfogden i vanlige klær med to venner og få det hele overstått på en time, så den kjøper jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå