Gå til innhold

Voksen seng fra jysk ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Senger er så dyrt. Vi skulle hatt ny, men....ja de penga...er til bekymring for fattig og for rik osv.... blæææh.............

Er rammemadrasser fra jysk ok senger?

Ville dere valgt en seng, sånn vanlig seng og kjøpt madrasser å hatt oppi, eller sånn rammemadrasser?

Hva er best sånn renholdsmessig?

Min mann har midd/husstøv allergi.

På forhånd takk for svar...

Anonymous poster hash: 9c03e...5d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter for harde livet...........

Anonymous poster hash: 9c03e...5d9
Skrevet

Jeg ville heller gått for en rammemadrass fra IKEA.

jysk har veldig dårlig rykte på kvalitet.

har ligget i seng derfra, den var veldig myk.

Anonymous poster hash: d08d8...56a

Skrevet

Smaken er som baken. Sønnen min har den dyreste modellen fra IKEA. Jeg synes den senga er dårlig. Mens i gjestehuset har vi en kontinental fra Jysk. Den skryter alle gjestene våre av.

Selv har vi en kontinental fra Skeidar og en "tempur"lignende overmadrass fra Jysk.

Jeg har ikke erfaring med middallergi, men det er mye stoff og seng i kontinentalmadrasser, så det er kanskje best med en enkel madrass med en god overmadrass og hvor man kan vaske og støvsuge godt under og mellom lagene.

Skrevet

Jeg har rammemadrass fra jysk. Utrolig god seng :)

Anonymous poster hash: 66e95...f3b
Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med min fra jysk.

Anonymous poster hash: 7b207...8dc

Skrevet

Våres kostet 7000,- på Bohus, den er jeg kjempe fornøyd med! 180*200, kontinentalmadrass. Det er ikke så langt unna det man må betale for en samme seng fra Jysk. De har utrolig mye dårlig kvalitet der syns jeg, hadde f.eks en sofa som ble helt ubrukelig etter bare ett par mnd... De har mye bra "småtterier", men dyre store ting hadde jeg ALDRI kjøpt på Jysk, dessverre... :(

Anonymous poster hash: 3983d...e5b
Skrevet

Jysk er ledende på senger. Prisene er lavere enn de norske kjedene fordi de er internasjonal og fabrikkene leverer samme senger til alle butikker. Jo flere senger man kjøper jo lavere pris. Fabrikken sengene kommer fra er ledende leverandør i Europa, Asia og Russland. Så du skal ikke se bort i fra at flere enn Jysk i Norge får senger fra samme leverandør.

Om du sammenligner innholdet i en Gold seng fra Jysk kontra andre kjeder vil du se at priser er uslåelig, men innholdet det samme. På mindre kjeder som bohus og skeidar kan du velge farge på trekk osv. noe som fordyrer prosessen enda mer.

Tips: Gå for pocket fjærer, de er små og er løse. Det vil gi go avlastning til rygg. Alle pluss senger hos Jysk har pocket. Går du opp til Gold seng vil du også få en meget god overmadrass.

Mange av sengene har 1 fast side og 1 medium side om du går for kontinentalseng.

Prøv f.eks Gold C20 eller C40.

Jysk er også eneleverandør av HØIE senger. Høie er et norsk annerkjent merke.

En kan finner dårlig kvalitet blant møblene enda dessverre. Men på senger og alt til soverommet er Jysk ledende. 

Så har det jo litt å si hvor mye penger man legger i varene også. Du kan ikke forvente å sove godt i 10 år i en kontinentalseng til 2500,- som er beregnet til ungdom/gjesteseng-bruk ;)

Anonymous poster hash: 0a941...a37
Skrevet

Jeg har den billigste kontinentalsenga til Jysk, kjøpte den for 3000 kr. 150x200. Den er på tilbud innimellom til 2500. Jeg elsker senga mi, den er kanskje bittelitt for myk, men det liker jeg. Har kjøpt en dyrere overmadrass (1000kr) til å ha oppå med memory-skum. 

Har brukt senga i fire år nå, den har vært gjennom mange ommøbleringer og bytte av rom og er like fin. men som sagt litt mykere på midten spesielt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...