Gå til innhold

Toåringen havnet under vann. Leste at tørrdrukning kan skje opp til 24 timer etter bading

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og at det ikke skal mer til enn at det svelges litt vann. Er nervøs nå og kommer ikke til å slappe av før de 24 timene er gått :( Hvor ofte burde jeg sjekke han i natt?

Anonymous poster hash: dfd03...6c0

Skrevet

Hva mener du med havnet under vann da? Hvor lenge osv.?

Anonymous poster hash: 6995a...629
Skrevet

Hvor lenge var han under?

Er det sekunder så senk skuldrene.

Anonymous poster hash: aaa3e...f0f

Skrevet

Jeg skriver her som jeg har gjort før, og får sikkert kjeft for det igjen..., men om du snakker om at ungen kløna litt i badekaret, så kan du slappe helt av. Foreløpig så har det ikke blitt registrert ett eneste tilfelle av tørrdrukning etter bad i badekar, så sjansene for at dette skjer barnet ditt er sånn omtrent 0. Det skal litt mer til, altså...

Anonymous poster hash: efe1d...390
Skrevet

Er selv livredd dette etter jeg så noe om det på operah en gang. Det er om de trekker pusten under vann. Og det er nok lite sannsynlig han har gjort. Føler med deg,har selv sittet sånn bare etter svømmehallbesøk

Anonymous poster hash: e29f3...d86

Skrevet

Dette har jeg faktisk ikke hørt om, jeg er glad jeg ikke viste om det sist uke heller da hun plutselig hadde hodet under vann på stranda.

Hvor gammel er man før man er trygg fra dette?

Anonymous poster hash: 9495e...88d

Skrevet

Vi var på stranda da han plutselig tryna i vannet. Vet ikke hvor lenge han kavet under vannet, men det føltes som en evighet! Men kan ikke tro det var mer enn ett halvt minutt, om det en gang. Dumme meg som var så uansvarlig at jeg sto fem skritt unna han når vi var i vannet. Han ble så stressa og redd stakkar :(

Skrevet

Vi var på stranda da han plutselig tryna i vannet. Vet ikke hvor lenge han kavet under vannet, men det føltes som en evighet! Men kan ikke tro det var mer enn ett halvt minutt, om det en gang. Dumme meg som var så uansvarlig at jeg sto fem skritt unna han når vi var i vannet. Han ble så stressa og redd stakkar :(

Ett halvt minutt var vel kanskje litt lenge.? Men som sagt, det føltes som en evighet for jeg så panikken hans og ble redd selv om jeg handlet så raskt jeg kunne

Skrevet

Hvis du er urolig ville jeg bare tatt en tur til legevakta og spurt om de kunne hørt på lungene hans. Mest sannsynlig er det ingenting der, men gjør det omså for din egen del.

Anonymous poster hash: 3884b...09d
Skrevet

30 sekunder under vann er LENGE!!!

Anonymous poster hash: 326d0...9ca
Skrevet

Ja, jeg skjønner jo nå at det var litt lenge. Men jeg hadde ikke akkurat stoppeklokke tilgjengelig så jeg vet ikke hvor lenge han faktisk var under vann. Tar meg jo ikke 30 sekunder å gå fem skritt akkurat, men det føltes jo nesten som timesvis..

Skrevet

Dukket mine under når de var to og før det. De har alle svelget vann, men lever i beste velgående ;)

Skrevet

Jenta mi drakk vann til middagen :-O !!!!

Anonymous poster hash: aa15d...f8a

Skrevet

Ja, jeg skjønner jo nå at det var litt lenge. Men jeg hadde ikke akkurat stoppeklokke tilgjengelig så jeg vet ikke hvor lenge han faktisk var under vann. Tar meg jo ikke 30 sekunder å gå fem skritt akkurat, men det føltes jo nesten som timesvis..

Hvis du tror det var 30 sekunder eller tilnærmet.......hvor f....var du? Leser stadig om små barn som er alene i badekaret. Hvis det gjelder deg, HI, så mangler jeg bare ord og du er en elendig mamma. 30 sekunder under vann er LENGE og hvis han var alene lurer jeg på hvor du hadde det bitte lille hodet ditt

Anonymous poster hash: 5b73c...dcb

Skrevet

Hvis du tror det var 30 sekunder eller tilnærmet.......hvor f....var du? Leser stadig om små barn som er alene i badekaret. Hvis det gjelder deg, HI, så mangler jeg bare ord og du er en elendig mamma. 30 sekunder under vann er LENGE og hvis han var alene lurer jeg på hvor du hadde det bitte lille hodet ditt

Anonymous poster hash: 5b73c...dcb

Les hva hun har svart før her før du kommer med sånne kommentarer! Er det virkelig mulig?! Noen bare hopper på den første sjansen de har til å komme med oppgulp..

Anonymous poster hash: 84d39...060

Skrevet

Jenta mi drakk vann til middagen :-O !!!!

Anonymous poster hash: aa15d...f8a

Du vet det er forskjell på vann i lungene og vann i magesekken?

Anonymous poster hash: 3e2b1...e29

Skrevet

Hver gang gutten min bader så hopper ham rundt i badekaret og da havner han av og til under med ansiktet. Han kommer se alltid opp selv, er 2,5 år, og dette skjer flere ganger i uken. Kanskje en gang i uken hoster han fordi han har svelget litt vann når han kommer til overflaten igjen. Dette er altså slik han leker i badekaret, er ikke akkurat redd for vann... Så da burde jo jeg være redd for tørrdrukning nesten hver uke... Hvis barnet ditt, HI, bare var kort tid under, så slapp av! Det er sjelden bra å Google ting/symptomer;-)

Anonymous poster hash: ab321...9c0

Skrevet

Du som hadde en unge som drakk vann til middag: fint at han overlevde da "" tør ikke spørre hvor gammel du er ,men få deg kunnskap før du uttaler deg dame !! Om ungen puster under vann går det i lungene og du kam drukne timesvis etterpå !!! Dumme svar er det mulig!?! Alle kan tørrdrukne,ikke bare barn.!!

Anonymous poster hash: e29f3...d86

Skrevet

Her har sønnen min på 2 år havnet med hodet under vann to ganger,å han har sikkert vært under i hvertfall 10 sekunder før jeg har fått han opp men likevel har det gått bra.

Jeg får helt sjokk når sånt skjer å står flere sekunder helt lammet,før jeg plutseligdrar han opp på autopilot.

Anonymous poster hash: 21ec4...2e6
Skrevet

Tørrdrukning kan skje hvem som helst. Kommer av at man puster under vann og får vann i lungene. Hvis dette mistenkes, dra omgående til legen. 

Tips, se Bondi beach på nrk 3, tror det starter 19.30. Stort sett hver dag. Det skal ikke så mange sekunder før det er farlig.

Anonymous poster hash: 2b9b8...c6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...