Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #26 Del Skrevet 11. juni 2014 Har en hjemmeabort i dag faktisk (MA), skikkelig dritt og sitte og vente på smertene, men nå er alt av piller tatt (for 5 timer siden) begynte å blø relativt fort, men lite:-( så snart kroppen er klar for det, både fysisk og psykisk, så blir det å prøve på nytt igjen:-)Anonymous poster hash: 70c78...78d Så trist Håper det går bra med deg!! Jo takk, Forløpig går det greit! Grudde meg fælt å ta pillene, men etterhvert som timene har gått, så prøver jeg ikke tenke så mye på det, ingen vei tilbake! Bare håper at alt kommer ut, og at jeg slipper mer piller, evt utskraping!Anonymous poster hash: 70c78...78d Hvor langt var du på vei? Måtte ta piller da jeg var akkurat 10 uker på vei (BO) og hadde heldigvis ikke vondt. Men var veldig ekkelt at det kom ut store klumper Jeg hadde små rester, men ikke stort nok til at det ble utskraping (tror det var 12mm som var kravet på St.Olavs). Tok ca 9 uker før jeg fikk tilbake mensen, det var utroooooolig lange uker. Får håpe at du kommer fort tilbake og at du får en spire i magen som holder seg der i 9 mnd Spiren ble estimert til 3 mm, altså 5-6 uker! Skulle vært 10+6 idag, så jeg har gått en stund kan du si! Jeg fikk faktisk velge om jeg ville ha kirurgisk eller medisinsk(KK Bergen), og innstilte meg på kirurgisk, men ombestemte meg i siste liten etter anbefaling fra gyn ! Jeg hater å ikke ha kontroll over kroppen, og det ville jo jeg ikke hatt i narkose,så kanskje like greit! Det er forferdelig urettferdig at slik skal skje når man har et sterkt ønske om barn! Du har vært igjennom flere, har du ikke?eller forveksler jeg deg med en annen nå? Anonymous poster hash: 70c78...78d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146436344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs-impatient Skrevet 11. juni 2014 #27 Del Skrevet 11. juni 2014 Huff Har de latt deg gått i mange uker for å se om kroppen ordner opp selv??? Gurimalla... Har dessverre mistet tre ganger på ett år, men ulike typer aborter hver gang. Først en BO (tom fostersekk), så et svangerskap utenfor livmoren (fjernet den ene egglederen) og en spontanabort i mai. Sliten..! Enig med deg, skikkelig urettferdig at det ikke skal gå når man faktisk ønsker å få barn Anbefaler deg å be om en UL om ca 1 ukes tid sånn at du ser at alt er ute. Og gi beskjed til legen hvis du får feber og/eller utflod som lukter veldig vondt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146436884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #28 Del Skrevet 11. juni 2014 Huff Har de latt deg gått i mange uker for å se om kroppen ordner opp selv??? Gurimalla... Har dessverre mistet tre ganger på ett år, men ulike typer aborter hver gang. Først en BO (tom fostersekk), så et svangerskap utenfor livmoren (fjernet den ene egglederen) og en spontanabort i mai. Sliten..! Enig med deg, skikkelig urettferdig at det ikke skal gå når man faktisk ønsker å få barn Anbefaler deg å be om en UL om ca 1 ukes tid sånn at du ser at alt er ute. Og gi beskjed til legen hvis du får feber og/eller utflod som lukter veldig vondt! Huff, stakkar deg, det var litt av en historie :-( Vi fikk vite om MA'en for ca 2 uker siden, og da hadde det vært "dødt" i 3 uker, men det var mitt valg å la kroppen få prøve selv først! Men jeg føler virkelig ikke at cytotecen har gjort jobben sin. Det er 11 timer siden jeg tok tablettene, har kun blod på papiret (sorry detaljer) når jeg tørker meg, noe koagulert et par tre ganger tidligere i dag! Kjenner det murrer nedi der, men er så redd for at jeg må ha en kur til :-( Anonymous poster hash: 70c78...78d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146436914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs-impatient Skrevet 12. juni 2014 #29 Del Skrevet 12. juni 2014 Har du fremdeles ikke blødd? Jeg måtte ta cytotec i to omganger før det kom ut. Fikk med meg tabletter for to omganger, gjorde ikke du det? Synes synd på deg Er så utrolig trist å gå gjennom noe sånt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146438468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #30 Del Skrevet 12. juni 2014 Har du fremdeles ikke blødd? Jeg måtte ta cytotec i to omganger før det kom ut. Fikk med meg tabletter for to omganger, gjorde ikke du det? Synes synd på deg Er så utrolig trist å gå gjennom noe sånt Snufs nei, her stoppet det opp i går kveld, så det ligger nok en god del rester der vil jeg tro:-( jeg hadde bare litt blødninger med noe trevler (sorry detalj), da jeg tørket meg, men ingen smerter! skal tilbake på gyn poliklinikk i morgen, så da får jeg høre hva gyn sier! Jeg fikk bare 1 kur med meg hjem! Anonymous poster hash: 70c78...78d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146438497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #31 Del Skrevet 12. juni 2014 Har du fremdeles ikke blødd? Jeg måtte ta cytotec i to omganger før det kom ut. Fikk med meg tabletter for to omganger, gjorde ikke du det? Synes synd på deg Er så utrolig trist å gå gjennom noe sånt Var det veldig veldig vondt da du tok den andre kuren forresten??? Anonymous poster hash: 70c78...78d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146438500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs-impatient Skrevet 12. juni 2014 #32 Del Skrevet 12. juni 2014 Har du fremdeles ikke blødd? Jeg måtte ta cytotec i to omganger før det kom ut. Fikk med meg tabletter for to omganger, gjorde ikke du det? Synes synd på deg Er så utrolig trist å gå gjennom noe sånt Var det veldig veldig vondt da du tok den andre kuren forresten??? Anonymous poster hash: 70c78...78d Huff da!! Ring til gyn igjen du! Viktig å få hjelp! Vet du, jeg hadde ingen smerter i det hele tatt jeg. Var bare ekkelt når det rant ut store klumper (beklager detaljer!). Ingen kramper i magen eller noen ting. Så alle trenger absolutt ikke få vondt Spontanaborten som kom naturlig nå i mai var MYE verre. Da hadde jeg press i korsryggen, stikkende vondt i magen etc. Er endelig ferdig med første mens etter spontanaborten jeg, så da kan vi se fremover og hoppe i høyet igjen om litt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146438821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #33 Del Skrevet 12. juni 2014 Har du fremdeles ikke blødd? Jeg måtte ta cytotec i to omganger før det kom ut. Fikk med meg tabletter for to omganger, gjorde ikke du det? Synes synd på deg Er så utrolig trist å gå gjennom noe sånt Var det veldig veldig vondt da du tok den andre kuren forresten??? Anonymous poster hash: 70c78...78d Huff da!! Ring til gyn igjen du! Viktig å få hjelp! Vet du, jeg hadde ingen smerter i det hele tatt jeg. Var bare ekkelt når det rant ut store klumper (beklager detaljer!). Ingen kramper i magen eller noen ting. Så alle trenger absolutt ikke få vondt Spontanaborten som kom naturlig nå i mai var MYE verre. Da hadde jeg press i korsryggen, stikkende vondt i magen etc. Er endelig ferdig med første mens etter spontanaborten jeg, så da kan vi se fremover og hoppe i høyet igjen om litt Ja det der er så forskjellig har jeg skjønt etter all googlingen ;-) vet ikke om det er forskjell på smerter og blødninger alt ut ifra hvor langt en har kommet!? Håper håper håper for deres del at alt går som smurt for dere ved neste pp, det fortjener dere virkelig!!! Men det er klart at spiren skal sitte nå, dere må bare tenke det,hehe :-) Anonymous poster hash: 70c78...78d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146439138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elibjo Skrevet 12. juni 2014 #34 Del Skrevet 12. juni 2014 Tror ikke det nødvendigvis spiller noen rolle hvor langt man er kommet mtp smerter og hva som kommer ut. Det ble oppdaget bo hos meg i uke 9. Jeg gikk da i ca to uker til før det begynte å blø. Småblødde litt et par dager, så to morgener på rad med styrtblødninger og voldsomme smerter. Så litt småblødninger I 4/5 dager, før ny morgen med styrtblødning og sterke smerter. De smertene var som rier. Og jeg hadde altså ikke noe foster, engang! Så gudene vet hva som avgjør mengde blod og smerter... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146439190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ohana Skrevet 13. juni 2014 #35 Del Skrevet 13. juni 2014 Jeg ble gravid i 1 pp og mistet og nå er vi på pp 2 etter SA.. Håper vi kan være heldige å slippe å vente så lenge! *håpe* Lykke til til alle sammen <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146441754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #36 Del Skrevet 13. juni 2014 Tror ikke det nødvendigvis spiller noen rolle hvor langt man er kommet mtp smerter og hva som kommer ut. Det ble oppdaget bo hos meg i uke 9. Jeg gikk da i ca to uker til før det begynte å blø. Småblødde litt et par dager, så to morgener på rad med styrtblødninger og voldsomme smerter. Så litt småblødninger I 4/5 dager, før ny morgen med styrtblødning og sterke smerter. De smertene var som rier. Og jeg hadde altså ikke noe foster, engang! Så gudene vet hva som avgjør mengde blod og smerter... Nei, det er kanskje sant det! Stakkar deg,håper du fikk i deg noen smertestillende da, for hvis ikke så tenker jeg at det iallfall må ha vært vondt! Jeg måtte sette en ny runde med cytotec i dag, da det var mye rester igjen :-( selv med smertestillende innabords, så kjenner jeg at det kniper godt der nede, det gjorde det ikke med runde nr 1! Så nå får vi se i helgen, om "dritten" kommer ut, hvis ikke blir det utskraping sa gyn! Lyktes du med ny graviditet igjen?? Anonymous poster hash: 70c78...78d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146441803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #37 Del Skrevet 13. juni 2014 Da var pp4 et faktum. Hadde forventet at det tok like liten tid som sist, men tydeligvis ikke. Man får smøre seg med litt mer tålmodighet.. Hi Anonymous poster hash: 339f8...591 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146441862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #38 Del Skrevet 13. juni 2014 Da var pp4 et faktum. Hadde forventet at det tok like liten tid som sist, men tydeligvis ikke. Man får smøre seg med litt mer tålmodighet.. Hi Anonymous poster hash: 339f8...591 Klem :-) Anonymous poster hash: 70c78...78d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146441946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #39 Del Skrevet 13. juni 2014 Da var pp4 et faktum. Hadde forventet at det tok like liten tid som sist, men tydeligvis ikke. Man får smøre seg med litt mer tålmodighet.. Hi Anonymous poster hash: 339f8...591 Klem :-) Anonymous poster hash: 70c78...78d Takk for det Anonymous poster hash: 339f8...591 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146442397 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elibjo Skrevet 14. juni 2014 #40 Del Skrevet 14. juni 2014 Tror ikke det nødvendigvis spiller noen rolle hvor langt man er kommet mtp smerter og hva som kommer ut. Det ble oppdaget bo hos meg i uke 9. Jeg gikk da i ca to uker til før det begynte å blø. Småblødde litt et par dager, så to morgener på rad med styrtblødninger og voldsomme smerter. Så litt småblødninger I 4/5 dager, før ny morgen med styrtblødning og sterke smerter. De smertene var som rier. Og jeg hadde altså ikke noe foster, engang! Så gudene vet hva som avgjør mengde blod og smerter... Nei, det er kanskje sant det! Stakkar deg,håper du fikk i deg noen smertestillende da, for hvis ikke så tenker jeg at det iallfall må ha vært vondt! Jeg måtte sette en ny runde med cytotec i dag, da det var mye rester igjen :-( selv med smertestillende innabords, så kjenner jeg at det kniper godt der nede, det gjorde det ikke med runde nr 1! Så nå får vi se i helgen, om "dritten" kommer ut, hvis ikke blir det utskraping sa gyn! Lyktes du med ny graviditet igjen?? Anonymous poster hash: 70c78...78d Jeg hadde bare vanlig ibux og paracet, og det hjalp ingenting. Smertene og styrtblødningene varte noen timer hver gang. Varmeflaske og konsentrert pusting var det eneste jeg kunne gjøre. Men det gikk da over. Håper jeg slipper det igjen... Det var ivf, og har ikke blitt gravid etterpå. Har akkurat vært gjennom forsøk nr 2, som ser ut til å være mislykket. Så da blir det ny sjanse til høsten. Lykke til! 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146444294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #41 Del Skrevet 14. juni 2014 Tror ikke det nødvendigvis spiller noen rolle hvor langt man er kommet mtp smerter og hva som kommer ut. Det ble oppdaget bo hos meg i uke 9. Jeg gikk da i ca to uker til før det begynte å blø. Småblødde litt et par dager, så to morgener på rad med styrtblødninger og voldsomme smerter. Så litt småblødninger I 4/5 dager, før ny morgen med styrtblødning og sterke smerter. De smertene var som rier. Og jeg hadde altså ikke noe foster, engang! Så gudene vet hva som avgjør mengde blod og smerter... Nei, det er kanskje sant det! Stakkar deg,håper du fikk i deg noen smertestillende da, for hvis ikke så tenker jeg at det iallfall må ha vært vondt! Jeg måtte sette en ny runde med cytotec i dag, da det var mye rester igjen :-( selv med smertestillende innabords, så kjenner jeg at det kniper godt der nede, det gjorde det ikke med runde nr 1! Så nå får vi se i helgen, om "dritten" kommer ut, hvis ikke blir det utskraping sa gyn! Lyktes du med ny graviditet igjen??Anonymous poster hash: 70c78...78d Jeg hadde bare vanlig ibux og paracet, og det hjalp ingenting. Smertene og styrtblødningene varte noen timer hver gang. Varmeflaske og konsentrert pusting var det eneste jeg kunne gjøre. Men det gikk da over. Håper jeg slipper det igjen... Det var ivf, og har ikke blitt gravid etterpå. Har akkurat vært gjennom forsøk nr 2, som ser ut til å være mislykket. Så da blir det ny sjanse til høsten. Lykke til! Hei! Det gikk overraskende greit i går! Mensensmertene gikk over til rier etter et par timer. Rier som kom hver 3-5 minutt i som varte ca 2 timer, og så kom det meste ut (håper jeg)! Syntes ikke det var smertefullt når det holdt på, bare ubehagelig, har hatt verre mensensmerter! Jeg hadde 1 gram paracet og 2 voltaren innabords, samt varmepute på magen! Gikk vel i rute på do i ca 3 timer, før blødningene avtok! Så i natt og idag er formen helt fin og jeg blør som ved mensen! Så leit å høre om forsøkene deres, jeg håper dere lykkes igjen snart!! Lykke til, og god klem til deg <3 Anonymous poster hash: 70c78...78d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146768-andre-som-har-mistet-og-som-venter-p%C3%A5-%C3%A5-bli-gravide-igjen/page/2/#findComment-146444814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå