Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Så, etter 4 år med mas fra min kjære, har vi nå skaffet oss en campingvogn.. Typisk med to kokeplater bare.. Så kommer jo spm: HVA kan man lage der? Vi er ikke så glad i boksmat (jeg og ungene) så vil helst lage mest mulig, om noe er mulig hehe Skal kjøpe liten grill å ha fast ved campingvogna, blir ikke store saken, men blir da noe Vannkoker og kaffetrakter skal vi også ha der (de funker jo på div mat også tenker jeg) Har lekt med tanken på en hybelkomfyr, men vet ikke hvor vidt den går over ens med batteriene i campingvogna, er jo kipt å tømme den for strøm før natta Så, noen som har tips ang mat i campingvogn? (Har kjøleskap der, og kjølebag har vi jo til første dagen) Samtidig: Tips om utstyr eller noe som er et MUST når man lever campinglivet? Anonymous poster hash: 32b21...201
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #2 Skrevet 5. juni 2014 Kjøp gassovn Det har vi i vogna vår, i forteltet, lager helt vanlig mat i vogna. Min mor har hybelkomfyr, hun bruker å lage mat før hun drar, sier det bare å varme når hun er der Anonymous poster hash: 4ebee...f9d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Kjøtt og fisk grilles, ellers kan du lage alt du lager hjemme. Snakk om å være hjelpeløs! Anonymous poster hash: 9a27f...a92
humlemamma Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Her elsker vi campingvogn! Bruker kun engangsgriller, lager alt kjøtt på grillen, tilbehør som salat inne, og så kjøper vi ferdig potetsalat. De gangene man er på tur av lengre tid om gangen og kan ha med grill så kan man steke poteter i panne på grillen, koke på gassplatene inne osv. Spiser mye brødmat på tur, ingen som lider av det heller
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Kjøtt og fisk grilles, ellers kan du lage alt du lager hjemme. Snakk om å være hjelpeløs! Anonymous poster hash: 9a27f...a92 Lærte ikke mammaen din deg at dersom man ikke har noe hyggelig å si, så kan man holde munn? Anonymous poster hash: ccee5...24b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Dere kan jo lage hva som helst som ikke trenger stekovn. Poteter, ris, pasta, coscos, stekt kjøtt og fisk, wook, gryteretter, kokte grønnsaker, grytastek, grøt, supper osv. Det som er litt begrenset er bakemulighetene. Vafler, pannekaker, smulitbakst og krumkaker går greit, ellers kan det bli vansklig. Anonymous poster hash: c0c9e...232
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Det er bare det, vi liker best retter som lages i stekeovnen, har ikke råd til å kjøpe gassovn.. Stekepanna går jo greit, den er i boks.. Men ungene er ikke tort glad i kokt potet, eller den ene spiser potet uansett, men ikke den andre, må være stekte potetskiver/båter, halve poteter stekt/bakt i ovnen.. Er det mulig å bruke stekepanna? Eventuelt hvordan? Vi har jo noe begrenset med kjøleplass, så kan jo ikke dra med hva som helst heller.. Men tipset med å lage i stand på forhånd, det likte jeg.. Hvor lenge kan stekte kjøttkaker, fiskekaker osv holde seg om vi legger det i poser eller små begre i kjøleskap? Og hva er best å ha i campingvognen fast, hva bør man ta med til/fra? (dyner og puter har vi i orden, det kal være der fast, samme med noe av lekene til ungene, noen fiskestenger, vannkoker/kaffetrakter og vaffeljern) Du som kaller meg hjelpeløs: Ser ikke at du kommer med noe konstruktivt råd, så enten er du like hjelpeløs som meg, eller så er du bare dårlig oppdratt, ser ingen grunn til å bry meg stort videre da. HI Anonymous poster hash: 32b21...201
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Det er bare det, vi liker best retter som lages i stekeovnen, har ikke råd til å kjøpe gassovn.. Stekepanna går jo greit, den er i boks.. Men ungene er ikke tort glad i kokt potet, eller den ene spiser potet uansett, men ikke den andre, må være stekte potetskiver/båter, halve poteter stekt/bakt i ovnen.. Er det mulig å bruke stekepanna? Eventuelt hvordan? Vi har jo noe begrenset med kjøleplass, så kan jo ikke dra med hva som helst heller.. Men tipset med å lage i stand på forhånd, det likte jeg.. Hvor lenge kan stekte kjøttkaker, fiskekaker osv holde seg om vi legger det i poser eller små begre i kjøleskap? Og hva er best å ha i campingvognen fast, hva bør man ta med til/fra? (dyner og puter har vi i orden, det kal være der fast, samme med noe av lekene til ungene, noen fiskestenger, vannkoker/kaffetrakter og vaffeljern) Du som kaller meg hjelpeløs: Ser ikke at du kommer med noe konstruktivt råd, så enten er du like hjelpeløs som meg, eller så er du bare dårlig oppdratt, ser ingen grunn til å bry meg stort videre da. HI Anonymous poster hash: 32b21...201 Om ungene ikke liker hverken ris, pasta, poteter eller coscos er dette en gylden anledning til å lære dem det. Nå kan dere fortelle at det ikke er mulig å steke noe i stekovnen så da må de ta til takke med det dere har. I virkligheten kan du lage mye i stekepanna. Stekte poteter er for eksempel veldig enkelt. Bare kok potetene, del dem opp og stek dem i litt olje. Krydre som i ovnen. Ellers drar dere vel ikke med dere vogna langt utenfor allfar vei. Kan dere ikke bare handle annenhver dag eller noe? Anonymous poster hash: c0c9e...232
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Er null stress å steke poteter i steikepanna, men se på dette som en god anledning til å lære ungene at ikke alt må være ihjelstekt for å være spiselig da.. Kun mat stekt i ovnen må jo bli gørrende kjedelig etter hvert? Anonymous poster hash: fb49b...7db
Førstemann Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Vi lager stort sett det samme som hjemme. Griller mye. Det som er tungvindt er jo at man ofte må koke i flere omganger fordi det bare er 2 kokeplater. Men det venner man seg igrunnen fort til. Hvis dere skal ha vognen på fast plass, ville jeg nok vurdert en hybelkomfyr. Du tar jo strøm fra campingplassen så du tømmer ikke batteriet. Vi er aldri på samme sted i mer enn 3 netter, så for oss blir det for mye styr.
januarsurprise Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Det blir litt det samm for oss om er i båt. Nå har vi stekeovn da, men før hadde vi bare to gassbluss. Det er vel egentlig kjølekapasiteten som er det største problemet, fordi det begrenser hvor mye ferske råvarer du kan ha. Er du på fast plass, som hun over her nevner, kan du få billig kjøleskap og komfyr til å ha i forteltet for en slikk og ingenting på finn.no. Anyway, med få kokeplater og begrenset kjølekapasitet: Kjøp så mye hermetiserte råvarer som mulig til basis i middagene, f.eks. hermetiserte tomater og evt tomatbønner til gryteretter, skinke på boks til pastaretter. Egg holder seg uten å måtte stå i kjøleskap - prøv å finne det svaleste stedet bare, kan brukes til carbonara og omeletter, taco fungerer jo greit en gang i blant, grønnsaker som poteter, gulerøtter og kålrabi trenger heller ikke være i kjøleskap - lag mos av det som tilbehør til fisk eller kjøtt, eller kok opp en kjele med fersksuppe med de forannevnte grønnsakene samt klumper med farsedeig. Ellers er det greit å ha noen toroposer, selv om det ikke er det mest spennende her i verden... hvertfall for oss på sjøen som ikke alltid er i nærheten av en matbutikk kan det være kjekt å ha i bakhånd - særlig de du bare trenger å blande med vann... :-)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Dere som sier dette er tiden til å lære ungene dette, at det bare er å si det til de... Vel, ungene er 1,5 år, er ikke bare bare å forklare, den ungen som ikke liker det får brekninger av å prøve å svelge det, ser han så gjerne vil spise likt som oss andre, men han brekker seg så fort det kommer litt bak i munnen.. Det er ingen campingplass men på fjellet, hvor det er camping sletter, derfor jeg tenker på dette med batteriet.. Samboeren vil campe allerede nå til helga, men jeg vet ikk hvor vidt det vil gå, vi må anskaffe alt vi trenger på lørdag, natt til søndag er vi to borte, ungene på overnatting, så da blir det søndag-mandag.. Men lørdag har vi bare 2 timer på å skulle ordne alt som trengs, jeg tror ikke det vil fungere, må jo ordne oss med ekstra speil, alt av "innhold" til vogna, maten osv, og må være ferdig pakket, så vi bare kommer hjem å henter campingvogn/bager på søndag. Om jeg bare får overtalt han til å vente til ferieuka hans (14 dager til) så ville det vært SÅ mye lettere... Jeg er ikke vant til campingvogner, tror aldri jeg har sovet i en.. Er vant til telt turer hvor man har med poser man heller varmt vann i - spis... Nå har vi jo to små, som trenger god, næringsrik mat også... Nei, tror jeg får snakke med han når han kommer hjem på lørdag Anonymous poster hash: 32b21...201
humlemamma Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Dere som sier dette er tiden til å lære ungene dette, at det bare er å si det til de... Vel, ungene er 1,5 år, er ikke bare bare å forklare, den ungen som ikke liker det får brekninger av å prøve å svelge det, ser han så gjerne vil spise likt som oss andre, men han brekker seg så fort det kommer litt bak i munnen.. Det er ingen campingplass men på fjellet, hvor det er camping sletter, derfor jeg tenker på dette med batteriet.. Samboeren vil campe allerede nå til helga, men jeg vet ikk hvor vidt det vil gå, vi må anskaffe alt vi trenger på lørdag, natt til søndag er vi to borte, ungene på overnatting, så da blir det søndag-mandag.. Men lørdag har vi bare 2 timer på å skulle ordne alt som trengs, jeg tror ikke det vil fungere, må jo ordne oss med ekstra speil, alt av "innhold" til vogna, maten osv, og må være ferdig pakket, så vi bare kommer hjem å henter campingvogn/bager på søndag. Om jeg bare får overtalt han til å vente til ferieuka hans (14 dager til) så ville det vært SÅ mye lettere... Jeg er ikke vant til campingvogner, tror aldri jeg har sovet i en.. Er vant til telt turer hvor man har med poser man heller varmt vann i - spis... Nå har vi jo to små, som trenger god, næringsrik mat også... Nei, tror jeg får snakke med han når han kommer hjem på lørdag Anonymous poster hash: 32b21...201 Kjære deg, jeg skjønner at det kan virke overveldende og skummelt når man ikke er vandt til det Men unger spiser om de er sultne. Om ungen ikke liker kokt, så får den spise kjøttet. Det er ingen krise noen dager innimellom. Det er ikke ille å være i campingvogn, det er litt mer primitivt, men kanskje du virkelig kunne hatt godt av det, siden du sliter litt med tanken? Alt er ikke så nøye som du tror. Ungen sulter ikke etter tre dager med brødmat og litt manglende middager. Jeg har feks. en datter som ikke liker karbonaden i hamburger, har ikke telling på hvor mange ganger hun har knasket tørt hamburgerbrød istedet når vi har vært på grilling eller campingtur. Og hvorfor ikke kjøpe inn potetsalat? Ikke tro at alt er krise på grunn av noen dager, tenk hvor mye mannen din har gledet seg til dette! Prøv å glede deg du også, det å være på campingferie er jo nettopp ferie fordi det ikke er så nøye med mat og husarbeid sånn som hjemme. Mye tallerkner som bare skylles og brukes på nytt, mye mat som ligner på hverandre, mange grillmåltider uten grønnsaker feks. Det er jo litt av kosen, å gi litt f i hva man pleier å gjøre. Ungene kommer til å elske det! Gi de pølse og lompe, det kan de da fint spise noen dager til middag.
humlemamma Skrevet 5. juni 2014 #14 Skrevet 5. juni 2014 (endret) Og du trenger ikke haugevis av utstyr, mye unødvendig man pakker med seg på tur. Skaff dere zalo, papptallerkner, engangsgriller, pappkopper, bestikk, vannkanne, våtservietter og brødmat + pølser, og vips så har dere det meste for noen få dager i vogn. Husk sennep og ketshup og potetsalat kanskje. Og speil? Det trenger man ikke på campingtur. Om du ønsker det er det en ting, men man trenger det ikke. Flyr stort sett uten sminke på fjellet, og evt med solbriller Redigert: Mulig du mener bilspeil, men det er da bare en kjapp tur innom biltema e.l. så har man det. Du lager mye problemer ut av ingenting nå, tenk heller på hvor mye glede mannen din og barna kan få av en tur utenom det vanlige Endret 5. juni 2014 av humlemamma
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Så kult! Her maser mannen også om campingvogn. Vi har tre barn så jeg frykter det blir veldig trangt, men til neste år tester vi med å leie en, og ser hvordan det blir. Blir DK på oss da sammen med venner. Barna vil da være 6 og 2*2,5 år. (Tvillinger) Anonymous poster hash: dd832...4ff
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #16 Skrevet 5. juni 2014 Dere som sier dette er tiden til å lære ungene dette, at det bare er å si det til de... Vel, ungene er 1,5 år, er ikke bare bare å forklare, den ungen som ikke liker det får brekninger av å prøve å svelge det, ser han så gjerne vil spise likt som oss andre, men han brekker seg så fort det kommer litt bak i munnen.. Det er ingen campingplass men på fjellet, hvor det er camping sletter, derfor jeg tenker på dette med batteriet.. Samboeren vil campe allerede nå til helga, men jeg vet ikk hvor vidt det vil gå, vi må anskaffe alt vi trenger på lørdag, natt til søndag er vi to borte, ungene på overnatting, så da blir det søndag-mandag.. Men lørdag har vi bare 2 timer på å skulle ordne alt som trengs, jeg tror ikke det vil fungere, må jo ordne oss med ekstra speil, alt av "innhold" til vogna, maten osv, og må være ferdig pakket, så vi bare kommer hjem å henter campingvogn/bager på søndag. Om jeg bare får overtalt han til å vente til ferieuka hans (14 dager til) så ville det vært SÅ mye lettere... Jeg er ikke vant til campingvogner, tror aldri jeg har sovet i en.. Er vant til telt turer hvor man har med poser man heller varmt vann i - spis... Nå har vi jo to små, som trenger god, næringsrik mat også... Nei, tror jeg får snakke med han når han kommer hjem på lørdag Anonymous poster hash: 32b21...201 Kjære deg, jeg skjønner at det kan virke overveldende og skummelt når man ikke er vandt til det Men unger spiser om de er sultne. Om ungen ikke liker kokt, så får den spise kjøttet. Det er ingen krise noen dager innimellom. Det er ikke ille å være i campingvogn, det er litt mer primitivt, men kanskje du virkelig kunne hatt godt av det, siden du sliter litt med tanken? Alt er ikke så nøye som du tror. Ungen sulter ikke etter tre dager med brødmat og litt manglende middager. Jeg har feks. en datter som ikke liker karbonaden i hamburger, har ikke telling på hvor mange ganger hun har knasket tørt hamburgerbrød istedet når vi har vært på grilling eller campingtur. Og hvorfor ikke kjøpe inn potetsalat? Ikke tro at alt er krise på grunn av noen dager, tenk hvor mye mannen din har gledet seg til dette! Prøv å glede deg du også, det å være på campingferie er jo nettopp ferie fordi det ikke er så nøye med mat og husarbeid sånn som hjemme. Mye tallerkner som bare skylles og brukes på nytt, mye mat som ligner på hverandre, mange grillmåltider uten grønnsaker feks. Det er jo litt av kosen, å gi litt f i hva man pleier å gjøre. Ungene kommer til å elske det! Gi de pølse og lompe, det kan de da fint spise noen dager til middag. Tror ikke campingvogn er mer primitivt enn et telt. Synes du har det med å legge opp ting jeg ikke har sakt noe om jeg.. Og det med speil, det handlet IKKE om speil man speiler seg i, men sidespeil så man klarer å se bak vogna også.. kremt.. Jeg har ikke noe imot å glede han, men synes det blir litt mye stress med 2 timer å forberede seg på den turen, når vi kan forberede oss og ha en hel uke eller 3 om 14 dager om vi vil. Anonymous poster hash: 32b21...201
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 Så kult! Her maser mannen også om campingvogn. Vi har tre barn så jeg frykter det blir veldig trangt, men til neste år tester vi med å leie en, og ser hvordan det blir. Blir DK på oss da sammen med venner. Barna vil da være 6 og 2*2,5 år. (Tvillinger) Anonymous poster hash: dd832...4ff God plass i campingvogna vi har ordnet oss med, det er hoved sittegruppa, som utgjør en stor seng på kveld, spise gruppe midt i vogna, der er det plass til en stor unge, eller to små. Og bakerst er det lite rom med køyeseng Veldig fin vogn, god, romslig plass. Anonymous poster hash: 32b21...201
humlemamma Skrevet 5. juni 2014 #18 Skrevet 5. juni 2014 Dere som sier dette er tiden til å lære ungene dette, at det bare er å si det til de... Vel, ungene er 1,5 år, er ikke bare bare å forklare, den ungen som ikke liker det får brekninger av å prøve å svelge det, ser han så gjerne vil spise likt som oss andre, men han brekker seg så fort det kommer litt bak i munnen.. Det er ingen campingplass men på fjellet, hvor det er camping sletter, derfor jeg tenker på dette med batteriet.. Samboeren vil campe allerede nå til helga, men jeg vet ikk hvor vidt det vil gå, vi må anskaffe alt vi trenger på lørdag, natt til søndag er vi to borte, ungene på overnatting, så da blir det søndag-mandag.. Men lørdag har vi bare 2 timer på å skulle ordne alt som trengs, jeg tror ikke det vil fungere, må jo ordne oss med ekstra speil, alt av "innhold" til vogna, maten osv, og må være ferdig pakket, så vi bare kommer hjem å henter campingvogn/bager på søndag. Om jeg bare får overtalt han til å vente til ferieuka hans (14 dager til) så ville det vært SÅ mye lettere... Jeg er ikke vant til campingvogner, tror aldri jeg har sovet i en.. Er vant til telt turer hvor man har med poser man heller varmt vann i - spis... Nå har vi jo to små, som trenger god, næringsrik mat også... Nei, tror jeg får snakke med han når han kommer hjem på lørdag Anonymous poster hash: 32b21...201 Kjære deg, jeg skjønner at det kan virke overveldende og skummelt når man ikke er vandt til det Men unger spiser om de er sultne. Om ungen ikke liker kokt, så får den spise kjøttet. Det er ingen krise noen dager innimellom. Det er ikke ille å være i campingvogn, det er litt mer primitivt, men kanskje du virkelig kunne hatt godt av det, siden du sliter litt med tanken? Alt er ikke så nøye som du tror. Ungen sulter ikke etter tre dager med brødmat og litt manglende middager. Jeg har feks. en datter som ikke liker karbonaden i hamburger, har ikke telling på hvor mange ganger hun har knasket tørt hamburgerbrød istedet når vi har vært på grilling eller campingtur. Og hvorfor ikke kjøpe inn potetsalat? Ikke tro at alt er krise på grunn av noen dager, tenk hvor mye mannen din har gledet seg til dette! Prøv å glede deg du også, det å være på campingferie er jo nettopp ferie fordi det ikke er så nøye med mat og husarbeid sånn som hjemme. Mye tallerkner som bare skylles og brukes på nytt, mye mat som ligner på hverandre, mange grillmåltider uten grønnsaker feks. Det er jo litt av kosen, å gi litt f i hva man pleier å gjøre. Ungene kommer til å elske det! Gi de pølse og lompe, det kan de da fint spise noen dager til middag. Tror ikke campingvogn er mer primitivt enn et telt. Synes du har det med å legge opp ting jeg ikke har sakt noe om jeg.. Og det med speil, det handlet IKKE om speil man speiler seg i, men sidespeil så man klarer å se bak vogna også.. kremt.. Jeg har ikke noe imot å glede han, men synes det blir litt mye stress med 2 timer å forberede seg på den turen, når vi kan forberede oss og ha en hel uke eller 3 om 14 dager om vi vil. Anonymous poster hash: 32b21...201 Du skriver jo at du er vandt med teltturer hvor man bare heller vann i posen og spiser, og legger til at dere nå har barn som trenger næringsrik mat. Jada, men næring på tur og næring hjemme trenger ikke være det samme. Skjønner heller ikke hvorfor dere bare har to timer? Hva med i ettermiddag? Ikveld? I morgen? Det er virkelig ikke mye å ordne til altså, slapp av og ta ting litt mer som de kommer. Og bilspeilene tar deg to minutter å kjøpe eller få lånt av noen hvis dere ikke vil handle. Det er universalspeil og er ikke vanskelig å få tak i Du ser jo bare problemene her, klarer du ikke å se kosen også? Om du prøver å tenke på at du slipper å tenke gjennom middager? Bare spis det dere har, gjerne brødskiver om dere vil ha det så enkelt som mulig? Jeg har selv vært på campingtur gjennom Norge med barn (alene uten mann), og jeg gjorde det uten å ha kjørt campingvogn en eneste gang før. Lånte meg ei urgammel veteranvogn og satset på at ting ordnet seg etterhvert. Storkoste oss! Og vi hadde minimalt av utstyr, brukte ikke platene i vogna, men gjorde alt i forteltet. Stakk innom nærbutikken og kjøpte papptallerkner og handlet mat, det er det. Campinglivet skal jo være enkelt, det er jo det som er det artige!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #19 Skrevet 5. juni 2014 Dere som sier dette er tiden til å lære ungene dette, at det bare er å si det til de... Vel, ungene er 1,5 år, er ikke bare bare å forklare, den ungen som ikke liker det får brekninger av å prøve å svelge det, ser han så gjerne vil spise likt som oss andre, men han brekker seg så fort det kommer litt bak i munnen.. Det er ingen campingplass men på fjellet, hvor det er camping sletter, derfor jeg tenker på dette med batteriet.. Samboeren vil campe allerede nå til helga, men jeg vet ikk hvor vidt det vil gå, vi må anskaffe alt vi trenger på lørdag, natt til søndag er vi to borte, ungene på overnatting, så da blir det søndag-mandag.. Men lørdag har vi bare 2 timer på å skulle ordne alt som trengs, jeg tror ikke det vil fungere, må jo ordne oss med ekstra speil, alt av "innhold" til vogna, maten osv, og må være ferdig pakket, så vi bare kommer hjem å henter campingvogn/bager på søndag. Om jeg bare får overtalt han til å vente til ferieuka hans (14 dager til) så ville det vært SÅ mye lettere... Jeg er ikke vant til campingvogner, tror aldri jeg har sovet i en.. Er vant til telt turer hvor man har med poser man heller varmt vann i - spis... Nå har vi jo to små, som trenger god, næringsrik mat også... Nei, tror jeg får snakke med han når han kommer hjem på lørdag Anonymous poster hash: 32b21...201 Kjære deg, jeg skjønner at det kan virke overveldende og skummelt når man ikke er vandt til det Men unger spiser om de er sultne. Om ungen ikke liker kokt, så får den spise kjøttet. Det er ingen krise noen dager innimellom. Det er ikke ille å være i campingvogn, det er litt mer primitivt, men kanskje du virkelig kunne hatt godt av det, siden du sliter litt med tanken? Alt er ikke så nøye som du tror. Ungen sulter ikke etter tre dager med brødmat og litt manglende middager. Jeg har feks. en datter som ikke liker karbonaden i hamburger, har ikke telling på hvor mange ganger hun har knasket tørt hamburgerbrød istedet når vi har vært på grilling eller campingtur. Og hvorfor ikke kjøpe inn potetsalat? Ikke tro at alt er krise på grunn av noen dager, tenk hvor mye mannen din har gledet seg til dette! Prøv å glede deg du også, det å være på campingferie er jo nettopp ferie fordi det ikke er så nøye med mat og husarbeid sånn som hjemme. Mye tallerkner som bare skylles og brukes på nytt, mye mat som ligner på hverandre, mange grillmåltider uten grønnsaker feks. Det er jo litt av kosen, å gi litt f i hva man pleier å gjøre. Ungene kommer til å elske det! Gi de pølse og lompe, det kan de da fint spise noen dager til middag. Tror ikke campingvogn er mer primitivt enn et telt. Synes du har det med å legge opp ting jeg ikke har sakt noe om jeg.. Og det med speil, det handlet IKKE om speil man speiler seg i, men sidespeil så man klarer å se bak vogna også.. kremt.. Jeg har ikke noe imot å glede han, men synes det blir litt mye stress med 2 timer å forberede seg på den turen, når vi kan forberede oss og ha en hel uke eller 3 om 14 dager om vi vil. Anonymous poster hash: 32b21...201 Du skriver jo at du er vandt med teltturer hvor man bare heller vann i posen og spiser, og legger til at dere nå har barn som trenger næringsrik mat. Jada, men næring på tur og næring hjemme trenger ikke være det samme. Skjønner heller ikke hvorfor dere bare har to timer? Hva med i ettermiddag? Ikveld? I morgen? Det er virkelig ikke mye å ordne til altså, slapp av og ta ting litt mer som de kommer. Og bilspeilene tar deg to minutter å kjøpe eller få lånt av noen hvis dere ikke vil handle. Det er universalspeil og er ikke vanskelig å få tak i Du ser jo bare problemene her, klarer du ikke å se kosen også? Om du prøver å tenke på at du slipper å tenke gjennom middager? Bare spis det dere har, gjerne brødskiver om dere vil ha det så enkelt som mulig? Jeg har selv vært på campingtur gjennom Norge med barn (alene uten mann), og jeg gjorde det uten å ha kjørt campingvogn en eneste gang før. Lånte meg ei urgammel veteranvogn og satset på at ting ordnet seg etterhvert. Storkoste oss! Og vi hadde minimalt av utstyr, brukte ikke platene i vogna, men gjorde alt i forteltet. Stakk innom nærbutikken og kjøpte papptallerkner og handlet mat, det er det. Campinglivet skal jo være enkelt, det er jo det som er det artige! Vel, er ikke alle som er like heldige til å ha kjæresten hjemme hver dag/kveld,, han kommer som nevnt ikke hjem før på lørdag, da har vi 3 timer, men å må vi levere ungene til svigers, da blir det 2 timer igjen, før vi må reise.. Enda vi bor sentralt, så må jeg et stykke unna for å få ordnet med en del av det som trengs, har bare nærbutikk her, og siden jeg ikke har førerkort, må jeg belage meg på buss, og den går ikke så ofte, jobber jo selv også, og har unger i .. Vi bor ikke i by, eller tettsted med flere alternativer, vi har 2 butikker, begge matbutikker, resten er kontorer og fabrikker her. Anonymous poster hash: 32b21...201
humlemamma Skrevet 5. juni 2014 #20 Skrevet 5. juni 2014 Du skriver jo at du er vandt med teltturer hvor man bare heller vann i posen og spiser, og legger til at dere nå har barn som trenger næringsrik mat. Jada, men næring på tur og næring hjemme trenger ikke være det samme. Skjønner heller ikke hvorfor dere bare har to timer? Hva med i ettermiddag? Ikveld? I morgen? Det er virkelig ikke mye å ordne til altså, slapp av og ta ting litt mer som de kommer. Og bilspeilene tar deg to minutter å kjøpe eller få lånt av noen hvis dere ikke vil handle. Det er universalspeil og er ikke vanskelig å få tak i Du ser jo bare problemene her, klarer du ikke å se kosen også? Om du prøver å tenke på at du slipper å tenke gjennom middager? Bare spis det dere har, gjerne brødskiver om dere vil ha det så enkelt som mulig? Jeg har selv vært på campingtur gjennom Norge med barn (alene uten mann), og jeg gjorde det uten å ha kjørt campingvogn en eneste gang før. Lånte meg ei urgammel veteranvogn og satset på at ting ordnet seg etterhvert. Storkoste oss! Og vi hadde minimalt av utstyr, brukte ikke platene i vogna, men gjorde alt i forteltet. Stakk innom nærbutikken og kjøpte papptallerkner og handlet mat, det er det. Campinglivet skal jo være enkelt, det er jo det som er det artige! Vel, er ikke alle som er like heldige til å ha kjæresten hjemme hver dag/kveld,, han kommer som nevnt ikke hjem før på lørdag, da har vi 3 timer, men å må vi levere ungene til svigers, da blir det 2 timer igjen, før vi må reise.. Enda vi bor sentralt, så må jeg et stykke unna for å få ordnet med en del av det som trengs, har bare nærbutikk her, og siden jeg ikke har førerkort, må jeg belage meg på buss, og den går ikke så ofte, jobber jo selv også, og har unger i .. Vi bor ikke i by, eller tettsted med flere alternativer, vi har 2 butikker, begge matbutikker, resten er kontorer og fabrikker her. Anonymous poster hash: 32b21...201 Du er veldig negativ her synes jeg. Nå prøver jeg å komme med forslag til deg, og det er jo bare syting over at alt er umulig! Vil du egentlig på campingtur i det hele tatt? Hvis du ikke vil så send ungene med mannen og la han ordne ting da, kan ikke tro det blir noen koselig tur om du skal ha den innstillingen der. Hvorfor be om råd om du bare skal avfeie alt? Prøv å se litt løsninger selv, prøv å være litt positiv, prøv å glede deg istedet! Da går alt så mye bedre. Og hva er det dere trenger som ikke er på nærbutikken egentlig? Jeg hadde også bare to nærbutikker i nærheten da jeg dro på tur, var ingenting jeg manglet derfra, så jeg skjønner ikke helt hva du må bort for å handle? Man trenger ikke all verden i en campingvogn, det er jo sjarmen å leve uten alt vi vanligvis har rundt oss.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #21 Skrevet 5. juni 2014 Du skriver jo at du er vandt med teltturer hvor man bare heller vann i posen og spiser, og legger til at dere nå har barn som trenger næringsrik mat. Jada, men næring på tur og næring hjemme trenger ikke være det samme. Skjønner heller ikke hvorfor dere bare har to timer? Hva med i ettermiddag? Ikveld? I morgen? Det er virkelig ikke mye å ordne til altså, slapp av og ta ting litt mer som de kommer. Og bilspeilene tar deg to minutter å kjøpe eller få lånt av noen hvis dere ikke vil handle. Det er universalspeil og er ikke vanskelig å få tak i Du ser jo bare problemene her, klarer du ikke å se kosen også? Om du prøver å tenke på at du slipper å tenke gjennom middager? Bare spis det dere har, gjerne brødskiver om dere vil ha det så enkelt som mulig? Jeg har selv vært på campingtur gjennom Norge med barn (alene uten mann), og jeg gjorde det uten å ha kjørt campingvogn en eneste gang før. Lånte meg ei urgammel veteranvogn og satset på at ting ordnet seg etterhvert. Storkoste oss! Og vi hadde minimalt av utstyr, brukte ikke platene i vogna, men gjorde alt i forteltet. Stakk innom nærbutikken og kjøpte papptallerkner og handlet mat, det er det. Campinglivet skal jo være enkelt, det er jo det som er det artige! Vel, er ikke alle som er like heldige til å ha kjæresten hjemme hver dag/kveld,, han kommer som nevnt ikke hjem før på lørdag, da har vi 3 timer, men å må vi levere ungene til svigers, da blir det 2 timer igjen, før vi må reise.. Enda vi bor sentralt, så må jeg et stykke unna for å få ordnet med en del av det som trengs, har bare nærbutikk her, og siden jeg ikke har førerkort, må jeg belage meg på buss, og den går ikke så ofte, jobber jo selv også, og har unger i .. Vi bor ikke i by, eller tettsted med flere alternativer, vi har 2 butikker, begge matbutikker, resten er kontorer og fabrikker her. Anonymous poster hash: 32b21...201 Du er veldig negativ her synes jeg. Nå prøver jeg å komme med forslag til deg, og det er jo bare syting over at alt er umulig! Vil du egentlig på campingtur i det hele tatt? Hvis du ikke vil så send ungene med mannen og la han ordne ting da, kan ikke tro det blir noen koselig tur om du skal ha den innstillingen der. Hvorfor be om råd om du bare skal avfeie alt? Prøv å se litt løsninger selv, prøv å være litt positiv, prøv å glede deg istedet! Da går alt så mye bedre. Og hva er det dere trenger som ikke er på nærbutikken egentlig? Jeg hadde også bare to nærbutikker i nærheten da jeg dro på tur, var ingenting jeg manglet derfra, så jeg skjønner ikke helt hva du må bort for å handle? Man trenger ikke all verden i en campingvogn, det er jo sjarmen å leve uten alt vi vanligvis har rundt oss. Ja da, nå har det seg slik, at jeg fant løsningen selv, eneste grunnen til at jeg svarer deg, er at du startet å kritisere meg.. Alle er ikke like heldig, som har begge to hjemme daglig, som bor i by/tettsted med mange butikker/sentere osv.. Campingvognen er større enn en veteran, så man skal faktisk ha ekstra sidespeil for å kjøre trygt. Vi må ha gass til campingvognen, får vi heller ikke tak i her vi bor. Ser egentlig ikke noe problem i å utsette det i 14 dager, da har vi faktisk tid til å skaffe det som trengs.. Det ed mat gjelder like mye nå som om 14 dager.. Men her inne skal man glede mannen i et og alt, om det så betyr at ungene blir plassert hos andre for å rekke noe, eller man må stresse rundt selv. Om han og ungene skal dra alene, hender ingenting, for han orker ikke ordne med alt slikt slev, så det er opp til meg å ordne det som behøves, om det bare er mat eller noe annet.. Og nei, jeg er ingen tøffel av den grunn, og han er ikke udugelig heller, vi har våre positive og negative ting, min negative er stress, hans er innkjøp. Anonymous poster hash: 32b21...201
Leselyset Skrevet 5. juni 2014 #22 Skrevet 5. juni 2014 (endret) Jøsses.. Må si humlemamma er ivrig på det her.. Uansett... HI: Vi har ordnet oss campingvogn vi også, ikke så stor som deres, men den får bare fungere Her skal vi ha "jomfruturen" i helga, lørdag-mandag. Men, vi har planlagt dette i en uke alt, fra vi kjøpte vogna vår. Her blir dette med mat ordnet slik: Jeg forhånds steker potetbåter/skiver, som jeg fryser ned, de tåler da å ligge i kjøleskapet til bruk, da er de bare å varme opp igjen i stekepanna Kjøttkaker ol forhånds lages/stekes, fordeles i plastposer når de er kalde, og legges i fryser, da kan det bare tine seg i kjøleskapet i vogna Alt dette ble/blir ordet denne uka her, så når det er tid for avreise er vi klare Vi har også tenkt å ta med oss makaroni og tomatsuppe som er ferdig laget, på en beholder, så første måltidet blir fort gjort. I campingvogna har vi: Vannkoker, 3 kjeler i forskjellige str, så har vi kostet på oss stekepanne som tåler å brukes på grillen også, gir litt variasjon snes vi Riskoker og vaffeljern tar vi med etter behovet for det (og da har jeg alt det tørre til vaffelrøra blandet og klart på Norges glass, så er det bare å tilsette det våte) Ellers har vi: Radio, leker til ungene, dyne og pute til alle sammen, så slipper vi å dra det med oss hele tiden. Toalettpapir og kjøkkenpapir. Engangsbestikk/tallerkener/kopper. noen plastboller og plastmugger, folie serveringsfat. Tror det er alt... Jo, og kniv, førstehjelpsutstyr og fyrstikker... Samt en egen liten grill. Endret 5. juni 2014 av Leselyset
humlemamma Skrevet 5. juni 2014 #23 Skrevet 5. juni 2014 Jøsses.. Må si humlemamma er ivrig på det her.. Uansett... HI: Vi har ordnet oss campingvogn vi også, ikke så stor som deres, men den får bare fungere Her skal vi ha "jomfruturen" i helga, lørdag-mandag. Men, vi har planlagt dette i en uke alt, fra vi kjøpte vogna vår. Her blir dette med mat ordnet slik: Jeg forhånds steker potetbåter/skiver, som jeg fryser ned, de tåler da å ligge i kjøleskapet til bruk, da er de bare å varme opp igjen i stekepanna Kjøttkaker ol forhånds lages/stekes, fordeles i plastposer når de er kalde, og legges i fryser, da kan det bare tine seg i kjøleskapet i vogna Alt dette ble/blir ordet denne uka her, så når det er tid for avreise er vi klare Ja, jeg synes det er veldig positivt at folk vil dra på campingferie istedet for dyre hotellturer Frustrerer meg vel også litt over folk som ber om råd, men ikke vil ha det likevel. Da kunne man skrevet med en gang at man bare ville lufte tankene, så slipper man å bruke tid på å gi tips og løsninger. Er det feil å ville hjelpe da?
humlemamma Skrevet 5. juni 2014 #24 Skrevet 5. juni 2014 (endret) Ja da, nå har det seg slik, at jeg fant løsningen selv, eneste grunnen til at jeg svarer deg, er at du startet å kritisere meg.. Alle er ikke like heldig, som har begge to hjemme daglig, som bor i by/tettsted med mange butikker/sentere osv.. Campingvognen er større enn en veteran, så man skal faktisk ha ekstra sidespeil for å kjøre trygt. Vi må ha gass til campingvognen, får vi heller ikke tak i her vi bor. Ser egentlig ikke noe problem i å utsette det i 14 dager, da har vi faktisk tid til å skaffe det som trengs.. Det ed mat gjelder like mye nå som om 14 dager.. Men her inne skal man glede mannen i et og alt, om det så betyr at ungene blir plassert hos andre for å rekke noe, eller man må stresse rundt selv. Om han og ungene skal dra alene, hender ingenting, for han orker ikke ordne med alt slikt slev, så det er opp til meg å ordne det som behøves, om det bare er mat eller noe annet.. Og nei, jeg er ingen tøffel av den grunn, og han er ikke udugelig heller, vi har våre positive og negative ting, min negative er stress, hans er innkjøp. Anonymous poster hash: 32b21...201 Ja, men da er jo den saken grei. (Selv om det var du som tok opp problemet med at mannen ville dra nå i helgen.) Og spørsmålet er fortsatt hva slags mat man skal lage? For det har du jo fått haugevis av tips om, også fra meg, men de fleste tipsene hadde jo problemer med seg. Der prøvde jeg å få deg til å tenke annerledes på det, noe som dessverre ble oppfattet som kritikk. De siste innleggene har jeg blitt litt irritert ja, når man skriver mye for å hjelpe andre så forventer man forsåvidt takk og ikke sure miner tilbake. En veteranvogn har ikke størrelses-begrensninger forresten, jeg måtte også ha sidespeil Veteran er betegnelsen på alder av vogna. Endret 5. juni 2014 av humlemamma
Leselyset Skrevet 5. juni 2014 #25 Skrevet 5. juni 2014 Jøsses.. Må si humlemamma er ivrig på det her.. Uansett... HI: Vi har ordnet oss campingvogn vi også, ikke så stor som deres, men den får bare fungere Her skal vi ha "jomfruturen" i helga, lørdag-mandag. Men, vi har planlagt dette i en uke alt, fra vi kjøpte vogna vår. Her blir dette med mat ordnet slik: Jeg forhånds steker potetbåter/skiver, som jeg fryser ned, de tåler da å ligge i kjøleskapet til bruk, da er de bare å varme opp igjen i stekepanna Kjøttkaker ol forhånds lages/stekes, fordeles i plastposer når de er kalde, og legges i fryser, da kan det bare tine seg i kjøleskapet i vogna Alt dette ble/blir ordet denne uka her, så når det er tid for avreise er vi klare Ja, jeg synes det er veldig positivt at folk vil dra på campingferie istedet for dyre hotellturer Frustrerer meg vel også litt over folk som ber om råd, men ikke vil ha det likevel. Da kunne man skrevet med en gang at man bare ville lufte tankene, så slipper man å bruke tid på å gi tips og løsninger. Er det feil å ville hjelpe da? Nå ser man jo godt det da, at HI kom frem til det etter å ha forhørt seg her, at "oi sann, dette makter jeg ikke uansett hvor lett det vil være".. Da er det bedre å dele tips om mat man kan lage lett på forhånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå