Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #1 Skrevet 5. juni 2014 Hei, Vi dro på forskjellige malingsbutikker og så på farger til hus. Snakket med mange og kom fram til at vi begge likte Tåkedis. Så vi kjøpte fargeprøve spann og malte på ei planke, som vi prøvde på forskjellige steder rundt huset og til forskjellig tid på døgnet. Dette brukte vi et par dager på og vi likte fargen utrolig godt. Kjøpte 4 ti-litere på Monter til 4000kr. Vi malte en hel halv side på huset da vi oppdaget at den var helt blå, ikke lysgrå men BLÅ jeg ble så lei meg, og var helt hysterisk. Alle naboene våre sa også at den var blå. Vet ikke hva vi skal gjøre:( Alle sier til oss at vi skal reise til butikken vi kjøpte den fargen i og klage. Men jeg tenker, gjort er gjort. Hva mener dere vi burde gjøre? Anonymous poster hash: ea820...04f
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2014 #3 Skrevet 5. juni 2014 Leve med det. Hvis dere syntes den var fin de dagene da dere prøvemalte her og der, så er den fortsatt fin, selv om naboene sier den er blå. Blå er dessuten finere enn grå.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Skrevet 5. juni 2014 Leve med det. Hvis dere syntes den var fin de dagene da dere prøvemalte her og der, så er den fortsatt fin, selv om naboene sier den er blå. Blå er dessuten finere enn grå. Men saken er den at vi vil IKKE ha et blått hus men lysgrått. Anonymous poster hash: ea820...04f
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. juni 2014 #5 Skrevet 5. juni 2014 Hvis fargen faktisk avviker fra den dere forsøkte, så ville jeg klaget. Kanskje sammensetningen er feil?
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Leve med det. Hvis dere syntes den var fin de dagene da dere prøvemalte her og der, så er den fortsatt fin, selv om naboene sier den er blå. Blå er dessuten finere enn grå. Men saken er den at vi vil IKKE ha et blått hus men lysgrått. Anonymous poster hash: ea820...04f Mener du de har blandet fargen feil, kan du jo klage. Men ikke hvis du bare syns den ser annerledes ut utendørs enn den gjorde på planken.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #7 Skrevet 5. juni 2014 Så utrolig kjedelig! Tåkedis har dessverre en tendens til å se ganske blåaktig ut i skarpt dagslys... Husker det selv fra vi testet den hos oss. Litt rart at dere ikke har sett det før siden dere var så flinke til å teste forskjellige steder... Det KAN jo være en feil også da, hvis den er veldig annerledes enn da dere testet. Anonymous poster hash: 3615d...689
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #8 Skrevet 5. juni 2014 Det kommer jo an på hvilken farge som skal males over, hvor mange strøk dere har malt, lyset ute og blandingsforholdet. Tror dere har en dårlig sak. Anonymous poster hash: 5b562...cc2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #9 Skrevet 5. juni 2014 Tåkedis er blå. Dere kan ikke male ferdig huset deres i en farge dere ikke liker!!!! Neste gang dere maler er jo om 10-15 år!!!! Anonymous poster hash: a920f...15f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #10 Skrevet 5. juni 2014 Det kommer jo an på hvilken farge som skal males over, hvor mange strøk dere har malt, lyset ute og blandingsforholdet. Tror dere har en dårlig sak. Anonymous poster hash: 5b562...cc2 Vi har tatt to strøk på hele veggen og sett i forskjellig lys at den fargen ikke er Tåkedis, den kan umulig være så blå. Anonymous poster hash: ea820...04f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #11 Skrevet 5. juni 2014 Jeg har tåkedis på huset selv. Kan du ikke legge ut bilde, så kan jeg se om det ligner. Anonymous poster hash: 5b0d6...f8f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #12 Skrevet 5. juni 2014 Det kommer jo an på hvilken farge som skal males over, hvor mange strøk dere har malt, lyset ute og blandingsforholdet. Tror dere har en dårlig sak. Anonymous poster hash: 5b562...cc2 Vi har tatt to strøk på hele veggen og sett i forskjellig lys at den fargen ikke er Tåkedis, den kan umulig være så blå. Anonymous poster hash: ea820...04f Leggprøveplanken inntil det andre og se om de er ulike. De må jo være nesten helt like om dere rakk å male to strøk før dere oppdaget forskjellen. Anonymous poster hash: 25708...a24
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #13 Skrevet 5. juni 2014 Så utrolig kjedelig! Tåkedis har dessverre en tendens til å se ganske blåaktig ut i skarpt dagslys... Husker det selv fra vi testet den hos oss. Litt rart at dere ikke har sett det før siden dere var så flinke til å teste forskjellige steder... Det KAN jo være en feil også da, hvis den er veldig annerledes enn da dere testet. Anonymous poster hash: 3615d...689 På planken ser den fin ut, men den er noe helt annerledes på veggen. Jeg vet ikke, men kan det ha noe å si at vi kjøpte fargeprøven og ti-litere på to forskjellige butikker? Jeg bare føler at den fargen som er i store malingsspanner ikke er den samme. Anonymous poster hash: ea820...04f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #15 Skrevet 5. juni 2014 Er fargekoden den samme? Fargekoden er den samme. Anonymous poster hash: ea820...04f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #16 Skrevet 5. juni 2014 Bilde av tåkedis: http://2.bp.blogspot.com/-_gNMW9dudkI/T7oQJ4IiglI/AAAAAAAAGtk/eENAaqxrrkM/s1600/Tåkedis.png Anonymous poster hash: 5b0d6...f8f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #17 Skrevet 5. juni 2014 Det er vel en skvett maling igjen i prøvespannet? Mal halvparten av en planke med det og halvparten med den fre de store spannene. Da ser du det skikklig. Har du kjøp malingen på to forskjellige steder kan det bli vanskligere å klage selv om de ikke er like. Da må dere også avgjøre hvilken farge som er gal. Anonymous poster hash: 25708...a24
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #18 Skrevet 5. juni 2014 Er blandingsforholdet feil kan du klage. De KAN skje at en farge blir blandet feil. Uansett, bli hysterisk pga dette? Hvordan håndterer du virkelige kriser? Anonymous poster hash: 8cfe4...172
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #19 Skrevet 5. juni 2014 Er blandingsforholdet feil kan du klage. De KAN skje at en farge blir blandet feil. Uansett, bli hysterisk pga dette? Hvordan håndterer du virkelige kriser? Anonymous poster hash: 8cfe4...172 Hysterisk pga dette? Det er 4000kr jeg har kastet utav vinduet. Spar meg for slike kommentarer, er du snill. Anonymous poster hash: ea820...04f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #20 Skrevet 5. juni 2014 Bilde av tåkedis:http://2.bp.blogspot.com/-_gNMW9dudkI/T7oQJ4IiglI/AAAAAAAAGtk/eENAaqxrrkM/s1600/Tåkedis.pngAnonymous poster hash: 5b0d6...f8f Den skulle bli slik men ble blå istedenfor. Anonymous poster hash: ea820...04f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #21 Skrevet 5. juni 2014 Er blandingsforholdet feil kan du klage. De KAN skje at en farge blir blandet feil. Uansett, bli hysterisk pga dette? Hvordan håndterer du virkelige kriser? Anonymous poster hash: 8cfe4...172 Hysterisk pga dette? Det er 4000kr jeg har kastet utav vinduet. Spar meg for slike kommentarer, er du snill. Anonymous poster hash: ea820...04f Du har ikke kastet dem ut av vinduet, du har malt huset ditt. I "feil" farge. Cry me a river. Anonymous poster hash: 4d662...6ba
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #22 Skrevet 5. juni 2014 Har du sammenlignet malingspannet dere har malt med med et av de andre? Kan hende de kun har blandet feil i et spann Anonymous poster hash: 8cf03...f93
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #23 Skrevet 5. juni 2014 Tåkedis framstår ikke som blå på huset vårt i hvert fall, så det er godt mulig dere har fått feil. Anonymous poster hash: ebf31...945
Mamma Mim Skrevet 5. juni 2014 #24 Skrevet 5. juni 2014 Har tidligere jobbet i byggvarebutikk og solgt maling. Det er flere ting som kan føre til "feil" farge. Blandemaskina kan være feil kalibrert, det kan være at noen har fylt på feil farge-konsentrat (brekkfarge) på selve maskina, da kan resultatene bli helt tullete. Ei jeg jobbet med solgte engang mengder av 10L med rosa farge til noen som skulle ha rødt, sikkert.. Har du fargeprøven? Altså lappen/fargekart på fargen? Ta litt av hver boks og klin på ved siden av fargen i kartet og se hvem som er mest lik. Er det du har fått i 10L heeelt annet, reis og klag.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #25 Skrevet 5. juni 2014 Her er bilde: Anonymous poster hash: ea820...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå